دوشنبه 2 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"مواد مخدر"؛ فراگيرترين آسيب اجتماعی کشور در سال گذشته

ايسنا ـ مديرکل امور آسيب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بيان اينکه آسيب‌های اجتماعی زنجيره وارند، اظهار کرد: همواره موضوع «مواد مخدر» در کشور فراگيرترين آسيب اجتماعی بوده و در مورد سال گذشته نيز وضع به همين صورت است.

حسن موسوی چلک در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به اينکه سال گذشته دو رديف بودجه‌ای در قانون در قالب پيشگيری و خدمات مشاوره و برنامه کنترل و کاهش آسيب‌های اجتماعی در نظر گرفته شد، افزود: در حوزه آسيب‌ها جمعا معادل ۳۵.۵ ميليارد تومان اعتبار تعيين شد که البته اعتبار تخصيص يافته، کمتر از اين رقم بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: اعتبارات در نظر گرفته شده در سال گذشته برای حوزه‌های پيشگيری و حمايت اجتماعی در زمينه HIV، توسعه پيشگيری از آسيب‌های اجتماعی، توسعه خدمات مشاوره، پيشگيری از اعتياد، کمک به درمان و بازتوانی اعتياد و تدوين شناسنامه اجتماعی بود.

به گفته وی، علاوه بر اين حمايت اجتماعی از افراد مبتلا به اختلال هويت جنسی، ساماندهی کودکان خيابانی، توسعه و تقويت پايگاه‌های خدمات اجتماعی و کمک به اجرای سند کنترل و کاهش آسيب‌های اجتماعی از ديگر حوزه‌هايی بود که اعتبار تخصيص يافته به آنها لحاظ شد.

موسوی چلک خاطر نشان کرد: بخشی از اعتبارات تخصيص يافته شده در توسعه خدمات مشاوره‌ای در کميته امداد و مابقی آن به سازمان بهزيستی اختصاص يافت.

رييس انجمن مددکاران اجتماعی ايران در ادامه اين گفت‌وگو در مورد ايجاد تشکل‌هايی با عناوين اعتياد، لاغری، کودکان، زنان و غيره که به صورت غير رسمی در سطح شهر فعاليت می‌کنند، گفت: در حوزه مددکاری اجتماعی تنها مراکزی که به صورت اجرايی به مردم خدمت ارائه می‌کنند، کيلينک‌های مددکاری اجتماعی هستند و اگر نشست يا تشکلی با عناوينی که مربوط به آسيب‌های اجتماعی است، بدون مجوز افعاليت کند، فعاليت آن قانونی نبوده و بايد با آن برخورد شود.

وی ادامه داد: طبق ماده ۲۶ تنظيم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب سال ۸۰ مجلس شورای اسلامی و تنفيذی ماده ۲۲۴ قانون برنامه پنجم توسعه کشور، کلينيک‌های مددکاری اجتماعی مجوز خود را از سازمان بهزيستی دريافت و هر سازمانی که صادر کننده مجوز است، کار نظارت را نيز بر عهده دارد.

موسوی چلک همچنين به گزارش عملکرد يکساله انجمن مددکاران اجتماعی ايران اشاره کرد و گفت: در سال گذشته اين انجمن ۱۰۰۰ نفر را به عضويت خود درآورده است که اين افراد يا مددکار اجتماعی‌ هستند يا طبق اساسنامه مدرک آنها مرتبط با رشته‌های علوم انسانی است.

وی از راه اندازی کارگروه‌های تخصصی در اين انجمن خبر داد و اظهار کرد: کارگروه تخصصی در حوزه‌های مددکاری اجتماعی و آسيب‌های اجتماعی، HIV، خانواده، سالمندان، کودکان، بهداشت و درمان، بلايای طبيعی، نهادهای آموزشی و سکونت‌گاه‌های غيررسمی از جمله کارگروه‌هايی هستند که در انجمن مددکاران اجتماعی ايران راه‌اندازی شده‌ است.

رييس انجمن مددکاران اجتماعی ايران در پايان نيز به تهيه گزارش تحليل از وضعيت اجتماعی ايران، مشارکت در تدوين دستور العمل اشتغال معتادان بهبود يافته در ستاد مبارزه با مواد مخدر، تدوين طرح بانک اطلاعات اعضای انجمن مددکاران اجتماعی ايران و عضويت اين انجمن در فدراسيون بين المللی مددکاران اجتماعی اشاره کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016