چهارشنبه 15 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی مطهری: مجلس در خصوص فيلم «من مادر هستم» وزير ارشاد را مسئول می‌داند

خبرگزاری آريا - عضو کميسيون فرهنگی مجلس با بيان اينکه فيلم «من مادر هستم» دارای نقاط مثبت و منفی بود ،گفت: فيلم «من مادر هستم» آموزنده بود، اما درعين حال نکات منفی داشت که آن هم نهادينه شدن مساله فساد و فحشا است.
به گزارش خبرگزاری آريا ، علی مطهری در مورد فيلم سينمايی «من مادر هستم»، گفت: اعضای کميسيون فرهنگی مجلس شب گذشته اين فيلم را تماشا کردند؛ اين فيلم هم نکات منفی و هم نکات مثبت دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نماينده مردم تهران، ری، شميرانات و اسلامشهر درمجلس شورای اسلامی با بيان اينکه نکته مهم منفی اين فيلم در اين است که مقداری مسئله فحشا و بی‌بندوباری را نهادينه می‌کند و عادی جلوه می‌دهد، افزود: نکته مثبت اين فيلم هم آموزنده‌ بودن آن است؛ پيام فيلم اين است که بی‌بندوباری و بی‌توجهی به ضوابط اسلامی در روابط خانوادگی و روابط ميان زن و مرد منجر به يک سری فجايع می‌شود.
وی گفت: نکته ضعفی هم در فيلم‌نامه وجود دارد؛ در اين فيلم آن دختری که بلاها به سرش می‌آيد و بعد هم خودش مرتکب قتل می‌شود، را بيگناه معرفی می‌کند، درحالی که آن دختر هم بيگناه نبود، هرچند که درست است مشکلات خانوادگی برای آن دختر بود، ولی اينکه با يک مرد بيگانه در يک آپارتمان شب با هم باشند، درست نبود و نمی‌توانيم بگوييم که آن دختر گناهی نداشته است و فقط پدر و مادرش مقصر بوده‌اند.
مطهری افزود: در اين فيلم طوری وانمود می‌شود که حکم قصاص برای دختر ظالمانه است و به نوعی حکم اسلام هم زير سؤال می‌رود، درحالی که خود آن دختر هم مقصر بود.
اين عضو کميسيون فرهنگی مجلس گفت: ما در کميسيون فرهنگی تصميمی درباره اين فيلم نگرفته‌ايم و فقط اعضای کميسيون نظر خود را ارائه داده‌اند ولی يک مشکل اساسی و ريشه‌ای در وزارت ارشاد وجود دارد که متاسفانه فيلم‌نامه‌ها به طور دقيق بررسی نمی‌شود.
نماينده مردم تهران، ری، شميرانات و اسلامشهر درمجلس افزود: متاسفانه طرح کلی فيلم سينمايی را به وزارت ارشاد می‌برند و مجوز می‌گيرند ولی آن چيزی که ساخته می‌شود، چيز ديگری است و بعد هم می‌گويند که مثلا ۳ ميليارد تومان هزينه شده و نمی‌توانيم فيلم را پخش نکنيم، چرا که تهيه کننده بايد بدهی‌های خود را پرداخت کند که البته اين مشکل به شخص وزير ارشاد برمی‌گردد چرا که وی مسئول است.
وی گفت: هرچند که معاون وزير و رئيس سازمان سينمايی از طرف رئيس جمهور انتخاب شده و وزير ارشاد در اين موضوع دخالتی نداشته است، بر همين اساس ممکن است که وی بگويد در اينجا معذورم ولی اين موضوع پذيرفته نيست و مجلس وزير ارشاد را مسئول می‌داند.
مطهری در خصوص اعتراضات صورت گرفته به فيلم «من مادر هستم» اظهار داشت: بنده حق اعتراض را برای همه اعم از نيروهای مذهبی و غير مذهبی قائلم؛ اعتراضات بايد طوری باشد که نظم عمومی را بهم نزند و افراد بتوانند حرف‌شان را مطرح کنند.
اين عضو کميسيون فرهنگی مجلس در خصوص تجمع اعتراضی در خصوص فيلم «من مادر هستم» مقابل وزارت ارشاد هم اضافه کرد: در اين تجمع دو گروه شرکت کردند که مشکلی هم نبود و اين نشانه رشد اجتماعی مردم ماست و اين را می‌رساند که مردم کم‌کم قبول می‌کنند که نظرات مختلف را بشنوند.
نماينده مردم تهران، ری، شميرانات و اسلامشهر مجلس در درپاسخ به سوال خبرنگارما درباره عدم ارسال به موقع لايجه بودجه از سوی دولت به مجلس هم گفت: اگر دولت بودجه را به موقع ندهد، مجلس مجبور است که بودجه را با عجله تصويب کند که اين مسئله هم آسيب‌های خود را دارد؛ البته اگر دولت تا آخر آذر هم بياورد ما قبول داريم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016