پنجشنبه 15 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آخرين وضعيت تفکيک جنسيتی مجريان تلويزيون

• مطلوب اين است که مجريان زن با مهيمانان زن و مجريان مرد با ميهمانان مرد صحبت کنند امامنعی برای گفتگوی مجريان مرد با ميهمانان و کارشناسان زن و همچنين مجريان زن با کارشناسان و ميهمانان مرد وجود ندارد.


ايلنا: پيش از تعطيلات نوروز اخباری مبنی بر تفکيک جنسيتی مجريان تلويزيون براساس ميهمانان آنها مطرح شده بود بدين صورت که مجريان مرد با ميهمانان مرد و مجريان زن با ميهمانان زن گفتگو کنند. هرچند اين امر به صورت رسمی ابلاغ نشد اما در بعضی برنامه‌های تلويزيون مانند سين مثل سريال چنين کاری اتفاق افتاد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مديرکل روابط عمومی صدا و سيما معتقد است که هرچند اين کار مطلوب است اما منعی برای آنکه مجری مرد با ميهمان زن صحبت کند و يا مجری زن با ميهمان مرد صحبت کند در صدا و سيما وجود ندارد.

تقی سهرابی(مديرکل روابط عمومی صدا و سيما) در گفتگو با خبرنگار ايلنا، با اعلام اين مطلب افزود: سازمان صدا و سيما در چند سال اخير با يک برنامه‌ريزی منظم توانسته است مجريان و کارشناسان خوبی را در دو گروه زنان و مردان آموزش و جذب کند و اين مجريان امروزه در حوزه‌های مختلف تخصصی آموزش ديده‌اند.

وی ادامه داد: مطلوب اين است زمانی که ميهمان يا کارشناس برنامه‌ای زن است؛ مجری و يا فردی که با وی گفتگو می‌کند نيز زن باشد و يا زمانی که ميهمان و کارشناس مرد است؛ مجری برنامه نيز مرد باشد زيرا اين امر هم برای مخاطبان جذاب‌تر است و راضی هستند و هم بسياری از ميهمانان و کارشناسان از اين تصميم استقبال کرده‌اند.

سهرابی افزود: بسياری از ميهمانان يا کارشناسان زن تقاضا داشته‌اند که در صورت امکان فردی که با آنها صحبت می‌کند؛ زن باشد و همين امر برای مردان نيز اتفاق افتاده است و زمانی که ميهمان و مجری هر دو زن يا مرد هستند، ارتباط راحت و بهتری برقرار می‌شود و گفتگوها بهتر صورت می‌گيرد.

مديرکل روابط عمومی صدا و سيما تاکيد کرد: اما اينکه گفته شود بخشنامه‌ای در اين زمينه صادر شده و يا منعی برای گفتگوی مجريان مرد با ميهمانان و يا کارشناسان زن و همچنين مجريان زن با کارشناسان و يا ميهمانان مردم وجود داشته باشد، در کار نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016