دوشنبه 10 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وحيد هاشميان: در ايران خداحافظی کنی انگار مرده ای!

• در ليگ برتر بازيکن ۲۴ ساله داريم که اصلا نمی دود
• جای تاسف دارد که بازی نوجوانان را نشان نمی دهند
• جزئيات ماجرای اخراج علی کريمی را نمی دانم
• نبايد همه تقصيرها را به گردن کروش انداخت


ستار ها: وحيد هاشميان و مهدی مهدوی کيا، ميهمان های ايرانی جشن ۱۲۵ سالگی باشگاه هامبورگ بودند. اين مراسم شب گذشته برگزار شد. پيش از شروع آن، دقايقی با هاشميان مربی با اخلاق فوتبال ايران حرف زديم. وحيد در اين باره توضيحاتی داد. از او درباره شرايط اين روزهای تيم ملی و پرسپوليس هم پرسيديم. حرف های او مثل هميشه منطقی بود.

*در جشن باشگاه هامبورگ حاضر شديد.
بله، ساعت ۱۹:۳۰ به وقت آلمان مراسم برگزار شد که من هم در آن حاضر بودم. بين سال های ۹۹ تا ۲۰۰۱ برای اين تيم بازی کردم. وقتی به اين مراسم دعوت شدم، يعنی هامبورگی ها می خواستند از من و ساير بازيکنان تشکر کنند. فرقی هم نمی کند چقدر در اين تيم بازی کرده باشيم. کوتاه يا زياد. حتی اگر يک سال هم برای اين تيم بازی کرده باشی، به اين مراسم دعوت می شوی.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




*چيزی که در فوتبال ايران اصلا معنا ندارد!
بله، وقتی اين مراسم ها پيش می آيد باشگاه سريعا با پيشکسوت هايش تماس می گيرد و آنها را دعوت می کند ولی در ايران اگر ۶،۷ ماه پيش هم خداحافظی کرده باشی، انگار مرده ای! نه کسی زنگ می زند و نه سراغت را می گيرند.

*پرسپوليسی ها با شما در تماس نبوده اند؟
منظورم پرسپوليس نيست بلکه کلی می گويم. پيشکسوت های زيادی در فوتبال ايران هستند که به طور کلی فراموش شده اند و اصلا کسی سراغ شان را نمی گيرد. محمد خاکپور و خيلی از پيشکسوت های ديگر که بسيار با اخلاق هستند و سال ها برای فوتبال ما زحمت کشده اند. اصلا کسی سراغ شان را نمی گيرد.

*در اين جشن مهدی هم حاضر خواهد بود.
بله، متاسفانه هنوز مهدی را نديدم. از سايت شما خبرش را ديدم.

*معلوم است هر روز اخبار فوتبال ايران را دنبال می کنيد.
بله، من بيشتر از سايت ها اخبار را می خوانم. خودم هم سايت WORldandsports را دارم که هر روز آن را به کمک همکارانم آپ ديت می کنم. اميدوارم بتوانم در اين سايت کارهای فرهنگی خوبی انجام دهم.

*تيم ملی بازی با کره جنوبی را پيش دارد. حساسيت ها پيش از اين بازی افزايش يافته.
متاسفانه ايران بازی قبلی اش را به لبنان باخت. من که اين بازی را نديدم چون اصلا پخش نشد ولی شنيدم تيم ملی بد کار نکرد. در هر صورت ما بايد کره را در تهران ببريم چون اگر قرار است شکست بخوريم، کار بسيار سخت خواهد شد.

