پنجشنبه 14 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ارسلان کاظمی: شکست برابر اردن درس‌های زیادی به ما داد

ارسلان کاظمی از شکست ایران برابر اردن در جام ملت‌های سال گذشته و درس‌هایی که این شکست به بسکتبال ایران داد صحبت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سایت فدراسیون جهانی بسکتبال در سال جدید میلادی به سراغ ارسلان کاظمی ملی پوش ایرانی حاضر در لیگ کالج‌های آمریکا (NCAA) رفته و درباره گذشته و آینده او و بسکتبال ایران گفت و گو کرده است. در این گزارش از خاطره تلخ «ووهان» چین تا انتخابی جام جهانی سال آینده صحبت شده و ارسلان کاظمی نیز اظهار نظر کرده است.

در این گزارش آمده است:

در سال 2011 هیچ جای حرف و توجیهی نبود. زمانی که تیم ملی ایران در مرحله یک چهارم پایانی انتخابی المپیک لندن برابر اردن مغلوب شد و به جمع چهار تیم نخست آسیا نیامد. شکست با نتیجه 88 بر 84 برابر اردن نتیجه‌ای بود که هیچ کس از خانواده بسکتبال ایران انتظار آن را پس از دو سال قهرمانی پیاپی در آسیا نداشت. در هر حال هیچ چیزی در بسکتبال بین المللی تنظیم شده و از پیش تعیین شده نیست.

ارسلان کاظمی ملی پوش بسکتبال ایران درباره آن مسابقه به فیبا گفت: به عنوان یک انسان تنها چیزی که درباره آن شکست می توانم بگویم این است که پس از آن شکست رشد کرده و بزرگ شده‌ام. ما درس های زیادی از آن شکست گرفتیم. ایران به عنوان مدافع عنوان قهرمانی تنها در اندیشه بازی برابر چین در مرحله نهایی بود. تمام تمرکز ما روی بازی فینال بود و توجه نداشتیم که در مرحله یک چهارم قرار داریم و باید به مصاف اردن برویم.

وی به بازی اردنی ها اشاره کرد و افزود: روز شانس اردنی‌ها بود. تمام پرتاب‌هایشان گل می‌شد. در انتهای بازی بود که متوجه شدیم که با اختلاف کمی در حال شکست هستیم اما دیگر نتوانستیم کاری از پیش ببریم. همه چیز به سود آنها خاتمه پیدا کرد.

بسکتبالیست تیم دانشگاهی «اورگن» در ادامه به فیبا گفت: بسکتبال ایران چیزهای زیادی از این شکست یاد گرفت و مطمئنا در تورنمنت رسمی بعدی تمام بازیکنان تنها به فکر مسابقه پیش رو هستند و گام به گام جلو می روند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در ادامه گزارش آمده است: ارسلان کاظمی که هم اکنون 22 ساله است در ترکیب تیم ملی ایران در المپیک پکن نیز حضور نداشت و حالا امیدوار است تا تیم ملی ایران برای المپیک 2016 "ریودوژانیرو" انتخاب شود چرا که او می خواهد بازی‌های تابستانی المپیک را تجربه کند.

کاظمی درباره بازی‌های المپیک گفت: قطعا یکی از ارزشمندترین رقابت‌های بین المللی بازی‌های المپیک است.

البته ارسلان کاظمی پیش از المپیک 2016 رقابتی دیگر نیز پیش رو دارد که آن جام جهانی 2014 اسپانیا است. او عاشق اسپانیا است و درباره این کشور گفت: بارسلونا و رئال مادرید دو تیم مورد علاقه من هم در فوتبال و هم در بسکتبال است که بازی‌هایشان را دنبال می کنم. عاشق اسپانیا هستم و می خواهم این کشور را ببینم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016