یکشنبه 8 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تخريب روحيه تيم ملی فوتبال کافی است!

ديگر فرصتی باقی نمانده است. چند هفته‌ ديگر، سرنوشت صعود تيم ملی فوتبال به جام جهانی يا باز ماندن از اين رويداد بزرگ روشن می‌شود. اين مدت کوتاه مجالی برای حرف‌های " روحيه خراب کن" نيست. ای کاش رسانه‌ها و کارشناسان اين نکته را آويزه گوش خود کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در حالی تنها چند هفته‌ به زمان سه ديدار سرنوشت ساز تيم ملی فوتبال ايران در مقدماتی جام جهانی باقی مانده است، هر از گاهی صحبت‌هايی مطرح می‌شود که نه تنها در افزايش روحيه ملی‌پوشان موثر نيست، بلکه به شدت مخرب نيز هست. شايد در شرايط عادی، اين صحبت‌ها چندان تاثيری در روحيه تيم ملی نداشته باشند، اما در مقطع حساسی که تيم ملی در آن قرار دارد، از هر سمی خطرناک تر است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


چندی پيش مسئولان فدراسيون فوتبال ايران در نامه‌ای از فيفا خواستند که برای سه ديدار پايانی تيم ملی در مقدماتی جام جهانی از داوران عرب استفاده نکند. فدراسيون جهانی فوتبال هم با اين درخواست موافقت کرد و داوران شرق آسيا را برای ديدارهای ايران برگزيد. اينک حرف از اين است که چرا فيفا داور سنگاپوری ديدار ايران و کره جنوبی که کی‌روش را اخراج کرده بود برای ديدار تيم ملی انتخاب کرده است.

به محض انتشار خبر انتخاب اين داور برای بازی ايران، خيلی سريع حرف از لجبازی فيفا و دست‌های پشت پرده قطری‌ها به ميان آمد. يکی گفت که فيفا از سر لجبازی با کی‌روش اين داور را انتخاب کرده، ديگری گفت که باز هم ردپای قطری‌ها در اين انتخاب مشهود است و بدون شک می‌خواهند ايران را بازنده کنند! يکی ديگر فدراسيون را به بی‌تدبيری متهم کرد و ...فايده اين حرف‌ها چيست؟ حتی اگر فرض کنيم که چنين مساله‌ای حقيقت دارد – که شک و شبهه در آن فراوان است – آيا مطرح کردن آن در شرايط فعلی به سود فوتبال ايران است؟ کسانی که اين روزها از دست های پشت پرده قدرتمند و هدف آنها برای زمين زدن ايران سخن می‌گويند، در تيم ايران هستند يا در تيم رقبای عرب و ازبک؟ تخريب روحيه ملی‌پوشان آن هم در اين روزها چه کسی را بيش از همه خوشحال می‌کند؟

تيم ملی در پنج ديدار گذشته خود در رقابت‌های انتخابی جام جهانی عملکرد خوبی نداشته و به جز پيروزی برابر کره جنوبی در ساير ديدارها نتايج چندان خوبی عايد تيم ملی نشده است. حالا بايد پرسيد که علت باخت ايران برابر لبنان و ازبکستان، توطئه قطری‌ها بوده است يا ضعف فوتبال ايران؟

تيم ملی در سه ديدار باقی مانده اش، کورسوی اميدی برای صعود به جام جهانی دارد و به همين دليل بايد در آرامش کامل خود را برای ديدارهايش آماده کند. رسانه‌ها نبايد در اين فضا با دامن زدن به اين موضوعات حريفان را بيهوده بزرگ کنند و باعث تضعيف روحيه ملی‌پوشان شوند. واقعيت اين است که تيمی که می‌خواهد به جام جهانی برود، بايد همه حريفانش را شکست دهد. دراين ميان "حريف تبانی گر" و «داوری که گربه سياه کی‌روش است» فقط به توجيه‌های بی اساس شبيه است تا آسيب شناسی عدم موفقيت تيم ملی.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016