شنبه 25 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آمار جمعيت دانشجويی در سال تحصيلی جديد

مهر ـ مدير کل نظارت و ارزيابی وزارت علوم، تحقيقات و فناوری با اعلام آمار جمعيت دانشجويی و دانش آموختگی در سال تحصيلی جديد، گفت: امسال باز هم يک سری صندلی خالی خواهيم داشت.

رضا عامری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آمار دانشجويان در سال تحصيلی ۹۲-۹۱ اظهار داشت: امسال حدود ۴ ميليون و ۴۰۰ هزار دانشجو در ۲ هزار و ۲۰۰ موسسه آموزش عالی سال تحصيلی را آغاز خواهند کرد و به دانشگاهها مجوز داده شد سال تحصيلی را از شنبه ۱۸ شهريورماه آغاز کنند و برخی دانشگاهها از امروز به استقبال سال تحصيلی جديد خواهند رفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی با اشاره به جمعيت دانشجويی زير تحصيلات تکميلی که امسال صندليهای در نظر گرفته شده را پر می کنند، اظهار داشت: امسال يک ميليون و ۸۰ هزار صندلی در دانشگاههای دولتی از جمله، علمی کاربردی، پيام نور، فنی و حرفه ای، غيرانتفاعی در نظر گرفته شده اما تعداد داوطلبان چيزی در حدود ۹۳۰ هزار نفر است که در واقع باز هم يک سری صندلی خواهيم داشت.

۵۰۰هزار صندلی خالی در سال تحصيلی جديد

مدير کل نظارت و ارزيابی وزارت علوم در پاسخ به اين پرسش که در سال تحصيلی جديد چه ميزان صندلی خالی در دانشگاهها پيش بينی می شود، اظهار داشت: حداقل يک ظرفيت ۵۰۰ هزار نفری در آموزش عالی برای همه زيرنظامها از جمله کاردانی و کارشناسی خالی خواهد ماند.

در تحصيلات تکميلی ظرفيت مورد نياز را نتوانستيم فراهم کنيم

وی همچنين درباره ظرفيت تحصيلات تکميلی گفت: در دکتری ۱۳۰ هزار داوطلب داريم در حاليکه تنها ۱۰ هزار نفر پذيرفته می شوند و برای کارشناسی ارشد تعداد متقاضيان حدود ۱۰ برابر تعداد قبول شدگان بود که اين آمار نشان می دهد در تحصيلات تکميلی بين عرضه و تقاضا توازنی ديده نمی شود و ظرفيت مورد نياز را نتوانستيم فراهم کنيم.

ظرفيت تحصيلات تکميلی ۲برابر می شود

عامری خاطرنشان کرد: بر اساس سياستها و برنامه های کلی اگر وضعيت موجود ظرفيت تحصيلات تکميلی کشور را به ۳۰ درصد افزايش دهيم تا پايان برنامه پنجم ظرفيت تحصيلات تکميلی در کشور حداقل ۲ برابر خواهد شد.

آمار دانش آموختگان در سال تحصيلی جديد

اين مقام مسئول در وزارت علوم با اشاره به ميزان دانش آموختگان در سال تحصيلی جديد، اعلام کرد که به طور ميانگين سالانه چيزی حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار دانش آموخته داريم که به اين ترتيب می توان گفت نسبت وروديها و خروجيها تقريباً برابر است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016