چهارشنبه 3 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مجلس خلأهای قانونی مهریه را بررسی می‌کند

خبرگزاری فارس: سخنگوی فراکسیون زنان گفت: امروز نشست مشترک فراکسیون زنان با ستاد دیه به منظور حل چالش‌های موجود برای بحث مهریه برگزار شد.
خبرگزاری فارس: پرونده مهریه در فراکسیون زنان/ مجلس خلأهای قانونی مهریه را بررسی می‌کند

لاله افتخاری در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس اظهار داشت: در بسیاری از پرونده‌های ستاد دیه، مهریه‌های نامتعارفی به ثبت رسیده که معقولانه نیست و به همین دلیل تعداد زیادی از جوانان بسیاری از سال‌های عمر خود را به دلیل عدم تمکن مالی در پرداخت مهریه در پشت میله‌های زندان می‌گذرانند.


افتخاری با بیان اینکه مهریه پشتوانه زندگی دختر است، خاطرنشان کرد: مهریه هم پشتوانه زندگی دختر است و هم باید امکان پرداخت برای آقایان وجود داشته باشد. در جلسه امروزی شناسایی راه‌های حل این معضل بررسی قرار گرفت تا در صورت نیاز خلاء‌های قانونی توسط مجلس حل شود.

وی با اشاره به اینکه نظارت بر عملکرد محضرهای ازدواج از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: متاسفانه سردفتران مهریه‌های خاص و نامتعارف یا مهریه‌های بسیار بالاتر از توان پرداخت مردان را ثبت می‌کنند که این موضوع به نوبه خود یک چالش است.

سخنگوی فراکسیون زنان یادآور شد: همانطور که شرع مقدس و مقام معظم رهبری هم تاکید دارند باید مهریه معقول تبدیل به یک فرهنگ شود، به نحوی که توان مالی داماد در نظر گرفته شود و باعث به زندان افتادن او و بروز مشکلات بعدی نشود.

به گزارش فارس، در جلسه صبح امروز فراکسیون زنان، اسدالله جولایی رییس ستاد دیه به همراه برخی همکارانشان، اساتید دانشگاه و صاحب‌نظران این عرصه حضور داشتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود:‌ طبق بررسی‌های صورت گرفته بیشترین آمار طلاق و طلب کردن مهریه در 5سال اولیه زندگی صورت می‌گیرد. با توجه به این موضوع اگر فرهنگ‌سازی در این عرصه صورت گیرد بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس توضیح داد: بخش عمده‌ای از مشکلات مهریه به مسائل فرهنگی بر می‌گردد از این رو فرهنگ‌سازی در خانواده‌ها باید مورد توجه قرار گیرد تا افراد مهریه بالا را یک امتیاز برای خود ندانند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016