پنجشنبه 21 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احتمال برگزاری کنسرت گروه زنان "ژيوار" در سوئد

مهر ـ سرپرست گروه موسيقی بانوان "ژيوار" با تشريح تازه‌ترين فعاليت‌های گروه از احتمال برگزاری يک کنسرت موسيقی ايرانی در کشور سوئد خبر داد.

ژيوار شيخ‌الاسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام اين خبر افزود: اخيرا برای برگزاری يک کنسرت موسيقی ايرانی در کشور سوئد دعوتنامه‌ای داشتيم که فعلا زمان آن مشخص نيست اما در صورت فراهم شدن امکانات سفر و کسب مجوزهای لازم در اين زمينه تاريخ و زمان برگزاری کنسرت را اعلام می‌کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به فعاليت‌های ديگر گروه موسيقی "ژيوار" گفت: هم‌اکنون مشغول آماده‌سازی گروه برای برگزاری کنسرت در بخش بانوان بيست و نهمين جشنواره بين المللی موسيقی فجر هستيم. در اين کنسرت قطعات جديد موسيقی ايرانی بر اساس ملودی‌های علی نجف‌پور و چند قطعه موسيقی کردی بر اساس مقام تنبور اجرا می‌شود.

شيخ‌الاسلامی ادامه داد: طبق برنامه‌ريزی هايی که انجام گرفته بعد از حضور در بخش بانوان جشنواره موسيقی قرار است يک تور شهرستان ها نيز داشته باشيم که بلافاصله بعد از پايان جشنواره اين تور آغاز می شود. البته مکان آغاز اين تورهای شهرستان هنوز مشخص نيست.

اين آهنگساز با ابراز خرسندی از اضافه شدن بخش موسيقی بانوان به جشنواره بيست و نهم موسيقی فجر خاطرنشان کرد: از ابتدا قرار بود که در بخش رقابتی گروه نوازی جشنواره موسيقی فجر حضور داشته باشيم اما به دليل اضافه شدن بخش بانوان به جشنواره و مخالفت ستاد جشنواره با حضور ما در بخش گروه نوازی بنا براين شد که ما در بخش بانوان جشنواره حضور يابيم. اضافه شدن اين بخش به جشنواره موسيقی فجر می تواند نقطه عطفی در حوزه موسيقی بانوان باشد که اميدوارم اين روند تداوم داشته باشد.

وی تصريح کرد: از مسوولان برگزاری جشنواره موسيقی فجر انتظار داريم که فقط به برگزاری بخش بانوان جشنواره اکتفا نکنند و اين نکته را در نظر داشته باشند که توجه به موسيقی بانوان در چارچوب قوانين نظام بدون تبليغات ميسر نيست و وقتی هم تبليغاتی در اين عرصه وجود نداشته باشد نمی توانيم شاهد بالندگی اين حوزه باشيم. البته توجه به تجليل از بانوان هنرمندی چون هنگامه اخوان، پری ملکی، مليحه سعيدی و بسياری ديگر از هنرمندان پيشکسوت موسيقی بانوان می تواند گام ارزشمندی در جهت توجه به اين بخش از موسيقی ايرانی تلقی شود.

سرپرست گروه موسيقی ژيوار در بخش پايانی صحبت‌هايش به برگزاری کنسرت يک ماه گذشته اين گروه موسيقی در تالار انديشه حوزه هنری اشاره کرد و گفت: گروه موسيقی ژيوار يکی از معدود گروههای موسيقی بانوان بود که بعد از يک دهه توانست در تالار انديشه حوزه هنری کنسرت ويژه بانوان را برگزار کند. اين کنسرت که عوايد آن برای زنان کارآفرين اختصاص داشت مجموعه ای از فعاليتهای گروه موسيقی ژيوار بود که مورد توجه مخاطبان نيز واقع شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016