دوشنبه 23 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توضيحات سرپرست معاونت فرهنگی وزارت ارشاد درباره‌ جمع‌آوری کتاب هاشمی رفسنجانی

ايسنا ـ سرپرست معاونت فرهنگی وزارت ارشاد که چند روز پيش درباره‌ی جمع‌آوری «صراحت‌نامه»ی هاشمی رفسنجانی از نمايشگاه کتاب توضيحاتی داده بود، در گفت‌وگو با يکی از رسانه ها ابتدا حرف‌هايش را به‌دلايل نامعلومی تکذيب و سپس بار ديگر در گفت‌وگو با ايسنا سخنان خود را اصلاح کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



علی اسماعيلی - سرپرست معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی - در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره‌ی مسأله‌ی کتاب «صراحت‌نامه» که ظاهرا تا دو روز اول نمايشگاه کتاب هم به مخاطبان ارائه می‌شده است، گفته بود: اين موضوع به اين دليل بوده است که گاهی مواردی به نقل از شخصيت‌ها آورده می‌شود و ما برای اين‌که بتوانيم به آن کتاب برای عرضه در نمايشگاه کتاب مجوز بدهيم، مجبوريم اين‌گونه نقل قول‌ها را از مراکز ذی‌صلاح استعلام کنيم تا ببينيم نقل قول‌ها با واقعيت تطبيق دارند يا خير؟ مسأله‌ی اين کتاب هم به خاطر اين موضوع بوده است.

او با تاکيد بر اين‌که کتاب مورد نظر اين مراحل را طی نکرده و به همين سبب مجاز به حضور در نمايشگاه نبوده است، گفت: کتابی که در اداره‌ی کتاب اعلام وصول نشده باشد‌، طبق مقررات، اجازه‌ی عرضه پيدا نمی‌کند.

خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) لاجرم فايل صوتی بخش مربوط به اين موضوع را از گفت‌وگوی مزبور، برای ساعاتی روی خروجی خبر خود گذاشت تا صحت خبر ايسنا آشکار شود.

در ادامه علی اسماعيلی - سرپرست معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی – در تماس با ايسنا بيان داشت که در زمان طرح سوال خبرنگار ايسنا ، بنده به اشتباه کتاب ديگری از آقای هاشمی رفسنجانی را در ذهن داشتم و راجع به آن اظهار نظر کردم. لذا خبر ايسنا در واقع مصداق خبرسازی نبود اما اشتباه از من بود که گمان می کردم کتاب ديگری از هاشمی که هنوز اعلام وصول نشده، در نمايشگاه عرضه شده است.

ايسنا بارديگر يادآوری می کند که همواره از سلامت خبر خود اطمينان داشته و از مسئولان توقع دارد قبل از تکذيب شتابزده اخبار، جوانب موضوع را بررسی کنند.

«صراحت‌نامه» متن گفت‌وگوی مفصلی با آيت‌الله هاشمی رفسنجانی در سال ۸۹ است که در آن به پرسش‌های متنوعی در حوزه‌ی مديريت ارتباطات سياسی و فرهنگی و همين‌طور زندگی شخصی خود پاسخ داده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016