جمعه 6 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دربی ۷۶ هم مساوی شد

ايسنا ـ دربی ۷۶ با عملکرد محتاطانه پرسپوليس و استقلال با تساوی بدون گل رسيد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، هفتادوششمين داربی تيم‌های فوتبال پرسپوليس و استقلال به تساوی بدون گل انجاميد تا نتيجه‌ی ديدار رفت تکرار شود.

اين مسابقه امروز (جمعه) از ساعت ۱۵ با قضاوت محسن قهرمانی و در حضور بيش از ۱۰۰ هزار نفر تماشاگر قرمز و آبی در ورزشگاه آزادی آغاز شد. شايد برای اولين بار در چند سال گذشته بود که هزاران تماشاگران بخاطر پر شدن ورزشگاه در فاصله چند ساعت مانده به بازی با درهای بسته استاديوم مواجه شدند.

تيم پرسپوليس در اين بازی با ترکيب نيلسون، سيدجلال حسينی، مهدی مهدوی‌کيا، مهرداد پولادی، حسين ماهينی، رضا نورمحمدی، رضا حقيقی، محمد نوری، مارکو پروويچ، غلامرضا رضايی و کريم انصاری‌فرد وارد ميدان شد. نکته جالب حضور مهدوی‌کيا از ابتدای مسابقه در ترکيب سرخ‌ها بود که به نظر می‌رسيد، به‌خاطر تجربه او و غيبت علی کريمی بود.

استقلال هم با سيدمهدی رحمتی، خسرو حيدری، پژمان منتظری، فرزاد حاتمی، علی حمودی، مجبتی جباری، حسن اشجاری، جواد نکونام، عباس محمدرضايی، اميرحسين صادقی و آرش برهانی داربی را آغاز کردند. فرهاد مجيدی بازيکن با تجربه استقلال در ابتدا روی نيمکت ذخيره‌ها نشست. کاپيتان‌های دو تيم نيز مهدوی‌کيا و جباری بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به‌خاطر ميزبان بودن استقلال در اين مسابقه، اين مربيان و بعضی از بازيکنان پرسپوليس بودند که به سمت نيمکت استقلال رفتند و احوالپرسی کردند. پرسپوليس حلقه اتحاد پيش از بازی را مقابل خط کنار دروازه تشکيل داد و آغاز گر بازی نيز بود. از همان ابتدا غلامرضا رضايی با نفوذ از جناح چپ سانتری را روی دروازه حريف فرستاد اما کسی نبود که از ارسال او استفاده کند. رحمتی پس از دريافت ۲۰ ثانيه توپ را نگه داشت. هواداران پرسپوليس معتقدند بودند او از همان ابتدا می‌خواهد وقت‌کشی کند!

اولين خطای بازی از سوی مجتبی جباری روی محمد نوری صورت گرفت. پرسپوليسی‌ها با شروع مجدد کار پاس خوبی را برای انصاری‌فرد فرستادند که او در موقعيت آفسايد قرار داشت.

دقايقی بعد با حمله نصفه‌ونيمه‌ای از استقلال برهانی هم در محوطه آفسايد قرار گرفت. از سر گيری بازی توپ را در کمتر چند ثانيه دوباره به رحمتی فرستاد و بعد از آن هم دقايقی بازی به همين شکل ادامه داشت و برنامه تاکتيکی خاصی از هيچ تيمی مشهود نبود.

اولين موقعيت نسبتا جدی بازی در دقيقه ۸ اتفاق افتاد که مهدی مهدوی‌کيا مقابل محوطه جريمه استقلال چند بازيکن حريف را جا گذاشت و پس از چند برخورد که محمد نوری هم در آن دخالت کرد، خود مهدوی‌کيا توپ را به پای مدافعان استقلال زد. بلافاصله بعد از اين صحنه استقلال از جناح راست حمله کرد و فرزاد حاتمی با استفاده از سانتر خسرو حيدری توپ نسبتا خطرناکی را زد که از بالای دروازه به بيرون رفت.

