سه شنبه 16 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مجمع عمومی خانه سينما رکورد شکست

روزنامه بهار ـ محمد تاجيک - مجمع عمومی خانه سينما روز گذشته برگزار شد. به گزارش «بهار»، در حالی که ورود خبرنگاران به مجمع عمومی ممنوع بود، حبيب‌الله کاسه ساز رييس هيات‌مديره خانه سينمای ايرانيان نيز در محل خانه سينما حضور يافت و به تنهايی به اتاق هيات‌مديره خانه سينما رفت. او سپس در حالی که خبرنگاران و عکاسان محاصره‌اش کرده بودند توضيحاتی درباره حضورش در اين برنامه داد و عنوان کرد که با توافقات صورت گرفته با معاونت سينمايی برای حل مشکلات حرکت خواهد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اما دقايقی قبل از آغاز مجمع عمومی خانه سينما عنوان شد که بيش از ۲۸ صنف سينمايی از ۲۹ صنف در اين مجمع شرکت کرده‌اند که به نوعی يک رکورد محسوب می‌شود.

پيش از برگزاری مجمع، فرهاد توحيدی، رييس هيات‌مديره و سخنگوی خانه سينما با اشاره به اين‌که اولين دستور مجمع امروز به انتخابات خانه سينما مربوط می‌شود، گفت: مجمع می‌تواند اين پيشنهاد را بدهد که انتخابات امروز برگزار شود يا نشود. در واقع به هر تصميمی که در اين‌باره گرفته شود، احترام می‌گذاريم و آن را اجرا می‌کنيم.

او همچنين درباره سيستم انتخاب هيات‌مديره و اين‌که آيا اعضای فعلی بار ديگر نامزد می‌شوند يا خير؟ توضيح داد: برای اين کار نمايندگان از سوی صنوف خود با عنوان نماينده هر صنف سينمايی معرفی می‌شوند و در مجمع شرکت می‌کنند. يعنی اگر من يا هريک از دوستان ديگر می‌خواستيم برای انتخابات هيات‌مديره نامزد شويم، بايد از طرف صنف‌های خودمان معرفی می‌شديم؛ اما من و آقايان عسگرپور، اثباتی، مختاری و الوند، هيچ‌يک معرفی نشده‌ايم؛ زيرا دوستان در نظر دارند، نامزد نباشند.

توحيدی درباره آنچه در مجمع عمومی فوق‌العاده خانه سينما، مطرح می‌شود نيز گفت: در جلسه گزارش عملکرد از سوی هيات‌مديره خانه سينما ارائه می‌شود و بعد مجمع وارد دستوری می‌شود که سه بند دارد.

به گفته رييس هيات‌مديره خانه سينما، اولين دستور اين مجمع انتخابات هيات‌مديره خانه سينما، دومين دستور طرح تقاضای عضويت دو صنف سينمايی و دستور سوم بررسی اصلاحات اساسنامه پيشنهادی هيات هفت نفره است که همگی به ترتيب مطرح می‌شوند.

توحيدی با اشاره به اين‌که قرار نيست، طبق پيشنهادهايی که مطرح شده، امروز (دوشنبه) انتخابات هيات‌مديره برگزار شود، خاطرنشان کرد: اگر مجمع تصميم بگيرد که انتخابات برگزار شود، ابتدا اين کار انجام خواهد شد و رأی‌گيری مخفی خواهيم داشت تا اعضای هيات‌مديره خانه سينما و بازرس انتخاب شوند.

او همچنين در بخش ديگری از سخنان خود درباره درخواست عضويت دو صنف سينمايی، گفت: دو صنف جلوه‌های ويژه بصری و سازندگان مواد تبليغی تقاضای عضويت دادند که البته درخواست صنف جلوه‌های ويژه بصری پيش از تعطيلی خانه سينما مطرح شده بود و مراحل اداری آن نيز انجام شده بود.

صنف ديگر نيز قبلا درخواست داده بود که امروز (دوشنبه) درخواست پيشنهاد آن‌ها در مجمع عمومی مطرح می‌شود. در ميانه‌های برگزاری مجمع بار ديگر فرهاد توحيدی در جمع خبرنگاران حضور يافت و احتمال داد ممکن است اعضای هيات‌مديره خانه سينما برای مدت کوتاه سه ماه انتخاب شوند که اين موضوع بايد به تصويب مجمع برسد. همچنين توحيدی عنوان کرد منوچهر شاهسواری به عنوان رييس مجمع انتخاب شده است. از سويی ديگر درحالی که عنوان شده بود نوباوه نماينده مجلس قرار است حضور داشته باشد او در اين مجمع حضور نيافت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016