شنبه 25 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ناشران عمومی بیشترین آسیب را از مسایل مربوط به کاغذ دیدند

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران گفت: ناشران عمومی بیشترین آسیب را از گرانی کاغذ دیدند.

نادر قدیانی در گفتگو با خبرنگار مهر و در پاسخ به این سوال که «با افزایش قیمت کاغذ در ماه‌های اخیر، آیا گزارشی از تعطیلی برخی ناشران دارید؟» گفت: تا این لحظه گزارش مکتوب و روشنی به اتحادیه نرسیده ولی ناشرانی که پیش بینی این روزها را نکرده بودند، طبیعتاً برنامه‌های تولیدی خودشان را عقب می‌اندازند تا شاید روزنه امیدی به وجود بیاید و از این دوران بگذریم.

وی افزود: البته پیش‌بینی افزایش قیمت کاغذ برای کشوری که خود را در مقابل نظام مستکبر جهانی قرار می‌دهد و اعلام می‌کند که ما محکم ایستاده‌ایم، دور از انتظار نبود.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران اضافه کرد: ناشران حرفه‌ای که این زمان را دیده بودند، با تولیداتی هر چند اندک به کار خود ادامه می‌دهند اما در مجموع فعالیت‌های حوزه نشر پایین آمده است.

قدیانی گفت: البته ناشرانی که مثلاً در حوزه چاپ کتاب‌های آموزشی کار می‌کنند، کمبودی ندارند ولی بیشترین ضربه به ناشران عمومی و ناشران کتاب‌های شعر و ادبیات وارد شده است. به خاطر اینکه هم تیراژ کتاب‌هایشان پایین است و با وجود تاثیرگذاری زیادی که در عرصه فرهنگ دارند، از نظر اقتصادی قشر ضعیف صنعت نشر هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که در مقطع فعلی اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران برای جلوگیری از تعطیلی ناشران ضعیف، چه اقدامی می‌تواند انجام دهد؟ تاکید کرد: اگر کاغذ با ارز 2200 تومان هم وارد کشور شود، باید بندی 50 هزار تومان فروخته شود نه قیمت‌های بالاتر از این که متاسفانه شاهدش هستیم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران ادامه داد: در این مورد اقداماتی دارد صورت می‌گیرد و من آینده را روشن می‌بینم البته قطعاً مثل گذشته نخواهد شد.

قدیانی گفت: بازار کاغذ همیشه از قانون عرضه و تقاضا تبعیت کرده و من مسئله احتکار را در گرانی آن، زیاد دخیل نمی‌دانم و به نظرم دلیل این مسئله، کم شدن واردات کاغذ است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016