پنجشنبه 26 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

منچستریونایتد- رئال؛ نبرد غول‌ها برنده نداشت

بی بی سی ـ بازی منچستر یونایتد و رئال مادرید که بسیاری آن را فینال زود هنگام این فصل لیگ قهرمانان اروپا می دانستند، با نتیجه ۱-۱ به پایان رسید.

رئال بازی را بهتر از منچستر یونایتد آغاز کرد و در دقیقه ۵ اگر واکنش استثنایی دخیا نبود، کونترائو خیلی زود دروازه میهمان را باز می کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اما این منچستر بود که در دقیقه ۲۰ روی کرنر ارسالی وین رونی و ضربه سر دنی ولبک به گل رسید تا هواداران در اقلیت منچستر در سانتیاگو برنابئو سر از پا نشناسند.

منچستر یونایتد تنها ۱۰ دقیقه تیم برتر میدان بود، رئال پس از دریافت گل با حملات گسترده موقعیت‌های مختلفی را روی دروازه منچستر ایجاد کرد تا اینکه در دقیقه ۳۰ توپ ارسالی آنخل دی ماریا و از جناح چپ را کریستیانو رونالدو با جهشی فوق العاده وارد دروازه منچستر کرد.

رونالدو پس از گل خوشحالی نکرد تا علاقه‌اش را به هواداران باشگاه سابق خود نشان دهد.

در ادامه این نیمه باز هم رئال تیم برتر میدان بود، ولی داوید دخیا با واکنش‌های عالی مانع از گلزنی بازیکنان رئال شد. نیمه اول بازی با نتیجه مساوی یک یک به پایان رسید.

در آغاز نیمه دوم منچستر یونایتد با بردن دنی ولبک به نوک خط حمله سیستم بازی خود را تغییر داد. سرعت او در هنگام ضد حمله ابزاری بود که فرگوسن سعی داشت با آن به گل برسد.

رئال هم با در دست داشتن توپ سعی داشت از دفاع پر تعداد منچستر بگذرد که در این امر موفق نبود. در چهل و پنج دقیقه دوم رابین فان پرسی می توانست گل برتری منچستر را به ثمر برساند که در این امر ناکام بود.

از سوی دیگر باز هم مانند نیمه اول دخیا ناجی دروازه منچستر یونایتد بود، او در موقعیتی نامتعادل و با پا ضربه سر ضرب کونترائو را دفع کرد تا دروازه منچستر بسته بماند.

رابین فان در ضد حمله توپ را به تیرک دروازه رئال کوبید و در برگشت و توپی که به نظر آفساید می‌آمد را در موقعیتی تک به تک با ضربه ای آرام توپ به سمت دروازه رئال زد که ژاوی آلونسو پیش از آنکه توپ گل شود توپ را به بیرون فرستاد.

در دقایق پایانی بازی دو فرصت خطرناک هر دو تیم را می‌توانست به گل برتر برساند.

ضربه کاشته رونالدو از فاصله ۳۰ متری با اختلاف کمی به بیرون رفت و شوت رابین فان پرسی در آخرین دقایق بازی که لوپز دروازبان رئال آن را به کرنر فرستاد.

در بازی برگشت منچستر به دلیل گل زده در خانه حریف دست بالاتر را دارد حتی می تواند با یک مساوی بدون گل، به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند ولی با توجه به نوع بازی هر دو تیم به نظر می‌آید بازی برگشت در ورزشگاه اولترافورد یکی از حساس ترین و زیبا ترین رویایی‌های دو تیم باشد.

این دروازبان جوان اسپانیایی منچستر که در هفته‌های گذشته از سوی برخی رسانه مورد انتقاد قرار گرفته بود امشب در مقابل رئال توانایی خود را اثبات کرد و به نظر کارشناسان تلویزیونی بهترین بازیکن زمین بود.

الکس فرگوسن و ژوزه مورینیو مربیان دو تیم سر این نکته توافق داشتند که این بازی تنها نیمی ماجرا بود و شانس صعود هر دو تیم پنجاه پنجاه است.

در دیگر بازی امشب در اوکراین شاختار دونتسک دو دقیقه مانده به پایان بازی نتوانست برتری دو بر یک خود مقابل بورسیا دورتموند را حفظ کند و متز هوملز مدافع بورسیا دورتمند با ضربه سر نتیجه را ۲-۲ مساوی کرد.

شاختار دو بار در این بازی از میهمان آلمانی‌اش پیش افتاد؛ داریو سرنا از روی ضربه کاشته و داگلاس کوستا با ضربه دقیق. اما آنها نتوانستند برتری خود را حفظ کنند.

در آن سو رابرت لواندوفسکی مهاجم لهستانی دورتمووند روی ارسال ماریو گوتزه چهار دقیقه مانده به نیمه اول را برابر کرد.

در دقایق پایانی بازی مت هوملزبا ضربه سر بازی را ۲-۲ مساوی کرد تا تیم آلمانی شانس بیشتری برای صعود به مرحله بعد داشته باشد.

لیگ قهرمانان با وجود کم رنگ شدن امیدهای بورسیا دورتمووند برای قهرمانی در بوندس لیگا در درجه اول اهمیت قرار دارد. بازی برگشت این دو بازی در روز ۵ مارس برگزار خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016