پنجشنبه 21 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معتمدآريا، کرامتی و ميلانی برای نجات پسربچه ۵ ساله اعلام آمادگی کردند

مهر ـ فاطمه معتمد آريا، تهمينه ميلانی و مهتاب کرامتی برای پيدا کردن پسر بچه ۵ ساله ای به نام محمد امين که در مردادماه گرفتار آدم ربايی شده، اعلام آمادگی کردند و در اين راستا از پليس خواستند که از هيچ کمکی دريغ نکنند.

به گزارش خبرگزاری مهر،به دنبال انتشار خبر ربوده شدن محمد امين، پسر ۵ ساله ای که در تاريخ ۶ مرداد سال جاری در جوين از توابع استان خراسان رضوی توسط يک مجرم سابقه‌دار ربوده شده بود؛ برخی از چهره‌های هنری برای کمک در يافتن او اعلام آمادگی کردند. همچنين برخی انجمن‌های دفاع از حقوق کودکان نيز با اطلاع از اين حادثه تلخ ضمن ابراز همدردی با خانواده محمد امين، اعلام کردند که برای نجات او از هيچ کمکی دريغ نخواهند کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پدر محمد امين در گفت‌وگو با يکی از رسانه ها از تلاش‌ تازه نيروی انتظامی برای يافتن سرنخی از محمد امين خبر داد و گفت: در ديداری که با سرهنگ بيدمشکی، فرمانده پليس آگاهی استان خراسان رضوی داشتم ايشان قول دادند موضوع را به‌طور جدی پيگيری کنند. فرمانده آگاهی خراسان رضوی گفت که اين موضوع از جمله مهم‌ترين اولويت‌های پليس است.

پدر محمد امين ادامه داد: طبق آنچه که شنيده‌ام قرار است هفته آينده سرهنگ مصطفايی، فرمانده پليس آگاهی کشور به مشهد سفر و اين پرونده را شخصا بررسی کند.

هرچند ماموران پليس بعد از يک هفته تلاش مرد آدم ربا را در شهر اسفراين رديابی و دستگير کردند اما مرگ او چند ساعت بعد از دستگيری اش تنها سرنخ برای رسيدن به محمد امين را از بين برد. حالا بيشتر از چهار ماه از ربوده شدن پسر ۵ ساله می‌گذرد و هيچ کس از سرنوشت او اطلاعی ندارد.

انتشار اين خبر توجه برخی از سينماگران را به خود جلب کرد. در همين راستا فاطمه معتمد آريا، تهمينه ميلانی و مهتاب کرامتی برای پيدا کردن پسر بچه ۵ ساله ای به نام محمد امين که در مرداد ماه گرفتار آدم ربايی شده، اعلام آمادگی کردند و از پليس خواستند که از هيچ کمکی دريغ نکنند.

هرجا بخواهند می‌رويم

فاطمه معتمدآريا بازيگر سينما درباره اين آدم ربايی گفت: کودکی ربوده شده و با گذشت چند ماه هنوز خبری از او نيست. دردناک اين است که هيچ سرنخی از او باقی نمانده و خانواده‌اش مادامی که خبر قاطعی درباره او نگيرند چشم به راه خواهند ماند.

وی همچنين متذکر شد: وقتی به هر دليل مراجع ذی‌صلاح موفق به انجام مسئوليت خود نمی‌شوند يا موانعی در کار به وجود می‌آيد هميشه حضور چهره‌های محبوب ورزشکار يا هنرمندان می‌تواند تغييراتی در شرايط ايجاد کند. اين مداخله‌های اجتماعی مسئوليت هر چهره‌ ای است که شهرت و محبوبيت خود را از جامعه گرفته است. می‌دانم جامعه هنری ما هميشه حاضر بوده در اين موارد همراه با مراجع مسئول برای حل يک مساله همراهی کند.

اين بازيگر سينمای ايران تصريح کرد: جامعه هنری ما نسبت به مسووليت شهروندی خود آگاه است و اين آگاهی و علاقه و احساس مسووليت را بارها از خود نشان داده است. اتفاقی که برای اين خانواده افتاده و رنجی که پدر و مادر اين کودک متحمل شده‌اند قلب هر انسانی را به درد می‌آورد. شايد حضور من و همکارانم در روند قضايی چنين پرونده‌هايی موثر نباشد، اما شخصا برای اين مردم، برای آن خانواده و مشخصا آن مادر منتظر هر جا که بگويند می‌روم و هر کاری انجام خواهم داد، شايد از اين کودک چند دقيقه زودتر خبری برسد.

