شنبه 16 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بررسی لايحه "تامين امنيت زنان" در کميسيون لوايح دولت کليد خورد

ايسنا ـ معاون رييس جمهور در امور زنان و خانواده نهاد رياست جمهوری با اشاره به اينکه در اولين جلسه کميسيون لوايح دولت يازدهم، بررسی لايحه تامين امنيت زنان آغاز شد، گفت: در اين جلسه کليات اين لايحه مطرح شد و از سوی اعضا مورد بررسی قرار گرفت.

مريم مجتهدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس «زنان» خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، با اعلام اين خبراظهارکرد: در پايان اين جلسه مقرر شد که کارگروهی متشکل از نماينده قوه قضاييه، وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کشور، دادگستری، معاونت حقوقی رياست جمهوری و نماينده سازمان بهزيستی اين لايحه را بررسی کنند و پس از اخذ نظرات کارشناسی و جمع‌بندی، اين لايحه بار ديگر به کميسيون لوايح دولت ارائه شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی درباره مدت زمان لازم برای تصويب لايحه تامين امنيت زنان، اظهار کرد: با توجه به زياد بودن بندهای اين لايحه (۸۲ بند) و امکان همپوشانی آن با برخی از قوانين کشوری، لازم است کار کارشناسی دقيقی روی آن انجام شود، بنابراين روند بررسی و تصويب اين لايحه دست‌کم يک سال و نيم به طول می‌انجامد.

به گزارش ايسنا، لايحه «تامين امنيت زنان» با اهداف تحکيم و تقويت نظام خانواده و تامين حقوق و امنيت زنان، دو رويکرد اصلی حمايت از زنان قربانی و در معرض خشونت و پيشگيری از خشونت عليه زنان را دنبال می‌کند. اين لايحه در پنج فصل تنظيم شده که به کليات و مفاهيم، جرايم و مجازات‌ها، آيين دادرسی، تشکيلات و تدابير حمايتی و پيشگيرانه و ساير مقررات می‌پردازند. اين لايحه اواخر آبان ماه سال گذشته در کارگروه حقوقی معاونت امور زنان و خانواده نهاد رياست جمهوری بازبينی نهايی و برای تصويب به هيات دولت ارسال شده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016