پنجشنبه 20 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آژانس بين‌المللی انرژی: انرژی‌های تجديدپذير جای گاز را می‌گيرند

ايسنا ـ آژانس بين‌المللی انرژی اعلام کرد: انرژيهای تجديدپذير تا سال ۲۰۱۶ جای گاز را که پس از ذغال سنگ دومين منبع توليد برق در جهان است، خواهند گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، در گزارش آژانس بين‌المللی انرژی درباره "چشم اندازهای ميان مدت انرژی‌های تجديدپذير در جهان" آمده است: توليد برق با استفاده از نيروی آب، باد، خورشيد و ديگر منابع انرژيهای تجديد پذير تا سال ۲۰۱۶ از ميزان برقی که با گاز توليد می شود فراتر خواهد رفت و دو برابر ميزان برقی خواهد شد که از انرژی هسته‌ای در جهان توليد می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آژانس بين‌المللی انرژی که اعضای آن را کشورهای توسعه يافته تشکيل می دهند، در گزارش خود تصريح کرد: بخش انرژی‌های تجديد پذير در جهان در پنج سال آينده رشدی ۴۰ درصدی را تجربه خواهد کرد.

در سال ۲۰۱۸، انرژی‌های تجديد پذير ۲۵ درصد از توليد برق جهان را به خود اختصاص خواهند داد در حالی که اين رقم در سال ۲۰۱۱ به ميزان ۲۰ درصد و در سال ۲۰۰۶ معادل ۱۹ درصد بود.

بنا بر اعلام آژانس بين المللی انرژی از سال ۲۰۱۶ ميزان توليد برق با استفاده از انرژی‌های تجديد پذير در جهان سالانه ۶ هزار تراوات ساعت خواهد بود.

طبق گزارش آژانس بين المللی انرژی، رشد بخش انرژی های تجديد پذير در جهان بيشتر با افزايش استفاده از انرژی باد و خورشيد تحقق خواهد يافت.

ماريا وان در هوون، مدير اجرايی آژانس بين المللی انرژی در اين گزارش تاکيد کرد که رشد بخش انرژی‌های تجديد پذير در جهان برای سامانه انرژی بين المللی که لازم است هر چه بيشتر پاک و متنوع باشد، خبر بسيار خوبی است اما اين مساله نبايد دولت‌های جهان به ويژه اعضای سازمان همکاری و توسعه اقتصادی را اغوا کند.

اگر در زمينه توليد برق در جهان، معيارهای زيست محيطی تقويت می شود نبايد از دو بخش ديگر مصرف انرژی در جهان يعنی گرمايش و سوخت که هنوز انرژيهای پاک در آن جايگاه مناسبی ندارند، غافل بمانيم.

در گزارش آژانس بين المللی انرژی آمده است در حالی که گرمايش در جهان مهم ترين قسمت مصرف جهانی انرژی را به خود اختصاص می دهد اما در اين بخش هنوز به انرژی‌های پاک و تجديد پذير توجه چندانی نشده است. بنابراين لازم است که در اين بخش و همچنين در بخش توليد سوخت، بيشتر از پيش به انرژی‌های تجديد پذير روی بياوريم.

طبق اين گزارش، سوختهای زيستی احتمالا از ۳.۰۹ درصد تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۱۸ فراتر نخواهد رفت اين در حاليست که مصرف اين نوع سوخت در فاصله سالهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲ از ۱.۵ درصد به ۳.۴ درصد افزايش پيدا کرد.

آژانس بين‌المللی انرژی در گزارش خود از اينکه برخی کشورها از جمله بلغارستان، جمهوری چک و اسپانيا حمايت‌های خود را از توليد و مصرف انرژی‌های تجديد کاهش داده‌اند، ابراز تاسف کرده است.

اين آژانس در گزارش خود از برنامه جديد دولت آمريکا برای مبارزه با تغييرات اقليمی حمايت کرده و آن را هدفی دانسته است که فراتر از يک دوره رياست جمهوری محقق خواهد شد. آژانس بين المللی انرژی در اين گزارش از کشورهای ديگر نيز خواسته است مبارزه با تغييرات اقليمی را جدی بگيرند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016