پنجشنبه 26 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حميد سوريان: کشورهای صاحب کشتی متحد شوند

ايسنا ـ حميد سوريان معتقد است کشتی يکی از رشته‌هايی است که اعتبار بازی‌های المپيک به آن بستگی دارد و حذف آن از چرخه بازی‌ها ناممکن است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بهترين فرنگی‌کار تاريخ ورزش ايران در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار کشتی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار کرد: تصميمی که ديروز هيات اجرايی کميته‌ بين‌المللی المپيک گرفته بسيار تعجب آور بود، چرا که کشتی يکی از رشته‌هايی است که اعتبار المپيک به آن بستگی دارد. اگر به تاريخ کشتی نگاه کنيم می بينيم که کشتی گرفتن از جمله اولين کارهايی بوده که بشر انجام داده و از بازی‌های المپيک باستان نيز در چرخه بازی‌ها حضور داشته است. حالا اين که اعضای هيات اجرايی کميته‌ بين‌المللی تصميم گرفتند تا حضور کشتی در بازی‌های ۲۰۲۰ را در معرض رای مجمع عمومی قرار دادند نکته مهمی است که بايد بيشتر به پشت پرده‌های اين تصميم دقت کنيم.

وی ادامه داد: تا آنجا که من در جريان بودم، قرار بود تکواندو يا رشته پنجگانه مدرن از چرخه بازی‌ها کنار گذاشته شوند. از طرفی ووشو يکی از اصلی‌ترين گزينه‌های حضور در المپيک بود که به شدت از سوی چينی‌ها حمايت می‌شود. من به شخصه اعتقاد دارم اگر تکواندو يا پنجگانه مدرن را در معرض انتخاب مجمع عمومی قرار می‌دادند شايد عرصه را به ووشو واگذار می‌کردند و اين رشته وارد المپيک می‌شدند. اما من احساس می‌کنم که کميته‌ بين‌المللی المپيک تصميم داشته هم به کشتی شوکی وارد کند که کمی خودش را جمع کند و هم از حذف پنجگانه مدرن و تکواندو جلوگيری کند.

قهرمان المپيک لندن تصريح کرد: شما ببنيد اکنون ۱۸۰ کشور عضو فيلا هستند. من فکر می‌کنم که کشتی در المپيک باقی می ماند و در صورت ايجاد شرايطی غير از اين بايد به اين موضوع تاسف خورد.

حميد سوريان در پايان گفت: اميدوارم مسئولان کميته‌ ملی المپيک ايران در کنار کشورهای صاحب کشتی به صورت متحد کاری را انجام دهند که کشتی در بازی‌های المپيک باقی بماند. چرا که با حذف آن ورزش ايران در عرصه بين‌المللی نيز لطمه می خورد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016