شنبه 19 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتشار کتاب «صراحت نامه» هاشمی

کتاب «صراحت نامه» که مربوط به گفت‌وگوی ماهنامه مدیریت ارتباطات با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است، از صبح امروز بر روی کیوسک‌های مطبوعاتی شهر تهران توزیع شده است.

مجوز انتشار کتاب صراحت ‌نامه پس از گذشت بیش از یک سال، چندی پیش از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده است.

این کتاب به گفت‌وگو با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مورد نامه وی به رهبر، حضور مسؤولان سابق در شبکه‌های ماهواره‌ای، آزادسازی ماهواره و... پرداخته است که این گفت‌وگو توسط امیرعباس تقی‌‌پور، امیر لعلی و آرش محبی صورت گرفته است.

این گفت‌وگو پیش از این در شماره دوم ماهنامه مدیریت ارتباطات به چاپ رسیده بود که به دلیل به دلیل بازتاب‌های گسترده‌ آن و برگزیده شدن به عنوان مصاحبه برتر در هجدهمین جشنواره سراسری مطبوعات و خبرگزاری‌ها از سوی انتشارات سیمای شرق منتشر شد.

این کتاب در قطع پالتویی و با قیمت 4200 تومان منتشر شده و از صبح روز شنبه ۱۹ اسفند در کیوسک‌های مطبوعاتی شهر تهران توزیع شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


serahatnameh.jpg

در پیشگفتار این کتاب به قلم امیرعباس تقی‌‌پور، مدیرمسؤول ماهنامه مدیریت ارتباطات آمده است:

شرايط خاص بعد از انتخابات دهم رياست‌جمهوري اسلامي ايران در خردادماه سال 88 موجب شد مصاحبه دومين شماره ماهنامه مديريت ارتباطات - تيرماه 89- با آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، رئيس توأمان مجلس خبرگان رهبري و مجمع تشخيص مصلحت نظام در آن سال، بازتاب فراواني در رسانه‌هاي داخلي و خارجي پيدا کند. او در اين مصاحبه، جملاتي را به زبان آورد که تا قبل از آن به هيچ رسانه‌اي نگفته بود.

توافق اوليه مصاحبه‌کنندگان (اينجانب، امير لعلي به عنوان سردبير و آرش محبي به عنوان مسؤول گروه مديريت ارتباطات سياسي) ماهنامه اين بود که گفت‌وگويي فني و حرفه‌اي با يکي از شخصيت‌هاي اصلي نظام در طول دوران مبارزه و پيروزي انقلاب اسلامي انجام دهيم. در گام بعدي، توافق کرديم سؤالاتي که مطرح مي‌کنيم در چارچوب موضوعات تخصصي ماهنامه بوده و جهت‌گيري فردي يا احياناً گروهي نداشته و زمينه سوءاستفاده شخص يا گروهي را فراهم نکنيم. يعني حتي اگر سؤالات به حوزه سياست کشيده شد که شد ولي قرارمان اين بود که حتماً به عناصر ارتباطاتي و نقش آن در مديريت ارتباطات سياسي توجه شود. براي مثال اگر در مورد نامه‌نگاري معروف آقاي هاشمي رفسنجاني به مقام معظم رهبري قبل از انتخابات رياست‌جمهوري در همان سال سؤالي مطرح شد، با اين نگاه بود که تأثير نامه به عنوان يک ابزار ارتباطي در مناسبات سياسي بررسي شود. البته تداوم انتشار ماهنامه در ماه‌هاي بعد ثابت کرد مصاحبه‌هايي که در اين ماهنامه منتشر شده و مي‌شود، فارغ از جهت‌گيري سياسي خاص و همسو با مرام نشريات مستقل، با هدف ابهام‌زدايي و افزايش آگاهي مخاطبان صورت مي‌گيرد.

وفاداري گروه مصاحبه‌کننده با آيت‌الله هاشمي رفسنجاني به آنچه در حوزه رسانه خوانده يا تجربه کرده بودند، باعث شد اين مصاحبه يک مصاحبه جذاب و ماندني از آب درآيد. البته از همراهي ايشان در ارائه پاسخ‌هاي غيرکليشه‌اي به سؤالاتي که براي اولين بار از ايشان پرسيده و منجر به انتخاب تيتري تأثيرگذار شد، نبايد چشم پوشيد. همين عوامل موجب شد مصاحبه از ريتم و توازني مناسب برخوردار بوده و از کشش لازم براي خوانده شدن برخوردار باشد.

گفتنی است علاقه‌مندان در شهرستان‌ها برای خرید کتاب می‌توانند به وب‌سایت www.prshop.ir مراجعه نمایند.

انتشارات سیمای شرق


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016