سه شنبه 25 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تاکيد دوباره‌ شمقدری بر تعطيلی دائم خانه سينما

جواد شمقدری با بيان اينکه طبق ضوابط و مقررات قانونی، خانه‌ی سينما تعطيل دائم شد،‌ادامه داد: اين تعطيلی تا اين لحظه به قوت خودش باقی است، به معنای اين است که تشکيلاتی به نام خانه‌ی سينما نداريم.
جواد شمقدری با بيان اينکه طبق ضوابط و مقررات قانونی، خانه‌ی سينما تعطيل دائم شد،‌ادامه داد: اين تعطيلی تا اين لحظه به قوت خودش باقی است، به معنای اين است که تشکيلاتی به نام خانه‌ی سينما نداريم.

به گزارش ايسنا، رييس سازمان سينمايی در ابتدای نشست رسانه‌ای که ۲۵ تير ماه در محل وزارت ارشاد برگزار شد،گفت: علاقه‌مند بودم، آخرين نشست‌ام به عنوان رئيس سازمان سينمايی درباره سينمای ايران و نيازهای آن باشد اما به اجبار اين نشست گذاشته شد تا درباره‌ی خانه‌ی‌ سينما صحبت کنيم و به ديگر حوزه‌ها ورود نخواهيم کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی مباحثش را در چهار مرحله برشمرد و افزود: ۱. مسائلی که منجر به انحلال شد ۲.بحث تدوين اساسنامه توسط هیأت هفت نفره تا پايان کار هیأت ۳. جلسه‌ی روز ۱۳تيرماه در حضور رئيس جمهور و ادامه‌ی آن تا ۱۷ تيرماه و ۴. ۱۷تيرماه که منجر به انتخابات گروه جديد شد.

شمقدری با تاکيد دوباره بر تعطيلی دائم خانه سينما تا اين لحظه،يادآور شد: هیأت هفت نفره‌ای برای اصلاح اساسنامه شکل گرفت و بعد هم جلسه‌ای با رئيس جمهور داشتيم و قرار شد هیأتی برای پيگيری تشکيل شود که هیأت بازگشايی خانه سينما کارش را آغاز کرد.

رئيس سازمان سينمايی ادامه داد: اما دوستان (خانه سينمايی‌ها) اين هيات را زير سوال بردند و همکاری نکردند، در حالی که به تفاهم‌نامه هشت بندی منجر شد که از يک طرف بايد محسن علی‌اکبری و از طرف ديگر بايد فرهاد توحيدی آن را امضا می‌کردند که انجام نشد.

شمقدری مرحله‌ی بعدی را جلسه با رئيس جمهور برشمرد و گفت: در اين جلسه شرط و شروط‌هايی مطرح شد و همه را پذيرفتيم بنابراين قرار شد، متعاقب آن توافقات طی متنی به نظر و تأييد آقای احمدی‌نژاد برسد و در ادامه به خانه‌ی سينما ابلاغ شود که آن نامه‌ی هشت بندی ابلاغ شد و زمان دو هفته‌ای تعريف شد که منجر به بازگشايی می‌شد اما در همان ۴۸ ساعت اول مشخص شد که برخلاف آن عمل می‌کند.

وی افزود: در ۱۷ تيرماه نامه‌ای به آقای احمدی‌نژاد فرستادم، مبنی بر اينکه اين‌ها تفاهمات را زير پا گذاشتند و به آن پايبند نيستند خصوصا بند هشت آن مبنی بر برپايی مجمع عمومی زير نظر نماينده ارشاد بنابراين ۱۹ تير صنوف قانونی مجمع عمومی تشکيل داد و هیأت مديره جديد انتخاب شدند.

رئيس سازمان سينمايی با بيان اينکه انتخاب ۱۹ تير ماه مورد تأييد قرار گرفت، اظهار کرد: دوستان مجمع عمومی ۱۹ تير ماه از ما خواستند خانه‌ی سينما باز شود که اين را به اطلاع رئيس جمهور رسانديم و قرار شد اين حق که در اختيار وزارت ارشاد است به هیأت مديره‌ی جديد واگذار شود و روز گذشته طی صورت جلسه‌ای خانه‌ی سينما باز شد و اموال آن به هیأت سه نفره‌ی نظارت واگذار شد تا در اولين فرصت به هیأت مديره‌ی جديد و قانونی تحويل داده شود.

شمقدری ادامه داد: برای اينکه طرفين سرخود وارد ساختمان خانه‌ی سينما نشوند، وزارت ارشاد آنجا را پلمپ کرد. قرار بود صبح امروز آنجا تحويل هیأت مديره‌ی جديد شود که در نهايت منجر به تجمع سينماگران شد بنابراين خواستيم اين تحويل لغو شود.

رييس سازمان سينمايی به صحبت‌هايی با معاون اجتماعی ناجا اشاره کرد و گفت: با آقای منتظرالمهدی به نمايندگی از نيروی انتظامی گفتگو کرديم و قرار شد، دوستانی که امروز تجمع کرده بودند، متفرق شوند و استقرار به ۴۸ ساعت بعد موکول شود و در اين ۴۸ ساعت دوستان نظراتشان را ارائه کنند و با هیأت مديره‌ی جديد به گفتگو بنشينند که هیأت نظارت ما هم حضور خواهد داشت و اگر لازم هم شد نماينده‌ی ناجا باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016