شنبه 16 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پروژه تازه مهران مديری کليد ‌خورد

روزنامه شرق: مرد دوهزارچهره سينما و تلويزيون از امروز ۱۶شهريور به‌همراه ياران قديمی می‌آيد تا با همه « شوخی» کند. مهران مديری امروز در تهران با حضور جواد رضويان، لاله صبوری، رضا شفيعی‌جم و سيامک انصاری پروژه «شوخی کنيد...» را برای عرضه در شبکه رسانه‌های خانگی کليد می‌زند. مدت‌ها بود که خبرهايی پراکنده از آغاز پيش‌توليد کار جديد «مهران مديری» منتشر می‌شد؛ پروژه‌ای که جز حدس و گمان هيچ‌ اطلاعات مفيدی از پشت درهای بسته لوکيشين عظيمش خارج نمی‌شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پيش‌توليد مجموعه «شوخی کنيد...» درست بعد از پايان مجموعه «ويلای من» آغاز شده است. اين مجموعه که مديری هم تهيه‌کنندگی و توليد آن را برعهده دارد برخلاف دو مجموعه قبلی يعنی «قهوه‌تلخ» و «ويلای من» يک داستان کلی و مجموعه داستان‌های مرتبط با آن ندارد و به‌نوعی بازگشت مديری به ساخت مجموعه آيتم‌محور است. او در دهه ۷۰ با مجموعه «ساعت خوش» و نوروزهای سال‌های مختلف شناخته شد. شوخی کنيد در هر دی‌وی‌دی يک موضوع مشخص سياسی و اجتماعی را مضمون آيتم‌های خود قرار می‌دهد و با موضوعات مختلف قرار است به شيوه خودش شوخی کند. اما اطلاعات به‌دست‌آمده از اين پروژه خبر از رويکرد شوخی با مسايل جدی و عميقی دارد که در ايران و جهان رخ می‌دهد. البته شوخی با مسايل روز در کارهای مهران مديری پديده تازه‌ای نيست. او از ابتدای کارش در تلويزيون موضوعات و مضامين اجتماعی و گاهی سياسی را با نگاهی طنز می‌ساخت و همين نگاه بود که باعث شد تا مجله نيوزويک در مقاله‌ای مديری را بيستمين مرد قدرتمند سال ۲۰۰۹ در ايران نام ببرد. شوخی کنيد او هم قرار است به‌صورت دی‌وی‌دی و به صورت هفته‌ای به بازار عرضه شود.

از ساعت خوش تا برره
يکی از ويژگی‌های مجموعه تازه مهران مديری بازگشت ياران قديمی او پشت دوربينش است. جواد رضويان و لاله صبوری دو بازيگری هستند که با کارهای مهران مديری شناخته شدند. صبوری در مجموعه «۹۰شب» که آيتم‌های متصل به‌هم داشت در کنار مديری نقش مريم همسرش را بازی می‌کرد. جواد رضويان هم جدی‌ترين حضورش در کنار مديری با مجموعه «پاورچين» بود. او در سه مجموعه‌ «نقطه‌چين» و «پاورچين» و «شب‌های برره» در نقش داوود برره بازی کرد. رضويان همچنين در مجموعه «جايزه بزرگ» هم همراه مديری بود. در اين مجموعه همچنين قرار است رضا شفيعی‌جم نيز در کنار بقيه بازيگران با مديری همکاری کند؛ بازيگری که در چند کار آخر مديری همکاری‌ای با او نداشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016