سه شنبه 19 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پرويز پرستويی: درد باعث شد، بازيگر شوم

پرويز پرستويی گفت: اولين باری که از من پرسيدند چرا بازيگر شدی؟ گفتم که درد باعث شد بازيگر شوم و امروز نيز همين را می‌گويم، درد باعث شد که بازيگر شوم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه کرمانشاه، اين بازيگر سينمای ايران که شامگاه ۱۸ دی ماه به خاطر کمک‌های انسان‌دوستانه در جريان زلزله‌ی آذربايجان شرقی، اولين «تنديس مهر» حقوق بشر ايران را دريافت کرد، سخنانش را اينگونه در قالب دکلمه‌ی کوتاهی آغاز کرد و گفت: يادم باشد حرفی نزنم که به کسی بر بخورد، نگاهی نکنم که دل کسی بلرزد، خطی ننويسم که آزار دهد کسی را، يادم باشد که روز و روزگار خوش است و همه چيز بر وفق مراد است و تنها اين دل ماست که دل نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: من تاکنون چه از مراکز داخلی و چه برون مرزی، کم جايزه نگرفته‌ام ولی بايد بگويم که امشب و کسب اين جايزه يکی از بزرگترين و پرافتخارترين شبها و لحظات زندگی‌ام است، چرا که از دستان کسانی اين جايزه را دريافت می‌کنم که دم از حقوق بشر می‌زنند.

پرستويی تصريح کرد: اولين باری که از من پرسيدند چرا بازيگر شدی؟ گفتم که درد باعث شد بازيگر شوم و امروز نيز همين را می گويم «درد باعث شد که بازيگر شوم».

بازيگر «آژانس شيشه‌ای» يادآور شد: در مدت ۱۰ سالی که در دادگستری مشغول فعاليت بودم از نزديک با مشکلات و درد مردم در ارتباط بودم و همواره اين دغدغه را داشتم که چگونه می توان درد را فرياد زد و فکر کردم که از طريق بازيگری می‌توانم درد را فرياد بکشم.

وی تاکيد کرد: تنها چيزی که مرا به سمت بازيگری کشاند، فرياد زدن دردهای مردم و جامعه بوده و هست.

پرستويی در ادامه اظهار داشت: امسال در جشنواره فجر ۹۱ حضور نخواهم داشت و من امشب را برای خود اختتاميه جشنواره فجر ۹۱ می‌دانم.

اين بازيگر سينمای ايران افزود: من معتقدم که راهی را که در پيش گرفته‌ام بايد ادامه دهم و ادامه خواهم داد البته اين به معنای عدم بازيگری‌ام نيست بلکه به خاطر آن ادای دينی است که نسبت به مردم احساس می‌کنم.

پرستويی با اشاره به کمکهای مردم به زلزله زدگان آذربايجان شرقی، گفت: هر موقع که زلزله آمده، همه دويده‌اند و کمک کرده‌اند اما يک چيز جا افتاده و آن توجه به مسائل روحی و روانی آسيب ديده‌گان است و من در ايامی که در کنار زلزله زدگان آذربايجان شرقی بودم هر روز برای کودکان آنها برنامه اجرا می‌کردم و در آنجا بود که متوجه شدم که بهترين راه را برای کمک انتخاب کرده‌ام.

اين هنرمند همچنين گفت: اين جايزه را به نمايندگی از طرف کل خانواده سينما و مردمی که از اقصی نقاط دنيا در اين امر خير شريک شدند دريافت می‌کنم. درست است که هدف ما تاسيس خانه فرهنگ در مناطق زلزله‌زده است اما بدون کمک مردم، اين اتفاق رقم نمی‌خورد.

وی افزود: اين حرکت هدفمند بدون خانواده مظلوم سينما که طی دو روز به سينما آزادی آمدند شکل نمی‌گرفت. همچنين مردم که نقش اصلی را بازی کردند.

پرستويی همچنين خبر از احداث يک خانه فرهنگ در فضايی به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع برای زلزله زدگان آذربايجان شرقی داد و افزود: قرار است که در محوطه باز اين خانه فرهنگ به ياد هر عزيزی که در اين زلزله از ميان ما رفته، يک نهال کاشته شود.

به گزارش ايسنا، در اين مراسم که توسط کميسيون حقوق بشر کانون وکلای استان‌های کرمانشاه و ايلام برگزار شد، دو نشان ديگر به پروفسور ممتاز حقوقدان و پرورش ناجی بيش از صد نفر از کسانی که در دريا گرفتار شده بودند، اهدا شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016