سه شنبه 7 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نخل طلا تا دو ساعت قبل از اختتاميه کن متعلق به اصغر فرهادی بود

ايسنا - يک روزنامه فرانسوی افشا کرد که تا دو ساعت پيش از اختتاميه جشنواره کن، نخل طلا متعلق به «گذشته» اصغر فرهادی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران ايسنا يک روز پس از پايان اختتاميه جشنواره فيلم کن روز ۲۷ می روزنامه ۲۰ دقيقه فرانسه به نقل از خبرنگار فرانسوی‌اش استفان لوبلان با تيتر «بازتابی از نخل طلا؛ هيات داوری بر فيلم «زندگی ادل» اتفاق نظر نداشت» نوشت که تا ساعت ۵ عصر، دو ساعت قبل از اختتاميه، نخل طلا متعلق به فيلم «گذشته» فرهادی بوده است، اما در واپسين دقايق با چرخشی عجيب به فيلم عبداللطيف کشيش يعنی «زندگی ادل» (آبی گرم‌ترين رنگ است) می‌رسد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين خبرنگار فرانسوی در ادامه گزارشش برملا کرد: استيون اسپيلبرگ در جريان مراسم اختتاميه جشنواره فيلم کن اطمينان داد که هيات داوران دست کم بر سه فيلم اتفاق نظر داشته که گفته می‌شود «زندگی ادل» جزو اين سه فيلم نبوده است. البته هيات داوران تحت تاثير اين فيلم قرار گرفته، اما برای دادن جايزه به آن هم‌نظر نبوده است.

اين روزنامه فرانسوی طبق اعلام منابعش نوشت که اتفاق نظر برای اهدای نخل طلا حول فيلم فرهادی شکل گرفته؛ تا جايی که برگزارکنندگان جشنواره کن تمامی گروه فيلم را به روی فرش قرمز کشاندند.

غافلگيری برنيس بژو، بازيگر فيلم «گذشته» اصغر فرهادی، پس از دريافت جايزه بهترين بازيگر زن نيز نشان می‌دهد که او از دريافت اين جايزه حيرت‌زده بود. اين روزنامه فرانسوی حيرت‌زدگی برنيس بژو را ناشی از آن دانست که طبق قوانين رسمی، اگر جايزه بازيگری اعطا شود، اميد نخل طلا برای آن فيلم از بين می‌رود.

در پايان اين گزارش، خبرنگار فرانسوی فاش کرده است که دو عضو هيات داوری جشنواره فيلم کن، کريستين مونجيو و لين رمزی، نظرشان تغيير می‌کند و با اصرار آنها در متقاعد کردن بقيه و با وجود دفاع اسپيلبرگ از فيلم فرهادی تا آخرين لحظه، به دلايل نامعلوم نخل طلا به فيلم ديگری اهدا می‌شود و اسپيلبرگ هم در برابر اين تغيير تسليم می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016