سه شنبه 25 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پلمپ خانه سينما و تجمع اهالی سينما مقابل خانه سينما

مهر ـ در حاليکه در ساعات پايانی شب گذشته ساختمان خانه سينما واقع در خيابان سمنان پلمپ شده بود، در حال حاضر اهالی سينما مقابل درب اين نهاد صنفی حضور دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، ساختمان خانه سينما شب گذشته ۲۴ تير ماه پلمپ شد. فرهاد توحيدی رئيس هيات مديره خانه سينما با تاييد اين خبر درباره اتفاقات شب گذشته به خبرنگار مهر گفت: به در خانه سينما پلمپ زده شده است و چند نفر از نمايندگان ارشاد در خانه سينما حضور يافتند.

اين در حالی است که پيش از اين حتی در زمان بسته شدن خانه سينما و خبر انحلال آن تا کنون هيچ پلمپی به اين در نصب نشده بود و فقط فعاليتی در آن صورت نمی گرفت.

پيش از اين حبيب الله کاسه ساز رئيس هيات مديره خانه سينما شماره ۲ نيز عنوان کرده بود که قرار است به زودی فعاليت خود را در ساختمان واقع در کوچه سمنان ادامه دهند.

فرهاد توحيدی، مازيار ميری، محمدمهدی عسگرپور، همايون اسعديان، سيروس الوند، حسن برزيده، غلامرضا موسوی، بيژن ميرباقری، محمدعلی طالبی، نازنين مفخم، محمدرضا مويينی، امير اثباتی، رضا کيانيان، اميرشهاب رضويان، رويا تيموريان، مسعود رايگان، پيروز کلانتری، سيامک شايقی، حبيب رضايی و .. هنرمندان حاضر در محل هستند. همچنين جمال شورجه از اعضای کميته هفت نفره تدوين اساسنامه خانه سينما نيز در جمع حاضر شده است.

اين حرکت سينماگران خودجوش است و قرارست به زودی نماينده ارشاد مقابل درب خانه سينما حاضر شوند. در حال حاضر پليس نيز مقابل خانه سينما حاضر شده است.

در حال حاضر هيات مدير خانه سينما در حال آمدن به سمت ساختمان خانه سينما هستند تا درباره فک پلمپ و رفتن داخل ساختمان و مستقر شدن در آن تصميم بگيرند. البته هيات مديره خانه سينما نيز در خيابان سمنان مشغول مذاکره برای نحوه واکنش در برابر اين اتفاق هستند.

توحيدی رئيس هيات مديره خانه سينما در حال حاضر مشغول سخنرانی برای حاضران است. وی صحبت‌هايش را با ارائه گزارشی از وضعيت پرونده خانه سينما در چند سال گذشته آغاز کرده است.

در حال حاضر توحيدی اشاره کرد که وزير ارشاد دستور داده است که ساختمان خانه سينما و اموال آن در اختيار خانه سينما ۲ و هيات مديره آن باشد تا اين اموال و ساختمان در اختيار افرادی باشد که جزو اصنافی هستند که بعد از بسته شدن خانه سينما تشکيل شده‌اند.

وی افزود: ديروز خانه سينما توسط وزارت ارشاد پلمپ شد. ما به پليس ۱۱۰ زنگ زديم چراکه اين يک تصرف است. در حاليکه ساختمان پلمپ بود ولی مسئولات وزارت ارشاد داخل ساختمان بودند. تا آنجا که ما می دانيم جز مرجع قضايی هيچ مرجع ديگری حق پلمپ اماکن را ندارد و اين يک تصرف غيرقانونی است.

توحيدی همچنين اشاره کرد همين الان به تفاهمی با شورجه رسيده‌اند که به زودی شورجه آن را اعلام می‌کند. توحيدی گله کرد: ما تا امروز با هر کسی به تفاهم رسيديم او زير حرفش زد ولی ما به شورجه اعتماد داريم.

بعد از حرف‌های توحيدی حاضران اعتراض کردند که چرا بايد با شورجه به تفاهم رسيد که توحيدی توضيح داد: شورجه عضو گروه سه نفره ناظران است و بايد مسير حل اختلافات خانه سينما از طريق مذاکرات پيش برود.

