سه شنبه 1 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سرمربی تيم کشتی آزاد آمريکا: کشتی مردم ايران و آمريکا را نزديک می‌کند

• سرمربی تيم ملی کشتی آزاد آمريکا در آستانه رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۳ گفت با وجود مشکلات سياسی بين دو کشور آمريکا و ايران، کشتی وسيله‌ای است تا مردم دو کشور را به هم نزديک کند.


به گزارش خبرنگار مهر، فدراسيون کشتی با وجود مشکلات سياسی بين ايران و آمريکا، رابطه نزديکی با همتای آمريکايی خود دارد. اين دو کشور از سال ۱۹۹۸ تا به حال تيم‌های ورزشی خود را به کشور رقيب اعزام می‌کنند.

کشتی آمريکا يکی از تيم‌های شرکت کننده در رقابت‌های جام جهانی خواهد بود که در تهران حضور پيدا می‌کند تا با ساير تيم‌ها به رقابت بپردازد. "زکی جونز"، سرمربی تيم کشتی آزاد آمريکا، در خصوص اين رقابت‌ها با خبرنگار مهر گفتگو کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


"زکی جونز" با بيان اينکه ورزش و به ويژه کشتی می‌تواند در حل مشکلات سياسی نقشی تاثيرگذار داشته باشد، گفت: قطعا چنين است. کشتی سفيری بزرگ است که بسياری از کشورها را گرد هم می‌آورد، از جمله ايران و ايالات متحده آمريکا.

وی افزود: کشتی روابط بين مردم ايران و آمريکا را نزديک کرده است و من اميدوارم طرفداران ايرانی و دوستانم را اين هفته در تهران ببينم. همچنين واقعا خوشحالم که دوست نزديکم غلامرضا محمدی را آنجا می‌بينم.

مسئولان تيم کشتی آزاد آمريکا پيش از اين اعلام کرده‌اند با تيم کامل خود گام به رقابت‌های جام جهانی می‌گذارند. اين نشان می‌دهد که آمريکايی‌ها نگاه ويژه‌ای به اين رقابت‌ها دارند. "زکی جونز" در پاسخ به اين پرسش خبرنگار مهر که آمريکايی‌ها چه نتيجه ای را در پايان اين رقابت‎ها برای خود متصور هستند، اظهار داشت: من هرگز اهل پيش بينی کردن نيستم. ما سخت تلاش می‎کنيم و بهترين عملکرد خود را به نمايش می‌گذاريم و مطمئنم که بهترين تيم برنده خواهد شد.

متاسفانه کميته بين المللی المپيک در نظر دارد کشتی را از فهرست بازی‌های المپيک ۲۰۲۰ حذف کند. "زکی جونز" که خود در بازی‌های المپيک ۱۹۹۲ بارسلونا در وزن ۵۲ کيلوگرم به مدال نقره رسيده است، در اين خصوص اظهار داشت: اولا که بايد بگويم کميته اجرايی المپيک هنوز تصميم قطعی برای حذف کشتی نگرفته است. اين کميته در ماه‌های مه و سپتامبر دوباره برنامه‌های المپيک را بازبينی می‌کند سپس تصميم نهايی را اتخاذ می‌کند. من اطمينان دارم که دنيا در حمايت از کشتی همصدا می‌شود و همين امر سبب خواهد شد تا کميته بين المللی المپيک نظر خود را عوض کرده و کشتی را در المپيک نگاه دارد.

وی افزود: من فکر می‌کنم بايد پل‌های بهتری بين جامعه کشتی جهانی و کميته اجرايی المپيک برقرار شود و ما بايد ارزش‌های بزرگ کشتی را با آنها به اشتراک بگذاريم و نشان دهيم که چقدر تاريخ و سنت کشتی برای بازی‌های المپيک ارزشمند است. دنيا به کشتی عشق می ورزد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016