یکشنبه 5 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آزادسازی نرخ بليت هواپيما تا شب عيد، ۱۶ ايرلاين‌ با يکديگر ادغام می‌شوند

مهر ـ قائم مقام وزير راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی از آزادسازی نرخ بليت هواپيما تا آخر امسال خبر داد و گفت: ايجاد مسير پروازی مستقيم بين ايران و آمريکا بستگی به نتيجه مذاکرات با گروه ۱+۵ بستگی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی نوريان در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر در خصوص راه اندازی پرواز مستقيم ايران-آمريکا اظهار داشت: اين موضوع بستگی به روند مذاکرات در ژنو و گروه کارشناسان فنی در مذاکرات ۱+۵ دارد، بنابراين ما اميدواريم در مسيری که به سمت فضای مثبت پيش می رود، اين موضوع هم مطرح شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: اولين موضوعاتی که مطرح می شود کاهش تحريم‌ها در بخش هوايی است، زيرا به طور مستقيم سلامتی مردم را تحت تاثير قرار می دهد و در واقع اقدامی بشردوستانه است.

قائم مقام وزير راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی با بيان اينکه با پيشرفت مذاکرات و بهتر شدن فضا به طور طبيعی افزايش مسيرهای پروازی را بين تمامی کشورها خواهيم داشت، گفت: هنوز اقدام عملی در اين خصوص انجام نگرفته و در حد مصاحبه و صحبت بوده است، بنابراين بستگی به نتايج مذاکرات کارشناسان فنی دارد. وقتی فضا مثبت باشد زمينه اين اقدامات فراهم می شود.

وی با تاکيد بر اينکه صنعت هوايی در فشار است، گفت: دولت جديد برنامه هايی را طراحی کرده تا شرايط ايمنی را در صنعت هوايی افزايش دهد، بنابراين تمام فرودگاه ها مورد بازبينی مجدد قرار می گيرد، زيرا برخی از آنها در ابتدا برای يک نوع هواپيمای خاص و کوچک طراحی شده بود و الان امکان استفاده از آنها وجود ندارد.

نوريان با بيان اينکه تمامی فرودگاه‌های کشور قابليت پرواز را دارند اما ممکن است انواع کمتری از هواپيماها قابليت پرواز در آنها را داشته باشند، گفت: اميدواريم در هفته های آينده اقداماتی را در بازبينی فرودگاه ها انجام دهيم. در حال حاضر به دنبال اجرای تجهيزات پيشرفته تری در فرودگاه امان هستيم تا کنترل‌های بيش از حد بر بار مسافر را برداريم.

قائم مقام وزير راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی در خصوص تعطيلی فرودگاه شهرکرد گفت: شهرکرد به دليل ارتفاع زياد در اطراف آن فقط برای نوع‌های کوچک هواپيما مناسب است، بنابراين امکان نشست و برخاست هر نوع هواپيمايی در آن وجود ندارد، به همين جهت به دنبال بازبينی در فرودگاه ها هستيم.

وی تصريح کرد: به عنوان مثال، فرودگاه بجنورد و دو فرودگاه ديگر مشکل ارتفاع دارند که به دليل سلامت مردم اجازه نشست و برخاست هواپيما در آن داده نمی شود.

نوريان در خصوص ورود هواپيماهای جديد به ناوگان گفت: در حال حاضر ۱۸ ايرلاين داريم که ۱۶ ايرلاين در حال ورشکستگی هستند و نيمی از هواپيماهای آنها فعال نيستند، بنابراين بايد با ايجاد يک کنسرسيوم اين ايرلاين‌ها با هم ادغام شوند، ضمن آنکه مهمترين مشکل ما تحريم قطعات هواپيما است.

قائم مقام وزير راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی با بيان اينکه اگر شرکتها تبديل به کنسرسيوم شوند هواپيماهای بيشتری را در اختيار خواهند داشت، افزود: به طور طبيعی با افزايش تعداد ناوگان هواپيماهای استندبای بيشتر می شود و تاخيرات پروازی کاهش می شود.

وی در خصوص وضعيت کنترلرهای پروازی گفت: به تازگی کارم را در وزارت راه شروع کرده ام، بنابراين فعلاً برنامه ای در اين خصوص ندارم اما به طور حتم سعی خواهيم کرد تا رضايت شغلی را برای اين دسته از صنعت هوايی که يکی از مهمترين عوامل اين صنعت است را فراهم کنيم.

نوريان در خصوص آزادسازی نرخ بليت هواپيما اظهار داشت: در حال بررسی شرايط آزادسازی هستيم و تا عيد سال ۹۳ اين قانون اجرايی می شود.

وی تصريح کرد: در ۱۰ روز گذشته آزادسازی نرخ بليت، خصوصی ساز و تشکيل شهر فرودگاهی امام خمينی(ره) را مورد بررسی قرار داديم، بنابراين به زودی شرايط اينها اعلام می شود.

قائم مقام وزير راه و شهرسازی با بيان اين که هنوز کف و سقف قيمت‌های در آزادسازی مشخص نشده است، گفت: بايد همه شرايط را در نظر بگيريم تا حقوق مصرف کننده و ايرلاين‌ها از بين نرود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016