یکشنبه 8 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احتمال محروم‌شدن دانش‌آموزان مدارس بوکان در امتحانات پايان سال در صورت عدم پرداخت وجه‌ نقد مطالبه شده

کوردستان ميديا: اداره‌ی آموزش و پرورش بوکان طی بخشنامه‌ای به کليه دانش‌آموزان اين شهر ابلاغ کرده‌ است که بايد هزينه‌ی صرف‌شده ورقه امتحانی آخر سال تحصيلی را به مدرسه پرداخت کنند.

به گزارش وب‌سايت کُردستان ميديا، در بخشنامه‌ی اداره‌ی آموزش و پرورش که به دانش‌آموزان شهر بوکان ابلاغ شده آمده است: هر دانش‌آموزی لازم است در زمان امتحانات وجه نقدی را به مدرسه پرداخت کند و اگر از پرداخت آن سرباز زند از امتحانات محروم خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يکی از خانواده‌ی اين دانش‌آموزان که از فرزند وی وجه نقد مطالبه شده است به وب‌سايت کُردستان ميديا گفت: من خودم هيچ شغلی را ندارم و با وجود اينکه در فقر بسر می‌بريم از فرزندم وجه نقد مطالبه می‌شود.

اين شهروند همچنين افزود:" چند تن ديگر را می‌شناسم که زندگی و امرار معاش شبيه من دارند و توانايی پرداخت وجه نقد مطالبه شده را ندارند".

مطالبه‌ی پول از دانش‌آموزان در حالی صورت می‌گيرد که هر دانش‌آموز سالانه وجه نقدی را به نام "هزينه‌ی سالانه" دارد و ضروری است مسئولان مدارس آن را برای دانش‌آموزان خرج کنند، با اين وجود بيشتر مدارس کُردستان از "کتابخانه، سالن ورزشی و وسايل ورزشی" محروم هستند.

مدتی پيش نيز اداره‌ی آموزش و پرورش شهر مريوان شماری دانش‌آموز دختر را به علت عدم پرداخت وجه نقد، از مدرسه اخراج کرده بود.

در همين رابطه سه ماه پيش نيز، مدير دبيرستان "شيخ شلتوت" در سنندج به دانش‌آموزان گفته بود، هرکدام از دانش‌آموزان بايد مبلغ ١٥٠ تا ٣٠٠ هزار تومان وجه نقد به مدرسه پرداخت کنند.

اين مسئول به دانش‌آموزان گفته بود، مدرسه‌ی شيخ شلتوت فاقد امکانات لازم بوده بنابراين ضروری است که هزينه‌ی لازم برای تهيه‌ی اين امکانات توسط دانش‌آموزان تهيه شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016