دوشنبه 9 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير ارشاد: بی بی سی دوست ما نيست

• شبکه‌هايی مثل بی بی سی و سی ان ان دوست ما نيستند و برنامه‌های خاصی را برای اختلاف‌افکنی آماده کرده‌اند
• برای ما حفظ نظام مهم است


ايلنا: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است؛ نبايد برای نقد دولت، کل دستاوردهای نظام را زير سوال برد.

به گزارش خبرنگار ايلنا، سيدمحمد حسينی که در همايش مناديان حماسه صحبت می‌کرد، با اشاره اهميت انتخابات گفت: انتخابات بايد نقطه قوت نظام باشد و به تعبير رهبر انقلاب؛ يک نعمت است و بايد از آن صيانت کنيم.

وی ادامه داد: تلاش رسانه‌ها نيز بايد در برگزاری انتخابات و صيانت از اين نعمت باشد و قطعا نيز در اين مسير گام برمی‌داريم زيرا با وجود تفاوت ديدگاه‌ها درخصوص انتخابات در اهميت آن ترديدی وجود ندارد و برگزاری يک انتخابات مطلوب؛ به مصالح کشور است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزير ارشاد خطاب به رسانه‌ها افزود: بايد در امر اطلاع رسانی در بخش انتخابات آبروی افراد حفظ شود و به حضور مردم و مردم‌سالاری توجه شود زيرا در کشور ما بيش از سه دهه است که انتخابات برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: از سال ۵۸ به اين سو انتخابات مختلف در کشور برگزار شده و تمام آن‌ها بدون حاشيه بوده است و فقط انتخابات سال ۸۸ بود که شيرينی آن به تلخی مبدل شد لذا همه ما بايد تلاش کنيم تا انتخابات به خوبی برگزار شود و به صلابت نظام کمک کند.

حسينی با اشاره به اهميت رسانه‌ها در آگاهی افزايی جامعه افزود: با اطلاع رسانی به موقع و بيان ديدگاه‌های احزاب و شخصيت‌ها می‌توان فرصتی برای ارتقای آگاهی‌ها و بينش سياسی مردم فراهم کرد. در اين راه رسانه‌ها بايد نشان بدهند که نامزد‌ها چه راهکارهايی دارند و چه توانمندی‌هايی می‌توانند برای جامعه داشته باشند.

وی ادامه داد: امروز ما در يک شرايط خاص اقتصادی هستيم که برای عبور از آن بايد دنبال راهکارهای مناسب باشيم به همين دليل دادن راهکارهای غيرواقعی و تخيلی سودی ندارد بلکه بايد راهکاری ارائه کنيم که مشکل را از سر راه برداريم.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکيد کرد: تحريک افراد عليه هم درست نيست بلکه اگر اطلاع رسانی جامع انجام شود و تمام کسانی که تريبون دارند از يک موقعيت استفاده کنند، می‌توانند به جامعه آگاهی بدهند و در فرهنگسازی نقش زيادی ايفا کنند تا فضا و محيط سالمی برای برگزاری بهتر انتخابات داشته باشيم.

وی ادامه داد: هرکسی حرف حسابی دارد بايد بزند رسانه‌ها نيز می‌توانند حرف وی را منعکس کنند و می‌توانند نقاط قوت نظام را در افکار عمومی و افراد نشان دهند اما نبايد اينگونه باشند که گاهی اوقات برای نقد دولت کل نقاط قوت و دستاوردهای نظام اسلامی را ناديده بگيريم.

حسينی افزود: اينکه کسی به نظام اتهام بزند با اينکه به افراد اتهام بزند متفاوت است. برای ما حفظ نظام مهم است زيرا امروز ما در شرايطی هستيم که نظام سلطه دائم عليه ما فعاليت می‌کند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعاليت گسترده رسانه‌های خارجی گفت: شبکه‌هايی همچون بی‌بی سی و سی ان ان دوست و علاقمند و مشوق ما نيستند و برنامه‌های خاصی را برای اختلاف‌افکنی آماده کرده‌اند. لذا ما بايد حواسمان باشد که ناخواسته در زمين آن‌ها بازی نکنيم.

وی ادامه داد: امروز همه مردم از رسانه‌ها انتظار دارند که به شناخت دشمن کمک کنند و دشمن‌شناسی و شناخت آن يکی از رسالت‌های مطبوعات است. از طرف ديگر‌‌ همان گونه که انتخابات بدون ترديد برگزار می‌شود بايد رسانه‌ها کاری کنند که مردم در اصل انتخابات ترديد نکنند.

وی ادامه داد: بايد همه ما کمک کنيم که به اعتماد مردم لطمه وارد نشود و انتخابات بدون شائبه برگزار شود البته در اين راه بايد هوش و ذکاوت مردم نيز در نظر داشته باشيم.

وی خطاب به نامزدهای رياست جمهوری گفت: افراد نبايد برای آنکه خودشان را ثابت کنند ديگران را نفی کنند و راه اينکه دل‌های ديگران را به دست آوريم اين نيست که حرف‌های دوپهلو و چند پهلو بزنيم.

وی ادامه داد: ‌ بايد مردم با دلگرمی در انتخابات شرکت کنند و فرصت انتخاب برای آن‌ها فراهم شود و در اين راه رسانه‌ها بايد به نياز واقعی مردم و انتخاب مردم کمک کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016