پنجشنبه 20 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هیأت مديره خانه سينما: تشکيل خانه سينما شماره ۲ غير قانونی است

• مجمع عمومی خانه سينما ۶ مرداد ماه با حضور بيش از ۲۰صنف عضو خانه سينما برگزار می‌شود افرادی که در تاسيس خانه سينما شماره ۲ نقش داشته‌اند به مراجع قضايی بايد بروند

ايلنا: هيات مديره خانه سينما با انتشار بيانيه‌ای به برگزاری مجمع عمومی با حضور ۱۰ صنف و تشکيل خانه سينما شماره ۲ اعتراض کرد

به گزارش ايلنا متن اين بيانيه بدين شرح است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در واپسين روزهای عمر مديريت سازمان سينمايی آخرين پردة نمايشی که از سال ۱۳۸۹ آغاز شده بود بر صحنه رفت و معاونت سينمايی که با کارگردانیِ صدور دستور انحلال و سپس تعطيلی خانه سينما نمايش را راه انداخته بود حمايت از برپايی تشکل موسوم به خانه سينما شماره ۲ را کامل کرد.

تأسيس اين تشکل که با تعداد اندکی از تهيه کنندگان به منظور رانت جويی از دولت آينده صورت گرفته به خودی خود نگران کننده نيست. زيرا اين تشکل که در غياب اصناف عضو خانه سينمای ايران، کارگردانان، دستياران کارگردان، تهيه کنندگان، فيلمنامه نويسان، بازيگران، فيلمبرداران، دستياران فيلم بردار، تدوينگران، طراحان، مجريان صحنه، آهنگسازان، صدابرداران، منشيان صحنه، جلوه‌های ويژه، چهره پردازان، عکاسان، منتقدان، مدرسان، کارکنان لابراتوار، سينماداران، مديران سينما‌ها، تهيه کنندگان مستند، گويندگان، انيميشن، فيلم سازان مستند و فيلم کوتاه راه اندازی شده است سرنوشت بهتری از هیأت ساماندهی صنوف، هیأت بازگشايی خانه سينما، گروه ناظران بر بازگشايی و ده‌ها نام کاغذی ريز و درشت نخواهد داشت. واضح است که اين جمع اندک، سينمای ايران را نمايندگی نمی‌کنند.

هیأت مديره، مدير عامل و اعضای خانه سينما متأسفند که دستور صريح رياست جمهوری برای ماندن و بودن خانه سينمای غير دولتی از سوی کارگزاران فرهنگی چنين فرجامی يافته است. همچنان که در نامة خرداد ماه هیأت مديره خانه سينما به ايشان تصريح شده بود تا زمانی که مديران فعلی سينمايی بر مسند باشند اميدی برای بازگشايی خانه سينما از سوی آنان نيست. مايه تأسف است که اين پيش بينی به حقيقت پيوسته است. تأسف بزرگ‌تر از اين بابت است که می‌بايد برخی از همکاران را که نقش جدی در تأسيس و معاونت در راه اندازی اين تشکل داشته‌اند به علت سوءاستفاده از عنوان «خانه سينما» از اين پس در محاکم قضايی ملاقات کرد.

عليرغم اجرای اين نمايش، خانه سينما بر اساس دستور صريح رياست جمهوری موانع فعاليت را رفع شده می‌بيند و با برگزاری مجمع عمومی ششم مرداد ماه بر عهد خود با جامعه اصناف سينمای ايران باقی خواهد ماند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016