شنبه 5 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتیاد و ارتباطات غیراخلاقی، دو عامل تهدید کننده گسترش ایدز در کشور

تهران - رییس اداره ایدز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دو رفتار پرخطر شامل اعتیاد و ارتباطات جنسی محافظت نشده، تهدید بزرگی برای اپیدمی (گسترش) ایدز در هر جامعه ای از جمله ایران به شمار می رود.
[اعتیاد و ارتباطات غیراخلاقی، دو عامل تهدید کننده گسترش ایدز در کشور]

دکتر ˈعباس صداقتˈ روز شنبه به مناسبت هفته ملی سلامت مردان -اول تا هفتم اسفند-در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: همواره استفاده از وسایل مشترک در اعتیاد تزریقی و ارتباطات جنسی محافظت نشده می تواند به اپیدمی ایدز در جامعه دامن بزند.

وی تصریح کرد اخیرا موارد افزایش تعداد موارد جدید ایدز منتقل شده از طریق ارتباطات جنسی محافظت نشده رو به رشد بوده بنابراین برای پیشگیری از وقوع موج سوم ایدز (گسترش ایدز از طریق ارتباطات جنسی)، ضروری است اطلاع رسانی ها افزایش یابد.

رییس اداره ایدز وزارت بهداشت با اشاره به هفته ملی سلامت مردان و نامگذاری یک روز از این هفته با عنوان ˈپیشگیری از ایدز و سایر بیماری های آمیزشیˈ ، گفت: لازم است اطلاعات مراقبت از سلامتی و سالم سازی رفتارهای پرخطر در این هفته به مردان آموزش داده شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


صداقت افزود: هر نوع ارتباط جنسی محافظت نشده ، مردان را در معرض ابتلا به ایدز و بیماری های آمیزشی قرار می دهد بنابراین پایبندی به اصول اخلاقی، پایبندی به چهارچوب خانواده، وفاداری به همسر و پرهیز از برقراری روابط جنسی خارج از چهارچوب خانواده برای پیشگیری از ابتلا به ایدز بسیار ضروری است.

به گفته وی، بیش از 25 هزار مورد ابتلا به ایدز در کشور ثبت شده که تقریبا 90 درصد موارد ثبت شده بیماری ایدز مربوط به مردان است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016