چهارشنبه 21 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
11 آذر» راه اندازی مراکز مهارت آموزی برای فرزندان زنان سرپرست خانوار
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون حمایت اداره کل کمیته امداد:۵ / ۱ درصد زنان سرپرست خانوار کمتر از ۲۰ سال سن دارند

ایلنا: معاون حمایت اداره کل کمیته امداد گفت: ۵ / ۱ درصد این زنان کمتر از ۲۰ سال سن، ۵ درصد ۲۰ تا ۳۰ ساله، ۱۰ درصد ۳۰ تا ۴۰ ساله، ۵ / ۱۲ درصد ۴۰ تا ۵۰ سال، ۱۸ درصد ۶۰ تا ۷۰ ساله و ۳۵ درصد بالای ۷۰ سال سن دارند.

علی محمد ذوالفقاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا به حمایت این نهاد از ۵ / ۱ میلیون سالمند در کشور اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۶ هزار و ۲۰۰ سالمند به صورت تنها در مناطق روستایی زندگی می‌کنند و بالغ بر ۵۹ درصد سالمندان روستایی رنان مددجو و نیازمند هستند.

معاون حمایت اداره کل کمیته امداد ادامه داد: این سالمندان در مقایسه با سایر اقشار جامعه نیاز بیشتری به مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی دارند و این در حالی است که هیچ دستگاهی به صورت جدی از آنان حمایت نمی‌کند.

ذوالفقاری یکی از مشکلات مهم سالمندان در حوزه بهداشت و درمان را مربوط به بی‌سوادی دانست و گفت: متاسفانه بسیاری از سالمندان با توجه به بی‌سوادیشان نمی‌توانند مصرف داروهای خود را به خوبی رعایت کنند؛ لذا سالمندان نیازمند رسیدگی بیشتری هستند.

معاون حمایت اداره کل کمیته امداد درباره زنان سرپرست خانوار، خاطرنشان کرد: ۱ میلیون زن سرپرست خانوار در دسته‌بندی‌های مختلف تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که بیش از ۵۰ درصد انان بالای ۵۰ سال سن دارند.

وی ادامه داد: بیشترین دغدغه زنان سرپرست خانوار مربوط به بحث اینده شغلی و اقتصادی خانواده، اسکان، تعیین و تکلیف فرزندان، ازدواج مجدد و اشتغال اعضای خانواده است.

ذوالفقاری افزود: ۷۹ درصد زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد همسشان فوت کرده است، ۶ / ۱۲ درصد از همسرانشان جدا شده‌اند و ۴ / ۱ همسرانشان مفقود شده و ۳ درصد آنان همسرانشان زندانی هستند.

معاون حمایت اداره کل کمیته امداد درباره دسته بندی زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد، خاطرنشان کرد: ۵ / ۱ درصد این زنان کمتر از ۲۰ سال سن، ۵ درصد ۲۰ تا ۳۰ ساله، ۱۰ درصد ۳۰ تا ۴۰ ساله، ۵ / ۱۲ درصد ۴۰ تا ۵۰ سال، ۱۸ درصد ۶۰ تا ۷۰ ساله و ۳۵ درصد بالای ۷۰ سال سن دارند.

ذوالفقاری معضل بی‌سوادی را یکی از مهم‌ترین مشکلات زنان بی‌سرپرست عنوان کرد و ادامه داد: ۵۵ درصد زنان سرپرست خانوار بی‌سواد هستند و ۹ درصد آنان در حد ابتدایی و تنها ۵/ ۰ درصد آنان تحصیل کرده هستند.

وی درباره خانوارده‌های زنان سرپرست خانوار، افزود: ۶۱ درصد آنان تنها زندگی می‌کنند، ۲۱ درصد آنان ۲ نفره، ۱۱ درصد ۳ نفره و ۵ درصد آنان ۴ نفره هستند و هم‌چنین ۷۰ درصد زنان سرپرست خانوار تحت پوشش در شهر‌ها زندگی می‌کنند و ۳۰ درصد زندگی روستایی دارند.

معاون حمایت اداره کل کمیته امداد از ۱۲ هزار مددجو مبتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج خبر داد و بیان کرد: بیماری‌های صعب‌العلاج معضل مهمی در خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد است چراکه این گونه بیماری مانند حفره‌هایی بزرگ اقتصاد و دارایی خانواده را می‌بلعند.

وی به تسهبل و فراهم کردن امکانات ازدواج بیش از ۱۰۰ هزار دختر و پسر مددجو اشاره کرد و افزود: پشتیبانی از جوانان بر جامعه پذیری و استقلال بسیار مهم و موثر است و جای زیادی برای سرمایه‌گذاری در این زمینه وجود دارد.

معاون حمایت اداره کل کمیته امداد درباره طرح اکرام ایتام، خاطرنشان کرد: حامیان و نیکوکاران در این بخش بیش از ۱۴۴ میلیارد تومان کمک کردند و بسیاری از آنان حتی درگیر مشکلات مددجو و ایتام شده‌اند.

ذوالفقاری ادامه داد: از ایتام در زمینه‌های مختلف همچون تحصیل، امرار معاش، اشتغال، بهداشت و درمان توسط حامیان حمایت می‌شود و در این بین هم حامیان و هم نیازمندان از این ارتباط راضی هستند.

وی به بیمه‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر بیمه‌های خدمات درمانی وام خرید مسکن و تعمیر مسکن به مددجویان اعطا می‌شود و کمیته امداد تلاش دارد تا با حل مشکل مسکن مددجویان گام مهمی را در تامین نیازهای اقتصادی مددجویان بردارد.

وی به اهمیت جامعه‌پذیری مددجویان اشاره کرد و افزود: بسته‌های حمایتی پس از ازدواج نیز قطع نمی‌شود چراکه اعتقاد داریم بازگشت‌پذیری و جامعه ذیری مددجویان یکی از شروط مهم برای خودکفایی و استقلال آنان است که اگر این افراد جامعه پذیر نشود درگیر‌آسیب‌های اجتماعی می‌شود و در برخی موارد گرفتار شرایط مایوس کنند‌ه‌ای می‌شوند.

ذوالفقاری به محدودیت سقف خدمات و کمک‌ها اشاره کرد و ادامه داد: در برخی مناطق نیز این سقف کمک را افزایش داده‌ایم ولی همچنان نتوانسته‌ایم این افزایش سطح را در تمامی کشور همسان کنیم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


معاون حمایت اداره کل کمیته امداد درباره طرح ایتام و حمایت از ایتام مددجو، خاصرنشان کرد: در گام اول برای ارتقا سطح ارائه خدمات، ایتام را بر اساس نیاز‌ها دسته‌بندی می‌کنیم و در پی قرار دادی که با شرکت‌بیمه‌ها عقد کرده‌ایم بخشی از پول ایتام برای آینده‌ آنان سرمایه گزاری می‌شود.

وی ادامه داد: بازدید حامیان از ایتام جهت جلوگیر از بروز اتفاقات ناهنجار تحت نظر کمیته امداد و اغلب این بازدید‌ها در محافل عمومی انجام می‌شود چراکه بسیاری از حامیان یا ایتام مددجو جوان حتی زیر ۱۸ سال هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016