سه شنبه 17 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ايران ـ لبنان؛ شکست دادن استاد تقلب بدون رحمتی و کريمی

خبرگزاری فارس: تيم ملی فوتبال ايران در اولين ديدارش در مقدماتی جام ملت‌های آسيا روز چهارشنبه در ورزشگاه آزادی ميزبان لبنان است.

به گزارش خبرگزاری فارس، روز چهارشنبه ۱۸ بهمن اولين ديدار ايران در رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسيا ۲۰۱۵ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

رقابت‌هايی که برای فوتبال ما تا پيش از اين کم‌اهميت محسوب می‌شد. حتی بدبين‌ترين فوتبال‌دوست ايرانی صعود نکردن به مرحله نهايی جام ملت‌های آسيا را هم به ذهنش راه نمی‌داد ولی با نتايجی که تيم ملی در مقدماتی جام جهانی برزيل گرفته اکنون شرايط فوتبال ملی به گونه‌ای ديگر شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شکست تاريخی مقابل لبنان و ازبکستان فوتبال‌دوستان را نگران کرده است. حتی علی کفاشيان رئيس خوش‌اخلاق فدراسيون هم گفت که تکرار بازی‌های ضعيف گذشته قابل قبول نيست.

به اين ترتيب بازی با لبنان يک بازی حيثيتی برای ملی‌پوشان ايرانی و کارلوس کی‌روش محسوب می‌شود. آنها روز چهارشنبه بايد ثابت کنند که باخت به لبنان در بيروت يک اتفاق بوده است. به همين دليل همه منتظر يک بازی هجومی و زيبا و يک برد خوب از تيم ملی مقابل لبنان هستند و هيچ بهانه‌ای هم قابل قبول نيست.

کی‌روش البته می‌گويد که لبنان استاد تقلب است اما ما مربی سابق رئال مادريد و منچستر يونايتد را با هزينه گزاف به فوتبال ايران نياورده‌ايم که چنين حرف‌هايی بشنويم، بنابراين همه از کی‌روش توقع را داريم که استاد تقلب را شکست بدهد و قدرت فوتبال ايران را به رخ متقلبان بکشاند.

در اين بازی مهدی رحمتی و علی کريمی غايبان بزرگ تيم ملی هستند. رحمتی که ظاهرا رابطه خوبی با کی‌روش ندارد خودش را از تيم ملی کنار کشيد ولی علی کريمی که از حاميان کی‌روش است، مصدوم شد.

در غياب اين دو ستاره سرخابی باز هم فوتبال‌دوستان می‌خواهند که تيم ملی يک بازی زيبا، روان و تماشاگر پسند را ارائه کند.

جانشين مهدی رحمتی اگر بتواند در بازی با لبنان نمايش خوبی از خود به جا بگذارد شايد اين شانس را داشته باشد که پيراهن شماره يک ايران را تا مدت‌ها بر تن کند. گفته می‌شود رحمان احمدی دروازه‌بان سايپا بيشتر از عليرضا حقيقی دروازه‌بان ذخيره روبين‌کازان شانس حضور در ترکيب اصلی را دارد.

لبنان اما آنقدرها هم حريف دست و پا بسته‌ای نيست. بوکر مربی آلمانی توانسته فوتبال اين کشور را متحول کند. لبنانی‌ها چند روز قبل در ديداری تدارکاتی برابر قطر با يک گل از روی نقطه پنالتی شکست خوردند.

لبنان فيزيکی، قدرتی و دفاعی بازی خواهد کرد و چشم به ضد حملات دارد. برای لبنانی که هميشه شکست با کمترين گل از ايران برايش آرزو بود يک مساوی در ورزشگاه آزادی پيروزی بزرگی محسوب می‌شود بنابراين کی‌روش قطعا برای باز کردن دروازه لبنان دفاعی تدابير تاکتيکی در نظر خواهد گرفت. پيروزی مقابل لبنانی می‌تواند شروع دوباره و اميدوار کننده‌ای برای تيم ملی ايران باشد.

فوتبال بحران در آستانه ديدار چهارشنبه گرفتار بحران شده است و رسانه‌های اين کشور مدعی‌اند که برخی از بازيکنان فوتبال لبنان در ليگ تبانی کرده‌اند و اين مسئله چالش بزرگی برای فوتبال لبنان است. فوتبالی که کی‌روش آن را استاد تقلب ناميده است.

جام ملت‌های آسيا در سال ۲۰۱۵ در استراليا برگزار می‌شود و تاکنون حضور ژاپن به عنوان قهرمان دوره قبل، استراليا به عنوان ميزبان و کره‌ جنوبی به عنوان تيم سوم دوره قبل در اين رقابت‌ها قطعی شده است. کره شمالی هم که قهرمان چلنج کاپ در سال ۲۰۱۲ شده است ديگر تيمی است که در جام ملت‌های آسيا ۲۰۱۵ حضور خواهد داشت. اما برای تعيين ۱۱ تيم ديگر ۲۰ تيم در ۵ گروه ۴ تيمی با يکديگر رقابت خواهند کرد.

گروه‌بندی مسابقات نيز بدين صورت است:

گروه ۱: اردن، سوريه، عمان، سنگاپور
گروه ۲: ايران، کويت، تايلند، لبنان
گروه ۳: چين، عربستان، اندونزی، عراق
گروه ۴: قطر، بحرين، يمن، مالزی
گروه ۵: ازبکستان، امارات، ويتنام، هنگ‌کنگ

از هر گروه دو تيم به طور مستقيم به جام ملت‌ها صعود می‌کند و بهترين تيم سوم هم به استراليا خواهد آمد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016