خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
31 اردیبهشت» هومن خلعتبری: کار آکادمی موسيقی گوگوش اعتلای فرهنگ شنوايی است
بخوانید!
18 آبان » آثار پرويز کلانتری هنرمندان را گردهم آورد
18 آبان » هومن خلعتبری: دوست دارم سهمی در آينده موسيقی ايران داشته باشم 18 آبان » فعاليت مدارس غيردولتی، غيرقانونی شد 18 آبان » دانشمند ايرانی ماموريت "آپولو" در ۱۰۶ سالگی درگذشت 17 آبان » گیلکی، زبان رسمی جلسات شورای شهر رشت شد
پرخواننده ترین ها
» دلیل کینه جویی های رهبری نسبت به خاتمی چیست؟
» 'دارندگان گرین کارت هم مشمول ممنوعیت سفر به آمریکا میشوند' » فرهادی بزودی تصمیماش را برای حضور در مراسم اسکار اعلام میکند » گیتار و آواز گلشیفته فراهانی همراه با رقص بهروز وثوقی » چگونگی انفجار ساختمان پلاسکو را بهتر بشناسیم » گزارشهایی از "دیپورت" مسافران ایرانی در فرودگاههای آمریکا پس از دستور ترامپ » مشاور رفسنجانی: عکس هاشمی را دستکاری کردهاند » تصویری: مانکن های پلاسکو! » تصویری: سرمای 35 درجه زیر صفر در مسکو! هومن خلعتبری: دوست دارم سهمی در آينده موسيقی ايران داشته باشمهومن خلعتبری رهبر بين المللی ارکستر، اپرا و کر موسيقی ابراز اميدوری کرد با حمايت دولت، اپرا در ايران جان تازه ای بگيرد. اين آهنگساز برجسته در گفتگويی که با رسانه ی داخلی انجام داده است، درباره تفاوت عمده اجرای اپرا در ايران و خارج از کشور گفت: «مهمترين تفاوت اجرا فقدان اين رشته درموسيقی کلاسيک، در کشور ماست. ما اپرا و سالن به علاوه ارکستر و کر بسيار خوبی داشتيم که شما وقتی بروشورها و پوسترهای قديمی را می بينيد متوجه می شويد چه آثار فاخر و بزرگی روی همين صحنه اجرا شده که شايد الان حتی ديدن اسم آنها برای ما خواب و خيال باشد. در حال حاضر دوباره زنده کردن آن سيستم و آن تشکيلات در وهله ی اول حمايت دولت را می خواهد (چون شما در هيچ جای دنيا اپرا را بدون کمک مالی دولت ها نمی بينيد، مقامات و دولت ها متوجه شده اند با رواج فرهنگ موسيقايی از جمله اپرا چگونه می شود تبليغات بزرگ تری انجام داد.)» وی درباره حضور در آکادمی موسيقی که باعث شد وی به شهرت برسد، توضيح داده که حضور وی در اين برنامه تنها به عنوان کارشناس موسيقی بوده و ايشان هيچ گرايش سياسی نداشته و از اينکه به هدفش که آشنايی عموم مردم با موسيقی خوب بود رسيده، خرسند است، گفته است: « من با حضورم درآن برنامه پر بيننده باعث شدم مردم عادی بيدار شوند، بفهمند موسيقی خوب و درست همه جا می تواند انجام شود و ديدن دوره آموزشی (نت و سلفژ) برای هر نوع موسيقی لازم است؛ چه موسيقی ايرانی، چه پاپ و چه کلاسيک! بارها گفته ام اگر آن برنامه دوره کارگاه موسيقی در تهران انجام می شد و من گروه کر تالار را دوباره ( بعد از سال ۱۳۷۹ ) احيا ميکردم. نهايتا ۱۰۰ نفر می توانستند از آموزش بهره بگيرند؛ اما من با شرکت در آن برنامه هزاران نفر مردم عادی را آموزش دادم! مردم عادی که از بين آنها، مردان و زنان موزيسين خوبی به جامعه هنری پا خواهند گذاشت! و تا به امروز هم نتيجه حضورم در آن برنامه را ديده ام و ان شاالله خواهم ديد، و همين نتيجه بود که باعث شد با توجه به جايگاه هنری ام به عنوان يک موزيسينی با سبک کلاسيک و رهبر ارکستر آن هم در کشور اتريش( مهد موسيقی دنيا) حاضر شوم در آن برنامه شرکت کنم و به زبان ساده سعی کردم مردم عادی که با سبک های موسيقی آشنايی ندارند را، با بيانی متفاوت به سمت و سوی موسيقی درست و اصولی سوق دهم، و می دانم که تا حد قابل قبولی موفق بوده ام، آيندگان بر اين ادعای من صحه خواهند گذاشت!» هومن خلعتبری با ابراز اينکه دوست دارد سهمی در آينده موسيقی ايرن داشته باشد، در پاسخ به اين موضوع که اگر برنامه مشابه در ايران طرح ريزی شود، آيا حاضر است برای در اختيار قراردادن تجربيات به عنوان يک استاد موسيقی در ايران حضور پيدا کرده و همکاری کند، توضيح داده: «علت اصلی شرکت من در آن برنامه، همين ياد دادن تجربياتم بود و برای آموزش به طيف وسيع تری از جامعه در آن برنامه کار خودم را انجام دادم و سعی من هم بر اين بود که با نهايت کيفيت و دقت اين امر صورت گيرد، و چون به کار خود ايمان دارم مطمئن هستم تاثير گذاربوده؛ به همين دليل اگر برنامه ای مشابه، در ايران با کيفيت و استاندارد من ساخته شود؛ مسلما کار خواهم کرد. برای اينکه همه می دانيم که تعداد جوانان با استعداد در داخل مرزهای ايران خيلی بيشتر از خارج از مرزهاست.» Copyright: gooya.com 2016
|