شنبه 29 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

موجودی داروی بيماران هموفيلی کفاف ۱۰ روز را هم نمی‌دهد

• در تمام مدت بحران دارويی سازمان بازرسی کل کشور در وزارت بهداشت مستقر بوده است اما تاکنون هيچ گونه موضع‌گيری نسبت به کوتاهی وزارت بهداشت درحوزه تامين داروی بيماران انجام نداده است.

ايلنا: عضو مجمع عمومی کانون هموفيلی ايران از کمبود شديد دارويی بيماران هموفيلی ظرف ده روزآينده خبرداد.

احمد قويدل در گفتگو با خبرنگار ايلنا، در مورد آخرين وضعيت دارويی بيماران هموفيلی گفت: چهارشنبه هفته گذشته نزديک به ۲۸ هزار ريال شيشه فاکتور هشت بعد از دو ماه معطلی در گمرک ترخيص شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مديرعامل سابق کانون هموفيلی ايرانی افزود: اين ۲۸ هزار ريال دارو اگر در سطح کشور درست توزيع شود شايد موجودی ده روز هم کفاف ندهد.
وی با اشاره به اينکه عملا تا ظرف ۱۰، ۱۲ روز آينده بيماران هموفيلی درمعرض کمبود شديد دارويی قرار می‌گيرند، افزود: متاسفانه هيچ موضع‌گيری شفافی از وزارت بهداشت و سازمان‌های مربوطه در اين زمينه منتشر نشده است.

قويدل تصريح کرد: در تامين داروهای بيماران هموفيلی نگرانی جدی و اساسی وجود دارد چراکه داروهای وارداتی بايد از ماه‌ها قبل قرارداد‌ها و تفاهم نامهٔ آن‌ها با شرکت‌های وارد کننده دارو امضا می‌شد اما تا جايی که اطلاع داريم تفاهم نامه‌ها هنوز امضا نشده است، که درحال حاضر اين موضوع به شدت موجب نگرانی ما شده است.

وی به ادعای وزارت بهداشت مبنی بر طرف کردن مشکل دارويی کشور اشاره کرد و افزود: کليدی‌ترين گزارشی که وزارت بهداشت بايد ارائه کند اين است که چه تعداد تفاهم نامه با شرکت‌های وارد کننده دارو برای فاکتور هشت، نه، فايبا و ديگر داروهای خونريزی دهنده به امضا رسانده است و چه زمانی قرار است اين دارو‌ها به کشور وارد شود.

مجمع عمومی کانون هموفيلی ايران خاطرنشان کرد: ارائه اين گزارش است که نشان می‌دهد وزارت بهداشت برای رفع مشکلات دارويی بيماران برنامه دارد نه اينکه تنها بگويند مشکلات را برطرف کرديم، اينکه معنا ندارد.

قويدل با تاکيد براينکه وزارت بهداشت هيچ گونه برنامه‌ای برای تامين داروهای مورد نياز بيماران خاص به ويژه تامين ارزآن‌ها ندارد، افزود: همين بی‌برنامگی بيماران را با بحران جدی مواجه کرده است و از تمامی سازمان‌های نظارتی اعم از مجلس و سازمان بازرسی کل کشور تقاضای رسيدگی به بی‌برنامگی وزارت بهداشت وعملکرد نامطلوب وزارت بهداشت را داريم.

وی خاطرنشان کرد: در تمام مدت بحران دارويی سازمان بازرسی کل کشور در وزارت بهداشت مستقر بوده است اما تاکنون هيچ گونه موضع‌گيری نسبت به کوتاهی وزارت بهداشت درحوزه تامين داروی بيماران انجام نداده است.

قويدل ادامه داد: سازمان بازرسی کل کشور جهت بررسی عملکرد وزارتخانه‌ها به صورت دوره‌ای در طی روزهايی از سال در محل وزارتخانه مستقر می‌شود و نسبت به اين حضور اطلاع رسانی می‌کند تا هر کسی شکايتی دارد به آن‌ها اعلام کند اما می‌بينيم با وجود استقرار نيروهای سازمان بازرسی در بدنه وزارت بهداشت به عنوان ماموريت تعريف شده آن‌ها در قانون به رغم مشکلات جدی دارويی در سطح کشور که يک فاجعه پنهان است هيچ موضع گيری ازاين سازمان نديده‌ايم.

وی با اشاره به اينکه تخلف زير گوش سازمان بازرسی انجام شده است، افزود: وزير جديد بهداشت هيچ گونه تحرکی متناسب با مشکل دارويی تاکنون نداشته‌اند.

مجمع عمومی کانون هموفيلی ايران خاطرنشان کرد: تنها کميسيون بهداشت و درمان مجلس نسبت به وضعيت نابسامان دارو معترض بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016