شعار هواداران عليه تيم‌های يکديگر از دقيقه ۱۲ از سوی تماشاگران استقلال آغاز شد که از طرف پرسپوليسی‌ها هم بی‌پاسخ نماند.

در دقيقه ۱۸ پرسپوليس صاحب فرصت ديگری شد که ضربه سر محمد نوری در برخورد با مدافعان استقلال، اولين کرنر بازی را شکل داد.

بازی تا دقيقه ۲۰ بيشتر در ميانه ميدان در جريان بود. اين مسابقه را فرانکو بار ِسی، کاپيتان اسبق ميلان و کارلوس کی‌روش، سرمربی تيم ايران به همراه دستيارانش از نزديک تماشا می‌کردند.

در دقيقه ۲۱ استقلالی‌ها باز هم از جناح راست نفوذ کردند و علی حمودی پاس خوبی را به فرزاد حاتمی داد. او شوت نه چندان محکمی را به توپ زد که نيلسون توانست آن را جمع کند.

عادل فردوسی‌پور، گزارشگر مسابقه از شبکه سوم سيما هم از سردی اين بازی گله‌مند بود و ابراز نگرانی می‌کرد که ممکن است فرانکو بار‌ ِسی از ديدن اين داربی خوابش ببرد!

در دقيقه ۲۶ شوت مجتبی جباری با برخورد با بازيکنان حريف به کرنر رفت و هنگامی که اشجاری قصد زدن کرنر را داشت، ناگهان نارنجکی از سوی تماشاگران پرسپوليس در نزديکی او فرود آمد تا بار ديگر شاهد يکی از صحنه‌های زشت داربی‌های قديمی باشيم. بازی وقفه‌ای نداشت و استقلال هم نتوانست از اين کرنر استفاده کند.

در دقيقه ۲۸ اشتباه اميرحسين صادقی در نزديک محوطه جريمه استقلال، توپ را نصيب غلامرضا رضايی کرد اما پاس او برای انصاری‌فرد توسط بازيکنان حريف قطع شد و آنها در ضدحمله کرنر ديگری را به‌دست آوردند اما از دست رفت.

ماهينی مدافع پرسپوليس هم در دقيقه ۳۰ اشتباهی مشابه صادقی را انجام داد که استقلال در يک حمله ديگر باز هم کرنری را به دست آورد و باز هم از آن بهره‌ای نبرد.

تماشاگران که بازی کسل‌کننده‌ای را شاهد بودند، دست از تشويق‌هايشان برنمی‌داشتند؛ هرچند خستگی در نحوه شعار‌دادن‌شان مشهود بود.

بازی تا دقيقه ۳۹ به همين شکل و در ميانه ميدان بود تا اين‌که در اين لحظه پرسپوليس صاحب فرصت خوبی شد اما مهدوی‌کيا که به احتمال فراوان آخرين داربی‌اش را تجربه می‌کرد، توپ را با فاصله زيادی از به بالای دروازه به بيرون زد.

دقيقه ۴۱ حساس‌ترين لحظه بازی اتفاق افتاد و برخورد خسرو حيدری با محمد نوری در محوطه جريمه استقلال همگان را به احتمال پنالتی از جا بلند کرد اما محسن قهرمانی اعتقادی به پنالتی نداشت. هواداران و بازيکنان پرسپوليس به شدت نسبت به اين صحنه معترض بودند.

در آخرين دقيقه‌ی نيمه نخست سرخپوشان بار ديگر معتقد به پنالتی بودند، اما قهرمانی به حقيقی به دليل تمارض کارت زرد داد.

به گزارش ايسنا، کارلوس کی‌روش سرمربی تيم ملی که به همراه دستيارانش به ورزشگاه آزادی آمده در کنار فرانکو بار ِسی مهمان ويژه اين داربی نشسته بود. آنها بعضا با يکديگر صحبت می‌کردند.

اما در نيمه دوم باز هم اولين حمله جدی با پرسپوليس در دقيقه ۴۷ بود اما محمد نوری نتوانست از توپی که روی سانتر مهدوی‌کيا به دست آورد، به خوبی استفاده کند.

