سه شنبه 2 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آشتی موسيقی پاپ و سنتی به روش سالار عقيلی و رضا صادقی

خبرآنلاين ـ فرهنگ > موسيقی - کنسرت «عشق من ايران» با خوانندگی سالار عقيلی و رضا صادقی سوم و چهارم مهر در برج ميلاد برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاين، اين روزها از ساعت ۱۴ تا ۱۸، ارکستر کنسرت «عشق من ايران» که شامل سازهای ايرانی، کلاسيک غربی و پاپ است در برج ميلاد در حال تمرين است.

عباس لطيفی که رهبری ارکستر کنسرت «عشق من ايران» را بر عهده دارد، در باره ترکيب سازهای به کار گرفته شده در اين اجرا می‌گويد: «سازهای سه سبک کلاسيک، سنتی و پاپ در اين ارکستر کنار هم قرار گرفته‌اند. در واقع من هم زمان رهبری سه گروه را بر عهده دارم که برای خودم تجربه بسيار خوبی است و مطمئن هستم مخاطبان هم از آن لذت می‌برند.»

او در باره قطعات اين کنسرت توضيح می‌دهد: «پنج ۵ ترانه ملی، ميهنی را سالار عقيلی و پنج ترانه ديگر را رضا صادقی می‌خواند. همچنين يکی از ترانه های رضا صادقی را سالار عقيلی و يکی از ترانه های سالار عقيلی را رضا صادقی هم‌خوانی می‌کند. اجرای دو آهنگ بی کلام هم در برنامه کنسرت ما گنجانده شده است.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سالار عقيلی هم در پاسخ به اين پرسش که هم نشينی موسيقی سنتی و پاپ را در اين کنسرت چگونه ارزيابی می‌کند، می‌گويد: «با شرکت در اين کنسرت می‌خواهم نشان دهم اهالی موسيقی سنتی هيچ دشمنی با موسيقی پاپ فاخر ندارند. در واقع وقتی پيشنهاد شد با رضا صادقی يک شب روی صحنه برويم، از اين که موسيقی‌های سنتی و پاپ جدی در کنار هم اجرا شوند، خيلی استقبال کردم.»

اين خواننده با اشاره به اين که او و رضا صادقی به عشق ايران اين کنسرت را برگزار می‌کنند، ادامه می‌دهد: «هميشه در هر کنسرتی که روی صحنه رفته‌ام، با اين درخواست تماشاگران روبرو شده‌ام که قطعات ميهنی‌ام را که مردم با آن خاطره دارند، اجرا کنم. کنسرت «عشق من ايران» فرصتی است تا به اين خواسته که خودم هم سال‌هاست مشتاق آن بوده‌ام، پاسخ دهم.»

وقتی از رضا صادقی در باره همکاری‌اش با يک خواننده موسيقی ايرانی می‌پرسم، او پاسخ می‌دهد: «در اين کنسرت نه من وارد جهان موسيقی سنتی می‌شوم و نه سالار عقيلی پاپ می‌خواند، بلکه در کنار هم آهنگ‌هايی با مضمون عشق به ايران را اجرا می‌کنيم.»

او می‌افزايد: «البته دو قطعه دوئت هم خواهيم داشت که يکی از کارهای من و ديگری از ترانه های سالار عقيلی است که اجرای آن‌ها يک اتفاق تازه خواهد بود. اين روزها در حال تمرين اين قطعات هستيم که چون تجربه ای تازه است، برای خود من طراوت و زيبايی خاصی دارد.»

ارکستر کنسرت «عشق من ايران» سازهای کلاسيک غربی، ايرانی و پاپ را در بر می گيرد

بحث که به اين جا می‌کشد، رهبر ارکستر هم با تاکيد بر اهميت برپايی کنسرت «عشق من ايران» می‌گويد: «يکی از جنبه های مهم برگزاری اين کنسرت آن است که طرفداران دو سبک موسيقی سنتی و پاپ با سبک مقابل هم بيشتر آشنا شوند و قضاوت منصفانه تری نسبت به موسيقی پاپ يا سنتی پيدا کنند.»

عباس لطيفی ادامه می‌دهد: «اگر چنين تجربه‌هايی تکرار شوند، مطمئن هستم موسيقی خوب جايگزين آثار تنزل يافته می‌شود. موسيقی پاپ می‌تواند از موسيقی اصيل و نواحی ايران بهره بگيرد و با انتخاب شعرهای قوی‌تر، ذائقه مخاطبان را هم افزايش دهد. موسيقی سنتی هم می‌تواند از تجربه های موفق موسيقی پاپ درس‌هايی بگيرد و بر دايره مخاطبان خود بيفزايد.»

کنسرت «عشق من ايران» به همت شرکت کانون ايران زمين و حمايت شرکت عظيم شهر، شب‌های چهارشنبه و پنجشنبه اين هفته در دو سئانس در برج ميلاد برگزار می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016