*در آستانه اين بازی انتقادها از تيم ملی بسيار زياد شده. نظر شما چيست؟
انتقاد که هميشه وجود داشته و در آينده هم خواهد بود. به هر حال نتايج تيم ملی خوب نبوده و اين انتقادها هم طبيعی است. ولی به نظرم ما بايد بزرگتر فکر کنيم و ديد خود را بازتر کنيم. اگر قرار است ما در مقدماتی جام جهانی به مشکل بخوريم، طبيعی است که در جام جهانی که بايد با تيم های بزرگتر بازی کنيم، به مراتب مشکل بيشتری خواهيم داشت. از الان بايد برنامه ريزی خوبی داشته باشيم. ولی واقعيت فوتبال ما اين است که بهترين بازيکنان مان همين ها هستند. به اعتقاد من نبايد از آقای کروش اينقدر انتقاد کنيم. اين انتقادها درست نيست. ايشان را نبايد مسول درست کردن فوتبال ما دانست. وقتی ما روی فوتبال پايه مان کار نکرده ايم ايشان بايد جوابگو باشد؟!

*بحث های زيادی در اين ميان مطرح می شود. مثلا می گويند سن بازيکنان تيم ملی بالاست. شما اين بحث ها را درست می دانيد؟
من به سن و سال اعتقاد ندارم. چه بسا الان بازيکنان ۲۴،۲۵ ساله در فوتبال مان داريم که اصلا نمی دوند. گاهی بازيکنان مسن تر می تواند مفيدتر باشند. به همين خاطر من معتقدم اين بحث کاملا درست نيست. ميزان دوندگی بازيکن مهم است نه اينکه جوان است يا پير. به نظر من هميشه حضور دو سه بازيکن با تجربه در کنار يک تيم می تواند کمک حال باشد.

*افکار عمومی به اين دليل بازيکنان را مقصر می داند که پول های زيادی می گيرند ولی کيفيت لازم را ندارند.
درباره اين بحث يک چيز جالب به شما بگويم. هميشه چيزی که می شنويد درست نيست. من خودم نصفی از پول آخرين سال حضورم در پرسپوليس را نگرفته ام! حالا برگردم بايد ماليات اين پول را بدهم. جريمه هم شده ام. بايد همه اين ها را پرداخت کنم و عملا در آخر پولی را که فکر می کنيد، نمی گيرم. پس فکر نکنيد بازيکنان ايران خيلی پول می گيرند.

*در واقع شما بايد يک چيزی از جيب هم بدهيد!
(خنده) حساب نکرده ام. وقتی برگشتم ايران اين کار را می کنم.

*کمی هم درباره پرسپوليس حرف بزنيم.
خدا را شکر آخرين بازی اش را برده. اين تيم امسال بهترين نفرات ممکن را جذب کرد ولی نتوانسته نتايج خوبی بگيرد. به نظر من پرسپوليس تيم خوبی دارد ولی شروعش با حاشيه ها و يکسری مشکلات بود. اميدوارم اين مشکلات حل شود و آنها در ادامه فصل نتيجه بگيرند.

*نظرتان درباره اخراج علی کريمی چيست؟
من از جزئيات اين اتفاق خبر ندارم به همين دليل نمی توانم درباره اش حرف بزنم. باشگاه و خود علی کريمی در اين باره حرف بزنند بهتر است.

*يک سوال درباره خودتان. تمرين هم می کنيد؟
بله، من کم و بيش تمرين می کنم. اخيرا هم يک بازی دوستانه برای تيم پيشکسوتان هامبورگ انجام دادم.

*شما در هامبورگ، هانوفر و بوخوم بازی کرده ايد و گويا رابطه خوبی هم با هر سه اين تيم ها داريد.
بله، رابطه ما بسيار خوب است و امکانش هست که به زودی يک دوره مربيگری در هر سه باشگاه بگذرانم.

*راستی امروز هم تيم ملی نوجوانان با استراليا بازی دارد. حرفی درباره اين تيم داريد؟
متاسفانه بازی های اين تيم از تلويزيون پخش نشد. جای تاسف دارد. اگر ما ادعا داريم که اينها آينده های فوتبال ايران هستند، با پخش نکردن بازی شان نشان می دهيم که هيچ ارزشی برای آنها قايل نيستيم. هيچ اهميتی به آنها نمی دهيم. ولی من برايشان آرزوی موفقيت می کنم. علی دوستی مربی خوبی است و کارش را خوب بلد است. اميدوارم قهرمان آسيا شوند و به جام جهانی هم بروند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016