بايد باشيم

همچنين مهتاب کرامتی يکی ديگر از بازيگران و سفير حسن نيت يونيسف به وحشت کودک هنگام ربوده شدن اشاره کرد و گفت: تصور کنيد کودکی را که از کنار پدر هنگامی که او را به کلاس ورزش می‌برد ربوده اند. وحشت آن کودک را تصور کنيد و تنهايی بزرگش را. تصويری از پدر اين کودک نديده‌ام. اما مردی در ذهنم نقش می‌بندد با چشم‌های حيران، با مسئوليت بزرگی که بر عهده‌اش گذاشته شده، با رنجی که کشيده تا دست خالی به خانه برگردد و به همسرش خبر دهد که بدترين روز زندگيشان چطور رقم خورد.

اين بازيگر در ادامه افزود: لابد حالا با جزييات تمام هر ثانيه آن روز شوم را به ياد می‌آورد. اين داستان تلخ می‌توانست چند روز بعد تبديل به خاطره‌ای شود با پايان خوش. دزد در زندان بود و کودک در خانه. اما نشد. اين داستان بدترين داستان شد و حالا چند ماه است که داستان در بدترين و شکنجه‌بارترين قسمت‌هايش ثابت مانده است.

کرامتی تصريح کرد: کاش می‌دانستم صدای ما تا کجا خواهد رسيد، تا کدام مسئول و مامور خواهد رسيد که بگويم "خواهش می‌کنم" هر طور که می‌توانيد حرکتی به اين قسمت تلخ بدهيد. ريتم اين داستان کند و پر انتظار را تند کنيد و بگذاريد اين داستان تمام شود. ما بايد باشيم. ما کارمان، شهرت‌مان، امکانات کم و زيادمان برای اين مردم، برای بچه‌های اين کشور است. ما بايد باشيم.

صورت مساله را پاک نکنيد

تهمينه ميلانی کارگردان سينمای ايران در ارتباط با اين واقعه گفت: اين بار اولی نيست که مردم از مامورانی که با آنها ارتباط مستقيم دارند، ضربه می‌خورند. تجربه به من ثابت کرده که گاهی عملکرد يک مامور از رييس ارگانش مهم‌تر است چرا که حلقه ارتباطی مردم با ارگان‌های دولتی، همين ماموران هستند.

وی در ادامه افزود: در ايران، آدم‌های کم‌دانش و آموزش نديده‌ در حلقه ارتباطی با مردم انجام وظيفه و گاهی به‌گونه‌ ای رفتار می‌کنند که باعث اتفاقات ناگوار می‌شود. قطعا مسئول ارگانی مثل پليس می‌خواهد به مشکل کمک کند اما ماموری که با مردم ارتباط دارد به دليل اينکه آموزش نديده گاهی رفتاری با مجرم دارد که به جای حل مشکل، مشکلی ديگر درست می‌کند.

اين کارگردان به آموزش اصولی حلقه های اتصال ارگان ها با مردم اشاره کرد و گفت: بحث آموزش دادن به حلقه اتصالی ارگان‌های مختلف دولتی با مردم، بسيار مهم است و بايد به آن توجه ويژه شود. در بخش خصوصی چون مساله موفقيت و انگيزه‌های رشد حرفه‌ای و مالی مطرح است، معمولا به افرادی که در حلقه اتصال با مردمند، آموزش داده می‌شود اما در ارگان‌های دولتی چون اين انگيزه‌ها وجود ندارد، اين اتفاق نمی‌افتد.

ميلانی در پايان گفت: کشورهای مترقی جهان، تاکيد بسياری بر آموزش به ماموران دارند. به نظر من در مورد اين کودک ربايی، چون ممکن است که اين بچه در جايی زنده باشد، بهتر است اين اتفاق رسانه‌يی شود و از طريق رسانه‌ها و تلويزيون چهره اين بچه نشان داده شود، شايد پيدايش کنند نه اينکه صورت مساله را پاک کنند.

محمد امين، روز ۶ مرداد سال جاری توسط يک مجرم سابقه‌دار ربوده شد. رباينده در قبال آزادی اش ۵۰۰ سکه طلا خواسته بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016