پنجشنبه 9 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آغاز اجرای طرح‌های سالم‌سازی دريا از ۱۶ خرداد در مازندران

ايلنا: استاندار مازندران گفت: در ايام ماه مبارک رمضان فعاليت و خدمات رسمی تحت عنوان طرح دريا در مازندران نخواهيم داشت اما سياست سخت گيرانه هم در دستور کار نيست، چرا که مردم ما مومن، متدين و دلبسته موازين اسلامی هستند و يقيناً حرمت اين ماه عزيز را نگه می دارند.

به گزارش ايلنا از ساری، سيد علی اکبر طاهايی در جلسه ستاد طرح‌های سالم‌سازی دريا بيان داشت: طرح‌های سالم‌سازی دريا در استان مازندران، امسال از ۱۶ خرداد و متناسب با فرهنگ ايرانی اسلامی و با توجه به زيرساخت‌های موجود آغاز به کار خواهند کرد.
وی دريا را يکی از مهم‌ترين جاذبه‌های طبيعی و گردشگری استان دانست و افزود: اين نعمت الهی يک وسيله نشاط آور و انبساط خاطر رايگان برای مردم است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


طاهايی ادامه داد: البته از منظر دين مبين اسلام، استفاده از اين نعمت خدادادی با ملاحظاتی همراه است که مبتنی بر استفاده سالم و خداپسندانه به دور از معصيت از دريا است.
نماينده عالی دولت در استان اظهار داشت: با توجه به گسترش راه های ارتباطی استان و افزايش توليد و استفاده از خودرو در کشور، موج اقبال مردم سراسر ايران اسلامی به دريای مازندران افزايش قابل توجهی يافته که نيازمند برنامه ريزی و اقدامات لازم است.
وی به طرح موضوع ارتقاء شاخص‌های فرهنگی در دولت دهم اشاره کرد و افزود: اين مسئله فرصت خوبی بود تا از محل تخصيص اين بودجه، اقدامات درخوری برای سالمسازی دريا صورت گيرد.
طاهايی ادامه داد: با موافقت رييس جمهور در جريان سفر سوم دولت به مازندران مقرر شد طی برنامه پنجم توسعه، سالانه ۷۵ ميليارد تومان بودجه فرهنگی به اين استان اختصاص يابد که متاسفانه اين رديف در بودجه سال ۹۱ توسط مجلس حذف شد و عملاً برنامه ها و هدف گذاری های ما برای انجام کارهای فرهنگی در سواحل محقق نشد.
استاندار مازندران خطاب به فرمانداران و شهرداران شهرهای ساحلی استان تاکيد کرد که اجرای طرح های دريا را به افراد متدين، متعهد، خلاق و علاقه مند واگذار کند.
در ادامه اين جلسه هادی ابراهيمی، معاون سياسی، امنيتی و اجتماعی استاندار مازندران خواستار تهيه نقشه جامع طرح‌های سالم‌سازی دريا برای هر شهرستان توسط فرماندار و شهردار شد و گفت: هم افزايی مسوولين شهرستان و پای کار بودن همه آنها، لازمه اصلی اجرای مطلوب طرح های درياست.
وی افزود: اجرای طرح های دريا حتماً می بايست با مجوز اداره کل حفاظت از محيط زيست و در مناطق پاک ساحل صورت گيرد.
ابراهيمی ادامه داد: در برخی از شهرهای ساحلی استان، بسترهای خوبی جهت اجرای طرح دريا و جذب گردشگر وجود دارد که می بايست با همکاری همه دستگاه ها، عينيت يابد.
معاون استاندار مازندران با بيان اينکه نبايد در طرح های سالم‌سازی دريا که با مسووليت فرماندار و شهردار ايجاد می‌شود، شاهد نابسامانی و کاستی و نارضايتی مردم باشيم، تصريح کرد: فرمانداران نقاط کور و حادثه خيز سواحل در شهرستان ها را مسدود کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016