یکشنبه 30 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پايان تجمع طيفی از سينماگران مقابل وزارت ارشاد، فرحبخش: اهالی خانه سينما با رانت‌خواری زندگی ميلياردی درست کرده اند

مهر ـ تجمع طيفی از سينماگران مقابل وزارت ارشاد در حالی به پايان رسيد که حسين فرحبخش تهيه‌کننده بار ديگر سخنانی تند عليه اهالی خانه سينما به ويژه هيات مديره آن ايراد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه تجمع تعدادی از سينماگران مقابل وزارت ارشاد حبيب کاوش سخنگوی شورای صنفی نمايش گفت: اميدوارم امروز خدا کمک‌مان کند تا دو کلمه حرف حساب به گوش هيات مديره سابق خانه سينما برسانيم.

وی افزود: ۲۰ سال مديريت آنها محصولش همين افرادی است که امروز اينجا حضوردارند. اين افراد صورت خود را با سيلی سرخ می کنند و شب گرسنه می خوابند ما فقط می خواهيم خانه خودمان را خودمان مديريت کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مديريت خانه سينما به سينما خيانت کرده است

کاوش ادامه داد: در تمام اين سال ها امنيت شغلی و بيمه بيکاری وجود نداشته است کما اينکه فيلم "گشت ارشاد" و "زندگی خصوصی" را از پرده پايين کشيدند، در آن روزها اين اهالی خانه سينما چه کاری کردند؟ رفتند کنار حوزه هنری و دوستان خود را رها کردند. اين مديريت نشان داده که نسبت به سينما خائن است.

در ادامه حسين فرحبخش عنوان کرد: اهالی خانه سينما بدنه سينما را از خانه‌شان بيرون کردند و با رانت‌خواری زندگی ميلياردی درست کرده اند در صورتی که من برخی از آنها را می شناسم که کارمند دولت بوده اند و با حقوق بسيار کمی زندگی می کردند اما حالا ببينيد چه زندگی هايی دارند. آنهايی که از اين پول‌ها می‌گيرند بيايند و ببينند چه جمعيتی اينجا آمده و چه شعارهايی می‌دهند. اين دوستان از خانه سينما دل بکنند و بروند زيرا رانت‌خواری بس است. اشراف‌گری بس است. تبعيض ميان سينماگران بس است، اينها زمانی که ارشاد بودند به همه از بالا نگاه می‌کردند و به جز خودشان را در وزارت ارشاد راه نمی‌دادند چون خودشان را بالاتر از بقيه می‌دانستند. آنها بايد از اين نگاه تحقيرآميز به بدنه سينما دست بکشند.

وی افزود: اگر اينها دلشان برای سينما می سوزد و راست می گويند پس بهتر است کنار بروند. در صورتی که اين کار را نمی‌کنند و به دنبال رانت‌خواری خودشان هستند. برخی از دولت آينده بوی کباب شنيدند ولی نمی‌دانند که خر داغ می کنند.

اهالی خانه سينما به قيامت اعتقادی ندارند

اين تهيه‌کننده ادامه داد: اين افراد به قيامت اعتقادی ندارند. امروز ببينيد بدنه سينما که همان سياه‌لشگرها به گفته آنها هستند چه جمعيتی را تشکيل داده‌اند. با ديدن اين افراد بهتر است همه چيز را رها کنند و بروند بی احترامی بس است، اشراف گرايی بس است، آنها کسی را در اتاق مديريت خود راه نمی دادند بلکه بچه های سينمای بدنه را به منشی و آبدارچی پاس می دادند بايد اين نگاه تحقير آميز تمام شود.

وی تاکيد کرد: آنها بدانند تازه اين اول راه است و اين تجمع ها ادامه دارد. ما از ارشاد و سازمان سينمايی می خواهيم خانه سينما را تحويل صنوف قانونی بدهد و به نيروی انتظامی نيز اين موضوع را اعلام کند. اگر قانونی وجود دارد که حق ما را بدهند و اگر قانونی نيست کار به عربده کشی می‌رسد و شعبان بی مخ ها به خيابان می‌آيند.

فرح‌بخش خطاب به وزير ارشاد هم گفت: ما به وزير ارشاد اعتراض داريم چرا وقتی هيئت مديره جديد تشکيل شده است خانه سينما را تحويل آنها نمی‌دهد. چرا پليس اجازه نمی‌دهد تا خانه سينما به طور قانونی تحويل هيئت مديره جديد شود. اگر به عربده کشی و شعبون بی‌مخ بازی است می‌شود مانند آنها رفتار کرد.

اين تهيه‌کننده درباره سخنان خود در برنامه هفت درباره حضور در برنامه‌های اعتراضی برای گرفتن گرين‌کارت گفت: من گفتم گرين‌کارت و خيلی‌ها ناراحت شدند. من نمی‌گويم انسان نبايد به آمريکا و يا اروپا برود اتفاقا بايد همه دنيا را ديد اما نه اينکه عزت و شرف و دين خود را بفروشد تا بتواند به اين کشورها برود.

مسعود اطيابی کارگردان و تهيه‌کننده سينما در سخنانی گفت: به نظر می رسد که ما بايد خانه سينمايی داشته باشيم که متعلق به همه باشد. خانه سينما متعلق به همه سينماگران است به هيچ سينماگری نبايد توهين کنيم. اگر هم اين خانه سينما باز شود همه بايد در آن حضور داشته باشند.

در پايان حبيب الله کاسه ساز با تشکر از حضور سينماگران گفت: با اين تجمع درخواست ما اين بود که قانون حاکم باشد و اميدواريم مسئولان ارشاد تمهيدی بينديشند تا در خانه سينما باز شود و صنوف قانونی آنجا حضور داشته باشند. اميدواريم با بازگشايی خانه سينما همه در آن حضور داشته باشيم.

پس از صحبت‌های کاسه‌ساز، حاضران به تجمع خود پايان دادند.

در ميان اين جمع جمال شورجه، حسين فرح بخش، عبدالله علی خانی، محسن محسنی‌نسب، مسعود اطيابی، مرتضی شايسته، مجيد کريمی، حبيت الله کاوش، محسن روزبهانی، کيوان امجديان و... حضور داشتند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016