دوشنبه 18 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افزايش ۴ برابری نرخ وسايل توانبخشی معلولان

مهر ـ رئيس انجمن دفاع از حقوق معلولان از افزايش ۴ برابری نرخ وسايل کمک توانبخشی معلولان خبر داد و گفت: تخصيص ارز داخلی برای وسايل توانبخشی به سازمان بهزيستی ضروری است.

علی همت محمود نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر با بيان اين مطلب افزود: با توجه به افزايش قيمت وسايل توابخشی معلولان بنابراين بايد بودجه سالانه بهزيستی بصورت اعتبارات ارزی و ريالی در نظر گرفته شود تا با بودجه ارزی خريد وسايل توانبخشی راحت تر انجام شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به اينکه لوازم توانبخشی داخلی استاندارد لازم را ندارند ، تاکيد کرد: معمولا سازمان بهزيستی ويلچر را برای ۳ سال به مددجويان می دهد در صورتيکه با توجه به کيفيت پايين و استاندارد نبودن آن، بعد از يک سال ديگر قابل استفاده نيست.

مدير عامل انجمن دفاع از حقوق معلولان به افزايش بيش از ۴ برابری قيمت ويلچر اشاره کرد و گفت: قيمت دو نوع ويلچر برقی که يک و دو ميليون تومان بوده الان به ۵ و ۹ ميليون تومان افزايش پيدا کرده است و همچنين نرخ ويلچر دستی نيز از ۳۰۰ هزار تومان به ۱ميليون و ۴۰۰ هزار تومان رسيده است.

محمودنژاد گفت: وسايل ديگری مانند عصا، سون ، تشک برقی و ... نيز افزايش قيمت داشته است بطوريکه يک فرد نيازمند به سون بايد روزی ۳ بار آن را عوض کند درصورتيکه به دليل قيمت بالای آن اين کار را نمی کند و همين امر باعث بروز مشکلات بهداشتی و بيماری در وی می شود.

به گفته وی، نرخ تشک برقی نيز که در گذشته ۱۵۰ هزار تومان بوده هم اکنون به ۶۰۰ هزار تومان رسيده است و همين موجب می شود که سالهای زيادی يک فرد از آن استفاده کند در صورتيکه بايد هفته ای يک بار آن را تغيير دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016