چهارشنبه 4 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۶ درصد کودکان ایرانی سوءتغذیه دارند

رئیس انجمن پزشکان کودکان ایران با بیان این مطلب که 6 درصد کودکان کشور سوء‌تغذیه دارند، افزود: با توسعه و گسترش زندگی ماشینی، چاقی نیز در کودکان شیوع یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر غلامرضا خاتمی روز چهارشنبه در افتتاحیه همایش سالانه انجمن پزشکان کودکان ایران و سی و چهارمین بزرگداشت دکتر محمد قریب در محل کتابخانه ملی ایران، گفت: بطور متوسط، سوءتغذیه در 6 درصد کودکان ایرانی وجود دارد و این آمار در گذشته بیشتر بوده است.

وی اظهار داشت: سوء‌تغذیه در نقاط و استان‌های محروم کشور بیش از سایر مناطق به چشم می‌خورد و باید مسئولان امر درخصوص این موضوع، اقدامات موثری انجام دهند.

خاتمی با بیان اینکه چاقی در جامعه امروز بین کودکان افزایش یافته است، خاطر نشان کرد: از طرفی، سوء‌تغذیه و لاغری به‌دلیل کم‌غذایی و از سوی دیگر، گسترش چاقی و پرخوری در بین کودکان دیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 6 درصد کودکان ایرانی به سوء‌تغذیه مبتلا هستند، افزود: در گذشته سوء‌تغذیه و لاغری بیشتر از امروز بود و با توسعه و گسترش زندگی ماشینی، چاقی نیز، به‌دلیل کم‌تحرکی کودکان، شیوع یافته است.

رئیس انجمن پزشکان کودکان ایران تصریح کرد: امروزه کودکان لاغر و کوتاه قد هستند و براثر نخوردن غذای کافی و لازم به مدت طولانی، گرفتاری‌هایی برایشان ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سوء تغذیه سه وجه دارد، گفت: سوء‌تغذیه در کودکان به‌صورت کم‌وزنی، کوتاهی قد و متناسب نبودن قد و وزن نشان داده می‌شود که شایع‌ترین وجه آن در کشور، کوتاهی قد است.

رئیس انجمن پزشکان کودکان ایران اظهار‌داشت: میزان طبیعی کوتاهی قد کودکان هر جامعه‌ای اگر تا 5.2 درصد باشد، قابل‌قبول است؛ این میزان در ایران به 7 درصد می‌رسد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به این‌که ارتقای آگاهی خانواده‌ها درمورد تأمین مواد غذایی موردنیاز بدن کودکان و ارتقای سطح تغذیه، مشکلات سوء‌تغذیه را کاهش داده است، گفت: میزان کوتاهی قد در گذشته در کشور 13 درصد بوده که هم‌اکنون به 7 درصد رسیده است.

فوق‌تخصص گوارش کودکان با اشاره به اینکه به طور کلی وضعیت تغذیه در کل دنیا نسبت به گذشته بهتر شده است، گفت: ایران در مقایسه با کشورهای منطقه، به‌علت ترویج تغذیه با شیر مادر و واکسیناسیون، از وضعیت مناسب‌تری برخودار است.

رئیس انجمن پزشکان کودکان ایران سوءتغذیه را مادر امراض دانست و گفت: در صورتی که به سوء ‌تغذیه توجه نشود، بیماری‌هایی مانند اسهال و عفونت ادراری را در پی خواهد داشت.

خاتمی در پایان گفت: با توجه به اهمیت تغذیه در رشد و وزن و قد کودکان، باید به موضوع تغذیه ازسوی خانواده‌ها و کودکان به‌صورت جدی رسیدگی و توجه شود.

همایش سالانه انجمن پزشکان کودکان ایران و سی و چهارمین بزرگداشت دکتر محمد قریب از امروز چهارم اردیبهشت لغایت 7 اردیبهشت در کتابخانه ملی در حال برگزاری است


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016