دوشنبه 20 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تصميم نهايی برای تعطيلی سينماها گرفته می‌شود

سخنگوی انجمن سينماداران، مشخص شدن وضعيت تعطيلی سينماها را به بعد از جلسه هفته جاری با عليرضا سجادپور موکول کرد.

محمدرضا صابری در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، قرار است در اين هفته جلسه‌ای با معاون فعاليت‌های سازمان سينمايی داشته باشيم که نتيجه تعطيلی سينماها مشخص خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی همچنين با جلسه آخر انجمن سينماداران اظهار کرد: در اين جلسه تصميم گرفته شد از سرگروهی سينما «استقلال» دفاع شود.

صابری همچنين با اشاره به صحبت‌های مطرح شده از سوی اشرفی رييس انجمن سينماداران و سعيدی‌پور مدير سينما آزادی خاطرنشان کرد: اين موضوع در جلسه مطرح شد و صحبت‌های مطرح شده از سوی آقای اشرفی دقيقا مصوبه جلسه انجمن سينماداران بوده است.

هفته‌ی گذشته حبيب کاوش سخنگوی شورای صنفی نمايش در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به نامه‌ی انجمن سينماداران اظهار کرد: در اين نامه که به وزارت ارشاد و شورای صنفی نمايش ارسال شده مشکلات آنها در خصوص عدم تامين هزينه‌های جاريشان آمده است و اعلام کرده‌اند امکان نمايش فيلم‌ها را ندارند.

وی افزود: شورای صنفی نمايش با دادن حق به آنها تصميم گرفت بعد از پايان اکران فيلم‌های جديدی که نمايششان از چهارشنبه آغاز می‌شود، حواله اکران فيلم جديدی را صادر نکنند تا کميسيون فرهنگی مجلس و يا دولت فکری به حال مشکلات مزمن سينماها بکند.

کاوش با تاکيد بر اينکه در غيراين صورت سينماها از دو هفته آينده تعطيل خواهند شد‌، تاکيد کرد: اين شامل جشنواره فيلم فجر هم خواهد شد.

در نامه‌ی انجمن سينماداران ايران که نسخه‌ای از آن در اختيار ايسنا قرار گرفته، آمده است: «در مورخه ۲۳ آبان ماه با حضور در محل انجمن سينماداران ايران همگی ما سينماداران تهران و شهرستان اعلام کرديم؛ با توجه به کاهش و بحران شديد ريزش مخاطب و عدم اکران فيلم‌های مناسب و هزينه‌های جاری سرسام آور، نگهداری سالن‌های سينما و اکران فيلم‌ها از اوايل سال جاری با وضعيت بحرانی و شرايط بد اقتصادی مواجه شده‌ايم که متعاقب آن ديگر توان ادامه اين شرايط را نداريم و از اين تاريخ به بعد از انعقاد قرار داد با کليه دفاتر پخش از اکران فيلم و پرداخت عوارض و ماليات‌های غير منصفانه که تحميل شده به سينماها معذوريم و چنانچه تا مدت ۱۵ روز تدابير و تصميماتی جهت رفع مشکلات عديده که گريبانگير سينماداران شده اتخاذ نگردد ناچارا کل سينماهای کشور به خصوص سينماهای بخش خصوصی يکجا تعطيل خواهند شد.»

سيدعليرضا سجادپور هم در همان مقطع گفت: تلاش می‌کنيم مشکلات سينماداران حل شود تا وقفه‌ای در روند اکران به وجود نيايد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016