سه شنبه 20 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ويليام آتشکده: بازی برای تيم ايران افتخار بزرگی است

• نه طرفدار استقلالم نه پرسپوليس

بازيکن جديد ايرانی - سوئدی تيم ملی فوتبال در مصاحبه‌ای مشروح به دوران فوتبالی خود اشاره کرده و همچنين بازی برای تيم ملی ايران را افتخار بزرگی برای خود دانسته است. او تاکيد کرده که طرفدار هيچکدام از تيم های پرطرفدار تهرانی نيست.

به گزارش خبرگزاری مهر، «ويليام فيليپ سيروس آتشکده» مصاحبه مفصلی را با سايت persianfootball انجام داده که آن را از نظر می‌گذرانيد:

*می توانيد در خصوص دوران بازيگری خود از کودکی تا حال برای ما بگوييد؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


- از زمانی که چهارساله بودم فوتبال بازی می‌کنم. فوتبالم را با يک باشگاه کوچک به نام "آزاليا بی‌کی" آغاز کردم و سپس به تيم "آی اف ال گوته‌بورگ" پيوستم. هشت سال در آکادمی آنها به فوتبال خود ادامه دادم و سپس در سال ۲۰۰۹ به تيم اول اين باشگاه پيوستم. تا سال ۲۰۱۰ در آنجا بودم و سپس در ژانويه ۲۰۱۱ به تيم "اوربرو اس کی" پيوستم.

* سبک بازی خود را چگونه تشريح می‌کنيد. نقاط قوت بازی خود را بيان کنيد؟
- من يک بازيکن سريع و تکنيکی و يک گلزن خوب هستم. معمولا در پست مهاجم مرکزی بازی می‌کنم و کمی هم نسبت به عمق تمايل دارم.

* فکر می‌کنيد در چه بخش‌هايی بايد فوتبال خود را ارتقا دهيد؟
- به نظرم در تمام بخش‌ها نياز دارم که بيش از پيش ارتقا پيدا کنم.

* آيا می‌توانيد فارسی صحبت کنيد؟
- تقريبا همه چيز را می‌فهمم و کمی هم می‌توانم صحبت کنم اما در حال يادگيری زبان فارسی هستم و خيلی زود قادر خواهم بود که اين زبان را به روانی صحبت کنم.

* آيا تا به حال به ايران سفر کرده‌ايد؟
- متاسفانه هرگز فرصت نداشته‌ام که در ايران حضور پيدا کنم اما هميشه به فکر حضور در آنجا هستم.

* اقوام شما بيشتر در کجای ايران ساکن هستند؟
- خرمشهر و تهران.

* آيا شما‌ شناختی از فوتبال ايران داريد؟
- نه چندان زياد اما بعضی از چيز‌ها را در مورد فوتبال ايران می‌دانم به عنوان مثال رقابت بزرگ بين تيم‌های استقلال و پرسپوليس.

* کدام بازيکنان حال حاضر يا پيشين فوتبال تحسين شما را بر می‌انگيزند؟
- من سبک فوتبال ليونل مسی را خيلی دوست دارم و همين طور زلاتان ابراهيموويچ. اين دو سبک متفاوتی از فوتبال ارائه می‌کنند و شما می‌توانيد چيزهای زيادی از آن‌ها بياموزيد.

* آيا شما طرفدار يک تيم خاص ايرانی هستيد؟
- نه هنوز. البته در خصوص دربی‌های تهران چيزهای زيادی شنيده‌ام. بازی کردن مقابل هواداران بيشمار حتما جالب خواهد بود.

* شما يک بار در گفتگو با رسانه‌های سوئدی اعلام کرديد که بازی برای تيم ملی سوئد گزينه منطقی‌تری خواهد بود اما شما تيم ايران را برگزيديد. آيا اين اظهارنظر دروغ بود و يا شما نظر خود را تغيير داديد؟ و يا وقتی که فهميديد نمی‌توانيد به تيم ملی سوئد دعوت شويد، پيشنهاد ايران را پذيرفتيد؟
- من هرگز در‌ها را به روی ايران نبستم اما هر دو تيم در نظر داشتند که مرا دعوت کنند و من می‌خواستم همه گزينه‌ها را در دست داشته باشم. زمانی که ديدم سوئدی‌ها مرا دعوت نمی‌کنند به دعوت کارلوس کی‌روش پاسخ مثبت دادم و افتخار می‌کنم که چنين تصميمی گرفتم. فکر می‌کنم برای من به عنوان يک بازيکن موقعيت خوبی است که بتوانم در تيم ملی ايران بازی کنم.

* هدف شما با تيم ملی ايران چيست؟
- صعود به جام جهانی و جام ملت‌های آسيا.

* در سيستم ۳-۳-۴ شما کجا راحت‌تر بازی می‌کنيد؟
- خيلی راحت‌تر خواهم بود که به عنوان مهاجم مرکزی بازی کنم اما در حال حاضر در اين پست بازيکنان خيلی خوبی داريم.

* آيا بازی برای تيم زير ۲۳ سال ايران (المپيک) يک گزينه بود؟
- البته آن هنوز هم يک گزينه است. اگر من دعوت بشوم و با بازی‌های باشگاهی‌ام تداخلی نداشته باشد می‌توانم با اين تيم بازی کنم.

* آيا شما برای پيوستن به تيم ملی ايران با اميد نظری صحبت کرديد؟
- نه من هنوز با او صحبت نکرده‌ام.

* نحوه استقبال از شما در ايران چطور بود؟
- در اردوی ايران خيلی از من استقبال کردند و همه به ميزان زيادی به من کمک کردند. بازيکنان رابطه خيلی خوب و دوستانه‌ای با من داشتند.

* به طور کل قدرت فوتبال ايران را در قياس با فوتبال سوئد برای مثال چگونه ارزيابی می‌کنيد؟ آيا آنجا تفاوت‌های اصلی در نوع ديدگاه‌های بازی از جمله تکنيک، تاکتيک و انضباط وجود دارد؟
- فکر می‌کنم بازيکنان ايرانی تکنيکی‌تر از بازيکنان سوئدی هستند. اما بازيکنان سوئدی به لحاظ فيزيکی قوی‌ترند. بازيکنان بسياری از ايران در فوتبال اروپا دوران خوبی را تجربه کرده‌اند البته من در خصوص تاکتيک و انضباط نمی‌توانم اظهارنظری داشته باشم چون هنوز چيزی نديده‌ام.

* ايران پس از شکستی که مقابل ازبکستان متحمل شد در شرايط دشواری قرار دارد. شما شانس ايران را برای صعود به جام جهانی برزيل چقدر ارزيابی می‌کنيد؟
- گروه ما هنوز زنده است و من فکر می‌کنم و اميدوارم که ايران بتواند قدرتمندانه به کار خود پايان دهد. اين برای هواداران و کشور اتفاق بزرگی خواهد بود.

* در کنار رقابتهای جام جهانی آيا بازی برای تيم ملی ايران در جام ملتهای آسيا که در سال ۲۰۱۵ در استراليا برگزار می‌شود برای شما يک رويا خواهد بود؟
بازی برای تيم ملی هميشه يک روياست. بنابراين در هر مسابقه‌ای که شما با پيراهن تيم ملی کشورتان به ميدان برويد به مانند رويايی است که محقق شده و بايد از آن لذت ببريد.

* آيا چيز ديگری هست که بخواهيد بگوييد؟
- برای همه ايرانی‌ها سال خوبی را آرزو می‌کنم و بايد بگويم فوتبال بدون هواداران هيچ است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016