شورجه نيز در سخنانی گفت: از صميم قلب می گويم که شما همه دوستان و همکاران من هستيد و من متاسفم که چنين شرايطی پيش آمده است و از اين مساله راضی نيستم اما شرايط خوبی نيست که همه به کف خيابان آمده اند تا مساله را اينگونه حل کنند.

وی افزود: در حال حاضر مساله گرفتن ساختمان خانه سينما توسط هيات مديره جديد را منتفی می کنيم. سعی می کنيم طی چند روز آينده جلسه ای با شمقدری داشته باشيم تا بدانيم چه کاری بايد انجام شود.

توحيدی نيز در ادامه گفت: عظيمی ميرآبادی اعلام کرده که تشکيل مجمع عمومی در ۶ مرداد غيرقانونی است. اين در حالی است که وی به عنوان يک مقام مسئول حرف خود را پس بگيرد.

حاضران اعلام کردند که مذاکرات بايد با همه افراد در حياط خانه سينما انجام شود و ما حمايت خود را از هيات مديره فعلی اعلام می کنيم. در ادامه از شورجه خواستند که در خانه سينما فک پلمپ شود که شورجه گفت: اين مساله دست من نيست و من تنها نماينده هيات ناظران هستم.

توحيدی اعلام کرد: همين الان تلفنی با منتظرالمهدی معاون اجتماعی ناجا صحبت کرديم که وی گفته است با وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی و شمقدری رئيس سازمان سينمايی صحبت کرده و اقدامات آقايان را متوقف کرده است و اين ساختمان تا ۴۸ ساعت آينده تحت نظارت نيروی انتظامی خواهد بود و نيروی انتظامی تضمين کرده هيچ کس حق ورود به اين ساختمان را ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: ۴۸ ساعت به اين دليل است که مسايل موجود را با آقايان حل کنيم. اگر خلاف تعهدات معاونت اجتماعی ناجا طی اين ۴۸ ساعت عمل شود نتيجه ای غير از نتيجه امروز به وجود نخواهد آمد.

رئيس هيات مديره خانه سينما از همه حاضران خواست که محل را ترک کنند و پليس از اين محل حفاظت می کند.

داوودنژاد نيز توضيح داد: آقای توحيدی از سلامت و حسن نيت شما سواستفاده شده است و اين مساله باعث شد که ما نابود شويم. اين ۴۸ ساعت آخرين ذخيره اعتماد اهالی خانه سينما به شما است.

توحيدی هم گفت: اين ساختمان برای ما است و به کس ديگری تعلق ندارد. اگر طی ۴۸ ساعت آينده اتفاقی نيفتد پنجشنبه ۸ صبح همه جلوی خانه سينما خواهيم بود.

به گزارش مهر، قرار بود امشب پيش‌مجمع خانه سينما برگزار شود که به دليل مشکلات ساختمان خانه سينما ملغی شد. روسای صنوف تا ساعتی ديگر در ساختمان ديگر خانه سينما در خيابان وصال جلسه خواهند داشت.

***

توحيدی از آخرين مذاکرات در پی پلمپ خانه‌ی سينما خبر داد:
خانه سينما تا ۴۸ ساعت آينده تحويل نيروی انتظامی شد

ايسنا ـ فرهاد توحيدی درباره‌ی آخرين روند مذاکرات در پی پلمپ خانه‌ی سينما گفت: نيروی انتظامی تضمين داده است که تا ۴۸ ساعت آينده حتی کارکنان وزارت ارشاد به ساختمان خانه سينما ورود پيدا نخواهند کرد و در اين مدت ما با سازمان سينمايی وارد مذاکره می‌شويم.

به گزارش خبرنگار بخش سينمايی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، رئيس هيات مديره خانه سينما در سخنانی درباره آخرين وضعيت به وجود آمده تاکيد کرد: من با دکتر منتظرالمهدی معاونت اجتماعی ناجا تلفنی صحبت کردم و ايشان نيز با آقای وزير ارشاد و آقای شمقدری صحبت کردند و در نتيجه فعلا اقدامات آنها متوقف شده است.

