یکشنبه 30 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حبيب‌الله کاسه‌ساز در جمع سينماگران: خانه‌سينما باز شده؛ من هم رئيس هيات‌مديره آن هستم

• خانه سينما باز شده و من به عنوان رئيس خانه سينما تلاش می‌کنم که همه صنوف قانونی شوند
• صنف درجهٔ دو دو نداريم و همه صنوف با هم برابرند
• قانون در بخش سينما، ارشاد را مرجع ذی‌صلاح قرار داده است

ايلنا: تجمع گروهی از سينماگران در مقابل وزارت ارشاد که طرفدار صنوف قانونی شده توسط وزارت ارشاد هستند، از ساعت ۱۱ امروز آغاز شده است و حيب الله کاسه ساز در اين تجمع سخنرانی کرد.

به گزارش خبرنگار ايلنا، کاسه ساز با اشاره به روند قانونی شدن صنوف گفت: قرار بر اين بود که ما قانون را محور قرار دهيم و بار‌ها و بار‌ها تلاش شد که قانون فصل‌الخطاب باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: اگر بی‌قانونی حاکم بر سينما باشد، سنگ روی سنگ بنا نمی‌شود. در اين ميان تلکيف قانونی بودن برعهده مرجع ذی‌صلاح است و آنچه که مهم است اين است که قانون در بخش سينما، ارشاد را مرجع ذی‌صلاح قرار داده است.

وی ادامه داد:‌‌ همانگونه که در بحث انتخابات رياست جمهوری و انتخابات ديگر، شورای نگهبان مرجع رسيدگی به صلاحيت انتخابات است، در بخش فرهنگ و هنر نيز مرجع رسيدگی کننده ارشاد است و اين ارشاد است که بايد تعيين کند مساله قانونی است يا نه.

کاسه ساز با اشاره به تجمعات صورت گرفته از سوی گروهی ديگر از سينماگران گفت: گروهی فقط جوسازی می‌کنند و به دنبال آن بودند که يک عده‌ای را بشورانند. از نظر ما خانه سينما يک سال پيش بسته شده است و اين تعطيلی طبق قانون بوده است.

وی ادامه داد: امروز ارشاد اعلام کرده است که صنوف بيايند قانونی شوند و ۱۲ صنف قانونی شده‌اند اما بازهم بعضی‌ها تمايلی به بازگشايی خانه سينما ندارند.

وی ادامه داد: بار‌ها ما تلاش کرديم که با گروه مقابل مذاکره کنيم اما آن‌ها حاضر به مذاکره نشدند درحالی‌که همه ما تلاش داريم سينمای ايران رشد کند.

وی ادامه داد: از نظر ما؛ مجمع عمومی خانه سينما برگزار شده و خانه سينما بازگشايی شده است و ما تلاش داريم همه اهل سينما عضو اين خانه بشوند و اگر اطلاع رسانی درستی صورت بگيرد، همه سينماگران عضو اين مجمع و خانه می‌شوند.

کاسه ساز ادامه داد: در بحث خانه سينما و سينما؛ ما صنف درجهٔ دو دو نداريم و همه صنوف با هم برابرند و يک نفر هستند اما گروه مقابل وقتی بحث آمار می‌شود؛ اعلام می‌کنند که ۴ هزار نفر عضو صنف حضور دارند اما در ارائه خدمات می‌گويند که تدارکات سياهی لشگر است درحالی‌که اين حرف درست نيست.

کاسه ساز افزود: روسای صنوف هيج فرقی با هم نمی‌کنند و با هم برابر هستند.

وی ادامه داد: ما ضمن احترام به کسانی که در تجمع چند روز پيش روز خانه سينما جمع شده بودند، به آن‌ها می‌گوييم که شما بزرگوار هستيد و شما بزرگ سينما هستيد اما بايد عزيزان ما را نيز در بخش‌های مديران تدارکات تحويل بگيريد و ما همه بايد به دنبال قانون باشيم.

وی ادامه داد: از نظر من؛ خانه سينما باز شده و من به عنوان رئيس خانه سينما تلاش می‌کنم که همه صنوف قانونی شوند و تمام تلاش خود را خواهم کرد و ساير صنوف نيز در تجمع عمومی شرکت کنند.

کاسه ساز افزود: ما قانونی هستيم و طبق قانون جلو می‌رويم البته اگر گفته می‌شود تخلفی شده نيز به تخلف رسيدگی می‌کنيم اما‌‌ همانطور که در بحث انتخابات؛ چند انتخاب باطل می‌شود اما کل انتخابات را زير سوال نمی‌برد اينجا نيز نمی‌توان اينگونه عمل کرد. از نظر ما ارشاد تنها جايی است که می‌تواند انتخابات را تاييد کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016