دوشنبه 7 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جايزه بهترين فيلمنامه جشنواره دوربان به "گذشته" رسيد

ايسنا ـ فيلم «گذشته» جديدترين ساخته «اصغر فرهادی» موفق به کسب جايزه بهترين فيلمنامه از سی و چهارمين جشنواره فيلم «دوربان» آفريقای جنوبی شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سی و چهارمين دوره جشنواره بين المللی فيلم «دوربان» آفريقای جنوبی در حالی به کار خود پايان داد که فيلم «گذشته»، ساخته جديد اصغر فرهادی موفق به کسب جايزه بهترين فيلمنامه اين رويداد سينمايی شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



فيلم «گذشته» امسال در بخش رقابتی شصت‌وششمين جشنواره فيلم کن حضور داشت و توانست جايزه بهترين فيلم معنوی و همچنين بهترين بازيگر زن را برای «برنيس بژو» به ارمغان آورد و پيش از اين در جشنواره‌های فيلم سيدنی و مونيخ نيز به نمايش گذاشته شده بود.

در ديگر بخش‌ها هیأت داوران جشنواره فيلم «دوربان»، فيلم «سرزمين اميد» ساخته «سيون سونو» کارگردان مطرح ژاپنی را به عنوان بهترين فيلم خارجی اين رويداد سينمايی برگزيدند و جايزه بهترين کارگردانی جشنواره نيز به «خاوير دولان» کارگردان کانادايی فيلم «لورنس انی وی» رسيد.

فيلم «زندان» به کارگردانی «اندرو ورسادله» در اين دوره از جشنواره فيلم «دوربان»، به عنوان بهترين فيلم از کشور ميزبان يعنی آفريقای جنوبی انتخاب شد.

جشنواره فيلم دوربان از ۱۸جولای آغاز به کار کرد و ۲۸ جولای به کار خود پايان داد و درمجموع ۷۴ فيلم سينمايی، ۴۸ فيلم مستند و نيز ۴۵ فيلم کوتاه در اين رويداد سينمايی به روی پرده رفتند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016