وی درباره اين توافق توضيح داد: خانه سينما تا ۴۸ ساعت آينده در تحويل نيروی انتظامی جمهوری اسلامی ايران خواهد بود و آنها تضمين کردند که حتی کارکنان وزارت ارشاد نيز به اين ساختمان وارد نشوند.

توحيدی با بيان اينکه در اين ضرب‌الاجل ۴۸ساعته در مورد خانه سينما مذاکره خواهند کرد، اظهار کرد: اين ضرب‌الاجل ۴۸ ساعته به اين منظور است که با مذاکره همه مشکلات حل شود.

او خطاب به سينماگران حاضر در مقابل درب پلمپ شده‌ی خانه سينما گفت: البته ما اين بی‌اعتمادی شما را درک می‌کنيم اما تاکيدمان بر اين است که اگر کاری بر خلاف توافقات با نيروی انتظامی انجام شود دوستان بايد توقع ديگری داشته باشند.

در ادامه توحيدی در پاسخ به اعتراض عليرضا داودنژاد، گفت: اين ۴۸ ساعت آخرين ذخيره اعتماد شما آقايان است. اين ساختمان مال ما و خانه ما است و به کس ديگری تعلق ندارد و به همين دليل اگر احيانا تا ۴۸ ساعت قضيه حل نشود، پنج‌شنبه اينجا خواهيم بود.

وی همچنين اعلام کرد: قرار بود امروز ساعت ۷و۳۰ بعدازظهر جلسه پيش‌ مجمع عمومی در ساختمان شماره يک خانه سينما برگزار شود که همين‌جا اعلام می‌کنم اين جلسه ملغی خواهد بود تا قرار ما در اين ۴۸ ساعت برپا باشد.

به گزارش ايسنا، به اين ترتيب پس از سخنان توحيدی حضار کم و بيش متفرق شدند تا در ساختمان خيابان وصال جلسه‌ای را با حضور خبرنگاران برگزار کنند.

***

پيش از اين خبر تقريبا نهايی، خبرهايی که از مقابل درب پلمپ شده‌ی خانه‌ی سينما مخابره شد، بدين شرح بودند:

اهالی خانه سينما که از صبح امروز ۲۵ تير ماه در پی پلمپ اين مکان، مقابلش تجمع کردند، پيشنهاد جمال شورجه را برای متوقف کردن تجمع در مقابل خانه سينما رد کردند.

به گزارش خبرنگار بخش سينمايی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، پس از آنکه جمعی از اعضای خانه سينما در مقابل درب پلمپ شده اين نهاد صنفی تجمع کردند، جمال شورجه يکی از اعضای هيات هفت نفره تنظيم اصلاح اساسنامه خانه سينما پس از گفت وگو با فرهاد توحيدی پيشنهادی را مطرح کرد.

وی که از همان ابتدا با مخالفت و اعتراض اعضای خانه سينما مبنی بر اينکه هيچ تضمينی به پيشنهاد و تفاهم جمال شورجه نيست روبرو شده بود، گفت: من از صميم قلب متاسفم بابت شرايطی که پيش آمده و رضايتی از اين وضعيت ندارم.

او با اشاره به اينکه اين فضا، فضای خوبی نيست که دوستان کف خيابان آمده‌اند،اعلام کرد: قرار شد فعلا قضيه باز شدن خانه سينما را منتفی کنيم تا دوستان، آقای شمقدری و مسئولان بالاتر جلسه‌ای را بگذارند و ببينيم چه کار می‌توان کرد.

شورجه در مقابل خواسته حاضران مبنی بر اينکه تضمينی به صحبت‌های شما نيست و بايد در خانه سينما را باز کنيد، گفت: قانونا در را نمی‌توان باز کرد چون در اختيار من نيست.

توحيدی هم پيش از صحبت‌های شورجه به حاضران گفت: ما به آقای شورجه اعتماد می‌کنيم و تضمين اين جماعت، جمال شورجه است.

رييس هيات مديره‌ی خانه سينما همچنين گفت: آقای عظيمی که مسئوليت دارد اعلام کرده که مجمع عمومی ۶ مرداد غيرقانونی است او بايد حرفش را پس بگيرد.

