یکشنبه 9 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

واليباليست‌های جوان ايران از سد چين تايپه گذشتند

ايسنا ـ تيم ملی واليبال جوانان ايران در مرحله يک هشتم نهايی مسابقات قهرمانی آسيا با نتيجه ۳بر يک چين تايپه را شکست داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در مرحله يک هشتم رقابت‌های قهرمانی واليبال جوانان آسيا، تيم ايران از ساعت ۱۷ امروز به مصاف چين تايپه رفت و موفق شد حريف خود را با نتيجه ۳بر يک چين تايپه را شکست داده و راهی يک چهارم نهايی شود. ملی‌پوشان واليبال جوانان ايران در دو بازی قبلی خود استراليا و ترکمنستان را شکست داده بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




ست نخست:
در شروع اين ديدار هر دو تيم بازی خوب و منطقی را به نمايش گذاشتند. کاملا مشخص بود که کادر فنی هر دو تيم بازی‌های قبلی حريف را آناليز کرده‌اند. محمد امير محمد با سرويس‌های فنی خود دريافت کننده‌های حريف را آزار می‌داد اما بازی خوب پاسور چين تايپه و بازی‌سازی‌های هوشمندانه او اجازه نمی‌داد فاصله امتيازها زياد شود. حضور هزاران هوادار در سالن غدير اروميه و تشويق‌های بی امان آن‌ها کار را برای بازيکنان چين تايپه سخت کرده بود. قدرتی‌زن‌های چشم بادامی در امتيازهای پايانی ست نخست اشتباه‌های زيادی داشتند و بيشتر آبشارهای خود را به اوت می‌زدند. در عوض بازی خوب حسين آبادی و عبادی‌پور موجب شد تا اين ست با امتياز ۲۵-۲۱ به سود ايران تمام شود.

ست دوم:
تيم چين تايپه در ست دوم به مراتب بازی بهتری نسبت به شروع اين ديدار انجام داد، با اين حال بازی هماهنگ و منسجم تيمی شاگردان نفرزاده اجازه نداد تا حريف از ايران پيش بيافتد. تمرکز تيم ايران در ست دوم روی آبشارهای نصر اصفهانی بود. امير محمد به خوبی بالاتر از دست دفاع چين تايپه توپ را در زمين حريف می‌نشاند. با اين حال چشم بادامی‌ها که نمی‌خواستند به راحتی تسليم شوند از تک اشتباه‌های ايران نهايت بهره را می‌بردند و در فضای خالی بين دريافت کننده‌ها و ليبروی ايران توپ را می‌نشاندند. تا وقت استراحت فنی دوم همه چيز برابر بود. چن چاومينگ با پروازهای بلند خود پشت سر هم برای چين تايپه امتياز می‌گرفت. اما همين بازيکن با از دست دادن سرويس، ايران را در ست دوم پيروز کرد. تيم ملی ايران ست دوم را با امتياز ۲۵-۲۲ به سود خود تمام کرد.

ست سوم:
ست سوم در حالی آغاز شد که بازيکنان چين تايپه می‌دانستند چيزی برای از دست دادن ندارند. بلندزن‌های حريف تلاش می‌کردند تا به هر ترتيب ممکن توپ را بالاتر از دست نصر اصفهانی در زمين ايران بخوابانند. دريافت‌های عبادی‌پور تنها نقطه قوت تيم ايران بود. در حالی که دو تيم تا امتياز ۱۰ پاياپای پيش رفته بودند، سرانجام بازيکنان چين تايپه با روی آوردن به بازی سرعتی موفق شدند تا چند امتياز از ايران پيش بيافتند. بازيکنان ايران که در امتيازهای پايانی ست سوم قدری حريف را دست کم گرفته بودند با بی دقتی در آبشار زدن به اين اختلاف امتياز دامن می‌زدند. سرانجام تيم ايران که در امتيازهای پايانی کاملا بازی را رها کرده بود با امتياز ۲۵-۲۰ شکست خورد.

ست چهارم:
تيم ملی واليبال جوانان ايران در ست چهارم بار ديگر برتری خود را به حريف ديکته کرد. شاگردان نفرزاده با تمرکز روی دريافت‌های اول اشتباه‌های متعدد دفاع روی تور را به خوبی پوشش می‌دادند. شو چانگ به سختی می‌توانست آبشارهای نصر اصفهانی و شهاب احمدی را دفاع کند. عبادی‌پور در اين ديدار نقطه قوت تيم ايران بود که به خوبی سرويس می‌زد و بازيسازی می‌کرد و در نهايت با هوشمندی آبشارهای خود را در فضای خالی زمين حريف می‌نشاند. تيم ايران در ست سوم مقتدرانه بازی می‌کرد و با هشت اختلاف از حريف خود جلو افتاده بود. بازيکنان تيم چين تايپه شکست را پذيرفته بودند و با خراب کردن سرويس به ايران امتياز می‌دادند. ايران ست چهارم را نيز با امتياز ۲۵-۱۴ به سود خود تمام کرد.

اين ديدار در نهايت با نتيجه ۳بر يک و امتيازهای ۲۵- ۲۱ ، ۲۵-۲۲ ، ۲۰- ۲۵ و ۲۵-۱۴ به سود ايران تمام شد. شاگردان نفرزاده از ساعت ۱۶ فردا به مصاف تيم هند می‌روند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016