سه شنبه 1 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جام جهانی کشتی فرنگی - تهران: ايران در نخستين گام برابر ترکيه به پيروزی رسيد

رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی ۲۰۱۳ تهران با پيروزی تيم ملی کشتی فرنگی ايران برابر تيم مطرح ترکيه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله مقدماتی رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی ۲۰۱۳ تهران، صبح امروز سه‌شنبه با رقابت تيم‌های کشتی فرنگی ايران و ترکيه آغاز شد که شاگردان رسول جزينی با برتری ۴ بر ۳ در اين رقابت، نخستين ديدار خود را با پيروزی به پايان رساندند. در اين کشتی که در سالن ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد، تيم کشتی فرنگی ايران با پيروزی در ۴ مسابقه نخست برتری خود در اين ديدار را قطعی کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


۵۵ کيلوگرم:
سامان عبدولی (برنده) - فاتح چونچو (صفر - ۳، ۴ - صفر و يک - يک)
نخستين مبارزه دو تيم کشتی فرنگی ايران و ترکيه بين سامان عبدولی و فاتح چونچو برگزار شد. در يک دقيقه و ۳۰ ثانيه تايم نخست اين کشتی امتيازی رد و بدل نشد اما در کلينچ اين حريف ترک بود که با يک بارانداز ۳ امتياز از آن خود کرد. در تايم دوم عبدولی با يک فيتوی زيبا ۳ امتياز از حريف گرفت و در ادامه هم يک بار پای حريف را از تشک بيرون کرد تا برنده اين تايم لقب بگيرد. در تايم سوم روی يک اشتباه پای عبدولی از تشک بيرون رفت تا کشتی گير ترک پيش بی‌افتد اما در ادامه کشتی عبدولی توانست دوبار پای حريف را از تشک بيرون کند که داوران تنها يک بار به وی امتياز دادند، امتيازی که باعث برتری وی در تايم سوم و کسب نخستين پيروزی تيم ايران شد.

۶۰ کيلوگرم:
عبدالمحمد پاپی (برنده) - آرک بولوت (يک بر صفر و يک بر صفر)
در تايم اول عبدالمحمد پاپی با يک فنر کمر بولوت را از تشک بيرون کرد و با کسب يک امتياز اين تايم را به نام خود کرد. در دو دقيقه دوم هم اين کشتی‌گير جوان کشورمان در کلينج حريف خود را يک سالتوی نصفه نيمه زد و يک امتياز بدست آورد تا با تکيه بر اين امتياز و پيروزی در دو تايم متوالی، دومين برد را به کاروان ايران تقديم کند.

۶۶ کيلوگرم:
علی محمدی (برنده) - آتاتان يوکسل (يک بر صفر و ۳ بر صفر)
تايم اول اين مبارزه اتفاق خاصی نداشت تا علی محمدی در کلينچ بنشيند اما مقاومت ۳۰ ثانيه‌ای اين کشتی‌گير ايران باعث شد اين تايم را با برتری يک بر صفر به سود خود پايان بخشد. در تايم دوم هم وی با اجرای فن کنده ۳ امتياز بدست آورد تا با برتری در دو تايم، اين کشتی را به سود خود پايان دهد. اين سومين پيروزی ايران در رقابت با حريف ترک بود.

۷۴ کيلوگرم:
فرشاد عليزاده (برنده) - شرف تفنگ (يک بر صفر - ۳ بر صفر)
مبارزه چهارم ايران با ترکيه بسيار حساس بود. فرشاد عليزاده تايم نخست اين مبارزه را با بيرون کردن حريف از تشک پيروز شد و در تايم دوم هم در کلينج به خوبی مقاومت حريف را شکست و با اجرای يک سالتوی ۳ امتيازی پيروزی خود را در اين کشتی قطعی کرد. وی با اين پيروزی چهارمين برد تيم ايران را رقم زد، اتفاقی که باعث قطعی شدن پيروزی تيم ايران برابر ترکيه در نخستين ديدار مرحله مقدماتی رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی ۲۰۱۳ تهران شد.

۸۴ کيلوگرم:
طالب نعمت‌پور - سرجو جبی (برنده) (صفر - يک و صفر بر يک)
درحاليکه يک دقيقه و ۳۰ ثانيه از اين کشتی بدون هيچ اتفاقی سپری شد، کار به کلينچ کشيده شد. اشتباه نعمت‌پور در نشستن در کلينج باعث شد داوران به حريف ترک ۲ امتياز بدهند، امتيازی که با اعتراض ايرج اسفندياری همراه شد اما رای داوران تغيير نکرد تا کشتی‌گير ايران امتياز اين کشتی را به حريف واگذار کند. در تايم دوم هم اشتباه نعمت‌پور

۹۶ کيلوگرم:
داود گيل نيرنگ - جين گيل‌دم (برنده) (۲ بر صفر، يک بر ۲، صفر بر ۴)
تايک نخست اين مسابقه در سرپا بدون رد و بدل شدن امتياز به کلينج کشيد. مقاومت گيل نيرنگ در خاک با بدل کاری وی روی بارانداز حريف همراه شد تا با به پل بردن گيل‌دم و گرفتن دو امتياز اين تايم را به سود خود پايان دهد. در دو دقيقه دوم هم کار به کلينج رسيد و گيل نيرنگ هم اشتباه حريف ترک را انجام داد و بارانداز را کامل انجام نداد تا حريف با بدل کاری ۲ امتياز بدست آورد. هرچند داوران به کشتی‌گيران هم يک امتياز دادند اما اين تايم با نتيجه ۲ بر يک به سود حريف ترک به پايان رسيد. در تايم سوم به داود گيل نيل نتوانست کشتی خوبی بگيرد و با شکست ۴ بر صفر در اين مبارزه، دومين پيروزی تيم ترکيه را رقم زد.

۱۲۰ کيلوگرم:
بشير باباجانزاده - رضا کايالب (برنده)
اين رقابت به خاطر مصدوميت بشير باباجانزاده خيلی زود به سود کشتی گير ترکيه ای به پايان رسيد. باباجانزاده لحظاتی پس از آغاز مبارزه به دليل شرايط بد جسمانی از ادامه مسابقه خودداری کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016