به گزارش ايسنا، در نهايت هنرمندان حاضر در مقابل خانه‌ی سينما تاکيد کردند که چه تضمينی پشت اين قضيه است و ما اعتماد نداريم که اينجا را ترک کنيم بنابراين هرگونه مذاکره بايد با حضور اين اعضاء در حياط خانه سينما انجام باشد که اين گفته با تشويق حاضران روبرو شد.

***

دقايقی بعد فرهاد توحيدی در پی پيشنهاد جمال شورجه برای حل مشکل خانه سينما گفت: به نظر من اين پيشنهادی روبه جلو است اما به شرطی که ايشان آن را مکتوب کرده و افراد ذينفع مانند آقای کاسه‌ساز، پای آن را امضاء کنند.

به گزارش ايسنا، پس از سخنان جمال شورجه مبنی بر پيشنهادش برای حل مشکل پلمپ خانه سينما و تشکيل جلسه‌ای مشترک ميان نمايندگان دو طرف برخی از حاضران با صدای بلند اعلام کردند که امضای اعضای هيات نظارت و همچنين اعضای هيات هفت نفره اصلاح اساسنامه خانه سينما تاکنون اعتبار نداشته است و به همين دليل عليرغم تلاش جمال شورجه ممکن است توافقات بعد از جلسه به شکل ديگری اتفاق بيفتد.

عبدالحسن برزيده کارگردان سينما روبروی جمعيت قرار گرفت و تاکيد کرد: من تنها عضوی از خانه سينما هستم و اينجا اساسنامه، هيات مديره و ... دارد، ملاک بايد قانون باشد نه حرف آقای شورجه، شمقدری يا من.

وی ادامه داد: متاسفانه يکسری توافقات که تصويب شده وجود داشت که دوستان زير آن زدند و ما به شخصه به اين دوستان اعتماد چندانی نداريم.

برزيده تاکيد کرد: قسم خورده‌ام که حتی جانم را وسط بگذارم که خانه سينما به شکل دولتی بازگشايی نشود، اين اوج بی‌غيرتی ما است که اجازه دهيم آقای کاسه‌ساز با روندی غيرقانونی حق بسياری را مصادره کند.

به گزارش ايسنا، پس از اين سخنان، جمال شورجه و عزيزالله حميدنژاد در گوشه‌ای مشغول به صحبت شدند.

حميدنژاد روبه شورجه گفت: شما که از افراد درون و دلسوز نظام هستيد آيا اين اتفاق به نفع نظام است که امشب تمام آنتن شبکه‌های ماهواره‌ای و ضد‌نظام به اين موضوع بپردازد؟

شورجه در پاسخ تاکيد کرد: به نظر من اين اتفاق بر خلاف مصالح نظام ما است و به همين دليل من در اينجا حاضر شدم تا مشکل را به نحوی حل کنم.

پس از اين سخنان، توحيدی گفت: پيشنهاد آقای شورجه پيشنهادی در جهت رفع تشنج است و فکر می‌کنم اگر ايشان کوشش کرده و توافقات انجام شده را به متنی مکتوب تبديل کنند و آقايان کاسه ساز و ديگران آن را امضاء کننده که برای تحويل خانه سينما در اينجا حضور پيدا نمی‌کنند، می‌توان کار را با تفاهم جلو برد.

به گزارش ايسنا، عليرضا داوودنژاد ديگر کارگردان سينما هم در جلوی جمعيت قرار گرفت و از وضعيت بوجود آمده ابراز تاسف شديد کرد.

***

فرهاد توحيدی در پی پلمپ خانه سينما توسط وزارت ارشاد در همان دقايق ابتدايی گفت: آقای دکتر احمدی‌نژاد از شامگاه گذشته در جريان موضوع قرار گرفته و قول دخالت در اين امر را داده‌اند و ما منتظر دخالت ايشان هستيم.

رييس هيات مديره خانه سينما که صبح امروز ۲۵ تير ماه در جمع اعضای اين تشکل که جلوی درب پلمپ‌ شده آن حضور دارند، سخن می‌گفت،توضيح داد: شب گذشته پس از اتفاقات به وجود آمده و تشکيل غيرقانونی خانه سينما ۲، آقای وزير ارشاد دستور دادند اموال و ساختمان خانه سينما به هيات مديره‌ای که از مجمع عمومی ۱۹ تيرماه برآمده بود، تحويل شود. بر همين اساس شب گذشته خانه سينما پلمپ شد.اما نکته جالب اين است که در همان لحظه بعضی از ناظران وزارت ارشاد حضور داشتند، ما نيز موضوع را به پليس ۱۱۰ اطلاع داده و به دليل تصرف عدوانی شکايت کرديم.