نفوذهای هر دو تيم از جناح راست بود. بازيکنان پرسپوليس سه دقيقه بعد باز هم موقعيت مناسبی را به دست آوردند اما شوت رضايی از بالای دروازه به بيرون رفت.

پرسپوليس که اين دقايق بهتر از از استقلال بود، نفوذ ديگری را در دقيقه ۵۴ داشت که باز هم مهدوی‌کيای با انگيزه عامل اصلی آن بود که ثمره آن يک کرنر بود. ضربه کرنر را رحمتی با خروج به موقع خود مهار کرد.

عباس محمدرضايی در دقيقه ۵۸ اولين بازيکن تعويضی بود که جای خود را به ساموئل داد.

۲ دقيقه بعد از آن يحيی گل‌محمدی در تعويضی که کمی عجيب به نظر می‌رسيد، مهدوی‌کيا را از زمين بيرون کشيد و عادل کلاه‌کج را به ميدان فرستاد. مهدوی‌کيا هم که از اين تعويض خوشحال به نظر نمی‌رسيد، بازوبند را به محمد نوری داد و هنگام خروج از زمين توسط تماشاگران تشويق شد.

خسرو حيدری در دقيقه ۶۱ سانتر خطرناکی را روی دروازه حريف فرستاد که به بيرون رفت و يک دقيقه بعد از آن هم رضا حقيقی چندين متر عقب‌تر از محوطه جريمه شوتی سنگين زد که با فاصله کمی از بالای دروازه استقلال بيرون رفت.

در دقيقه ۶۳ رحمتی ضربه انصاری فرد که از فاصله نزديکی در محوطه جريمه به سمت دروازه زد را دفع کرد و يک دقيقه بعد هم سانتر پروويچ با فاصله اندکی از کنار دروازه استقلال بيرون رفت.

امير قلعه‌نويی دومين تعويضش را در دقيقه ۶۷ انجام داد و حنيف عمران‌زاده را به جای حسن اشجاری به زمين فرستاد. لحظاتی بعد سرمربی استقلال فرهاد مجيدی را که در ميان تشويق هواداران تيمش مشغول گرم کردن بود، فراخواند. انتظار مجيدی برای رويارويی با پرسپوليسی‌ها سرانجام در دقيقه ۷۰ به سر آمد و او با کلی مقدمه به جای آرش برهانی وارد زمين شد اما نکته جالب اين بود که جباری در بدو ورود مجيدی بازوبند کاپيتانی را به او نداد و دقايقی بعد اين کار انجام شد.

دقيقه ۷۴ عادل کلاه‌کج از جناح راست سانتر بلندی را روی دروازه حريف فرستاد که پژمان منتظری با يک تکل به موقع توپ را از مقابل پای کريم‌ انصاری‌فرد بار ديگر به کرنر فرستاد. يک دقيقه بعد غلامرضا رضايی پشت محوطه جريمه به زمين خورد و اعتقاد به خطای بازيکن حريف داشت که قهرمانی باز هم خطايی به سود پرسپوليس نگرفت.

اولين توپ جدی در دقيقه ۷۹ نصيب فرهاد مجيدی شد که روی سانتر حمودی و مشت کردن توپ توسط نيلسون به‌دست آمد که او توپ را از کنار دروازه به بيرون فرستاد.

در دقيقه ۸۰ محمد نوری جدی ‌ترين فرصت بازی را خلق کرد و شوت از راه دور او به فاصله چند سانتيمتری از کنار تيرک دروازه بيرون رفت.

کريم انصاری‌فرد در دقيقه ۸۱ با هادی نوروزی ديگر مهاجم پرسپوليس تعويض شد. در دقيقه‌ی ۸۸ نيز محمد قاضی به جای غلامرضا رضايی وارد زمين شد.

در دقيقه‌ی ۹۲ ضربه برگردان بازيکن پرسپوليس با واکنش رحمتی به کرنر رفت،‌ در ادامه روی ضربه کرنر باز هم پرسپوليس خطرناک ظاهر شد، اما مجتبی جباری دروازه‌ تيمش را نجات داد. بازی پس از اتمام سه دقيقه وقت اضافه با سوت محسن قهرمانی به پايان رسيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016