یکشنبه 19 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دبيرکل انصار حزب‌الله: دستگاه قضايی درباره فيلم‌های مسئله‌دار وارد عمل شده

خبرگزاری فارس: عبدالحميد محتشم با تاکيد بر اينکه تجمع آخرين راهکار است، خاطرنشان کرد: ارگان‌های ذيربط کارشان را به درستی انجام دهند تا نياز به تجمع نباشد

عبدالحميد محتشم دبير کل انصار حزب‌الله در گفت‌وگو با خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس با اشاره به اعتراض اين تشکل به برخی فيلم‌های سينمايی اخير و متهم شدن انصار حزب‌الله به سياسی کاری گفت: بحث ما در مورد فيلم اخير يک موضوع فرهنگی است. مگر اينکه آنها بخواهند با اتهام بحث سياسی از پاسخگويی فرار کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: يک وقت سياست به معنای مصالح خاص دسته‌ها و گروه‌ها است اما يک زمانی مصالح کلان نظام و جامعه مدنظر است که ما ورود به مسائل سياسی که مربوط به کل جامعه و نظام است را حق خودمان می‌دانيم.

محتشم ادامه داد: گرچه ما ماهيتا تشکلی فرهنگی هستيم و نشريه‌ای هم که ارگان اين مجموعه است، نشريه‌ای فرهنگی- سياسی است اما حضرت امام بارها بر لزوم رصد و حساسيت داشتن نسبت به مسائل سياسی تاکيد داشتند و سياست به معنای عام و فراگير آن منعی ندارد.

دبير کل انصار حزب‌الله درباره انتساب اعمال خشونت آميز و خودسرانه به انصار حزب‌الله گفت: درباره تجمع اخير که در مورد فيلم کذايی جيرانی بود، دادستان کل کشور در نشست خبری خود تجمع ما را يک نوع بيان انتقاد دانست که خلاف قانون بودن يا نبودن آن محل بحث است. پس به صورت مطلق تجمع ما غير قانونی دانسته نشده است.

وی افزود: در دوران اصلاحات کسانی بودند که تئوريسين خشونت بودند اما پرچم ضد خشونت برپا کردند و اتفاقا خودشان در همان چاهی که کنده بودند، گرفتار شدند.

محتشم با بيان اينکه همين‌ها خشونت عملی را در فتنه ۷۸ و ۸۸ نشان دادند، تصريح کرد: کسانی که با شعار ضد خشونت در جامعه خودشان را صلح طلب معرفی می‌کردند بعدها نشان دادند که چگونه در اغتشاش دخيل بودند و اکنون سران آنها در زندان به سر می‌برند.

وی خاطرنشان کرد: درباره انصار حزب‌الله و خشونت بايد به صورت دقيق و با مصداق مشخص کنند که چه واقعه‌ای مدنظرشان است. چون در دوره ۸ ساله اصلاحات اکثريت دستگاه‌های اطلاع رسانی و قدرت دولت در خدمت تئوری‌های انحرافی و مظلوم نمايی بود که بعدها هم مشخص شد خودشان خشن‌ترين افراد بودند. ما هم با آنان در تقابل بوديم و اکنون طبيعی است که موج شديد تخريب‌های آنان عليه ما از آن زمان تاکنون ادامه داشته و بعضی از روزنامه‌ها يا بقايای آن افراد با همان ادبيات دست به ترور شخصيت بزنند.

دبير کل انصار حزب‌الله با اشاره به مجدد به فيلم اخير جيرانی و اعتراضات انصار حزب‌الله، گفت: در مورد حرکت انصار درباره اين فيلم، مسئولان سازمان سينمايی يا بعضی فيلمساز‌ها آدرس غلط می‌دهند و فرافکنی می‌کنند چون خودشان در مظان اتهام هستند.

محتشم در پاسخ به اين سؤال که آيا انصار حزب‌الله قرار است مخالفت خود با هر فيلمی را به صورت تجمع نشان دهد، گفت: کارهای ما به مرور اثر خود را می‌گذارد و اطلاع دقيق دارم که در اين زمينه نيز روشنگری‌ها باعث شده تا دستگاه قضايی تمهيداتی در نظر بگيرد که چنين فيلم‌هايی از ابتدا به مرحله مجوز و اکران نرسد.

وی با تاکيد بر اينکه تجمع آخرين راهکار است، خاطرنشان کرد: ارگان‌های ذيربط کارشان را به درستی انجام دهند تا نياز به تجمع نباشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016