وی ادامه داد: تصور می‌کنيم دکتر احمدی‌نژاد به درستی در جريان کامل اتفاقات پيش‌آمده قرار نگرفتند به همين دليل ما شب گذشته از طريق يک واسطه موضوع را به اطلاع رييس جمهور رسانديم و ايشان نيز قول مساعد دادند که در اين زمينه دخالت کنند و ما منتظر دخالت ايشان هستيم.

توحيدی درباره وضعيت فعلی خانه سينما خاطرنشان کرد: گويا قرار است هيات مديره خانه سينما۲، از طريق ارشاد امروز ساختمان خانه را تحويل بگيرد، در هر صورت ما تاکيد داريم که دوستان از هرگونه تشنج و درگيری خودداری کنند و اميدواريم با توسل به قانون اين موضوع حل شود.

***

جمعی از اهالی سينما در پی پلمپ خانه‌ی سينما در خيابان بهار مقابل اين خانه جمع شده‌اند.

صبح امروز ۲۵ تير ماه طبق اعلام شامگاه گذشته‌ی اصناف سينمايی، هنرمندانی چون رضا کيانيان، محمدعلی سجادی، محمدعلی طالبی، عبدالحسن برزيده، سيامک شايقی، محمدرضا هنرمند، پيروز کلانتری، جعفر صانعی‌مقدم، بيژن ميرباقری، عزيزالله حميدنژاد، مازيار ميری، محسن امير يوسفی، اميرشهاب رضويان، آناهيد آباد، زينت‌ رضا،امير اثباتی، حسين معززی‌نيا، جواد نوروزبيگی، سيروس الوند، محمدرضا موينی، کامران ملکی، بهمن اردلان، حبيب رضائی، همايون اسعديان، رويا تيموريان، مسعود رايگان و محمد سرير و محمدمهدی عسگرپور مديرعامل خانه سينما و فرهاد توحيدی رييس هيات مديره‌ی خانه سينما .... در مقابل ساختمان پلمپ شده‌ی خانه‌ی سينما جمع شدند.

***

گفته می‌شد جامعه اصناف سينمای ايران که ۱۹ تير ماه به نام خانه سينما در محل اتحاديه‌ی تهيه‌کنندگان مجمع عمومی برگزار کردند و هيات‌مديره‌شان را به رياست حبيب‌الله کاسه ساز تشکيل دادند، قصد دارند صبح امروز ۲۵ تير ماه همان‌طور که از پيش وعده داده بودند، ساختمان خانه‌ی سينما را واقع در خيابان بهار تصرف کنند.

براساس همين گزارش، اصناف مختلف خانه‌ی سينما از اعضايشان دعوت کرده‌اند امروز ساعت ۸ صبح جهت حفظ خانه‌ی سينما در اين محل تجمع کنند.

به گزارش ايسنا، در حالی چالش‌های پيش‌رو خانه‌ی سينما وارد مراحل حساس‌تری شده است که خانه سينما برای برگزاری مجمع عمومی‌اش در تاريخ ۶ مرداد ماه در محل ساختمان بهار فراخوان داده است.

همچنين طبق دعوت هيات مديره خانه سينما از روسای ۲۹ صنف سينمايی قرار بود،امروز بعداز ظهر ۲۵ تير ماه روسای صنوف به خانه سينما در خيابان بهار بروند و درهای آن را باز کنند و در اين مکان افطار کنند.

به گزارش ايسنا، خانه سينما بيش از يک سال و نيم قبل منحل اعلام شد که پس از رای ديوان عدالت اداری مبنی بر نقض انحلال، دوباره از سوی وزارت ارشاد تعطيل اعلام شد اما طی چند ماه گذشته رييس‌جمهور دستور بر بازگشايی اين نهاد صنفی داده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016