یکشنبه 8 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی دايی: نمی‌دانم کدام رياضی‌دان برای پرسپوليس حساب کتاب کرده، آرزويم حضور در تيم ملی است

ايسنا ـ سرمربی تيم فوتبال راه آهن معتقد است سيستم فوتبال ايران تغيير کرده و ملی پوشان هجومی کار نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، علی دايی با بيان اين مطلب که احتمال زيادی دارد تيم ملی فوتبال ايران در رقابت‌های انتخابی جام جهانی در گروهش سوم شود، به رابطه خود با رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: هميشه سعی کرده‌ام که در فوتبالم رابطه‌ای با احترام با رسانه‌ها داشته باشم. البته بايد قبول کنيم که با بالا رفتن سنم نگاهم به زندگی نيز عوض شده است. آن اتفاقی هم که برايم افتاد درس بزرگی بود که باعث شد جور ديگری به زندگی نگاه کنم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: ۱۰ سال قبل تجربه‌ام کمتر بود و انکار نمی‌کنم که رفتار تندی داشتم، اما هميشه ادعا کرده‌ام که هميشه مانند امروز به کسی بی احترامی نمی‌کنم. البته مطمئن باشيد ورود دخترم به زندگی نيز در با تجربه شدن من و تغيير نگاه به زندگی تاثيرگذار بود.

بهترين گلزن بازی‌های ملی دنيا که در برنامه "ورزش از نگاه دو" صحبت می‌کرد درباره ناکامی تيم ملی فوتبال در گلزنی، تصريح کرد: در آن زمان که به عنوان ملی‌پوش به ايران خدمت می‌کردم، برخی دوستان خبرنگار لطف زيادی به من داشتند و اصرار می‌کردند که از فوتبال بروم. البته آنها بيش از اندازه لطف داشتند. اما امروز می بينيم که بازيکنانی با سن و سال بالاتر از من همچنان در تيم ملی حضور دارند.

وی افزود: در آن زمان سيستم‌ بازی ما به گونه‌ای بود که بيش از تاکيد بر دفاع، هجومی کار می‌کرديم. بازيکنان پيرامونی نيز به گونه‌ای بودند که در گلزنی موفق می‌شديم. امروز نيز فورواردهای خوبی داريم که قدر خودشان را نمی‌دانند. بزرگ‌ترين مشکل ما کار نکردن در رده پايه و باشگاه است. زمانی که ما در تيم ملی بوديم، تنها علی دايی گل نمی‌زد، بازيکنی چون کريم باقری به عنوان هافبک گلزنی می‌کرد و در بين سه هافبک گلزن جهان قرار می‌گرفت.

کاپيتان پيشين تيم ملی فوتبال با بيان اين مطلب که سيستم‌ فوتبال ايران تغيير کرده است؟ گفت: سيستم‌ فوتبال ايران نسبت به گذشته عوض شده است. هم اکنون در اکثر بازی‌ها می‌بينيم که ملی‌پوشان يا گل نمی‌زنند يا حداکثر دو گل می‌زنند که اين نشان می‌دهد مربی ما کمی محتاط است. البته اين تفکر سرمربی محترم تيم ملی است. اما تمام اين نتايج نشان می‌دهد که ما در گلزنی مشکل داريم و نمی‌توانيم به راحتی دروازه‌ حريفان را باز کنيم.

وی ادامه داد: نکته ديگر اين جاست که گل زدن تنها وظيفه فوروارد نيست. اگر علی دايی گل می‌زد، به اين معنی بود که کل تيم فعال بود و تلاش می‌کرد. هميشه يک تيم است که موفق می‌شود، هم اکنون در برخی از مسابقه‌های تيم ملی شاهد هستيم که يک فوروارد سرزن در ترکيب وجود ندارد، اما بازيکنان پشت سر هم سانتر می‌کنند که اين يک ايراد برای فوتبال ما محسوب می‌شود.

دايی در پاسخ به اين سوال که مشکل فوتبال ايران چيست؟ بيان کرد: عدم استقلال اصلی‌ترين مشکل فوتبال ايران است. فوتبالی که باشگاه‌هايش از دولت ارتزاق می‌کنند تا زمانی که استقلال به دست نياورند، مشکلش حل نمی‌شود. زمانی که خودم در فدراسيون بودم می ديدم که استقلال کاری نداريم. نمی‌شود خيلی چيزها را توضيح داد، اما اگر مديريت درست باشد و سرمايه نيز در راه صحيح هزينه شود نتيجه‌ خواهيم گرفت. بايد توجه کنيم که باشگاه‌های ما از نظر سخت‌افزار در حد صفر هستند.

سرمربی تيم فوتبال راه‌آهن درباره طلبش از باشگاه پرسپوليس گفت: نمی‌خواهم وارد اين ماجرا شوم، اما بايد يک نکته‌ای را بازگو کنم. باشگاه پرسپوليس دستمزد و مالياتی که بايد پرداخت می‌کرد را بايد بپردازد. پنج درصد از حق الزحمه من را به عنوان ماليات کم کردند، اما به اداره ماليات ندادند که اين کار غير قانونی است. در کميته‌ انضباطی سعی کردم اين موضوع مسالمت آميز حل شود. دو سال پيش در ماه آذر به مديرعامل پرسپوليس نامه نوشتم که از آن موقع به امروز رسيده‌ايم و من بر خلاف ميل باطنی‌ام مجبور شدم شکايت کنم.

وی ادامه داد: نکته جالب توجه اينجاست که باشگاه پرسپوليس من را ۱۰ درصد جريمه کرده است. قرارداد من با اين باشگاه ۵۰۰ ميليون تومان بود که ۱۰ درصد آن می‌شود ۵۰ ميليون تومان . نمی‌دانم که کدام رياضی‌دان برای پرسپوليس حساب کتاب کرده که جريمه من ۶۰ ميليون تومان شده است.

دايی همچنين گفت: متاسفم برای باشگاهی به اين بزرگی که برخی رفتارها را انجام می‌دهد. اداره ماليات در باره اين باشگاه از دستمزد من استعلام گرفت، آنها اعلام کردند که من ۶۳۵ ميليون پول گرفتم که بر اين اساس ماليات اين مبلغ را پرداخت کنم. اين در حالی است که من ۳۰۰ ميليون از پرسپوليس طلب دارم و به جای اين که اداره ماليات ۲۰۰ ميليون را از من بگيرد، می‌خواهد ماليات ۶۳۵ ميليون را بگيرد.

کاپيتان پيشين فوتبال ايران درباره عملکرد نماينده‌های کشور در قهرمانی باشگاه‌های آسيا نيز، گفت: عملکرد و نتايجی که سه تيم ايرانی گرفتند، نشان می‌دهد که آنها چه کار کرده‌اند. واقعا فکر نمی‌کردم سپاهان و تراکتورسازی اينقدر ساده از رقابت‌ها حذف شوند. از طرف ديگر استقلال در حالی که گروه دشواری داشت، به خوبی مبارزه کرد و اميدوارم که در مسابقه آخرش نيز برنده باشد. در کل آن طور که شايسته بود نتيجه‌ نگرفتيم.

دايی درباره حذف شدن نامش از کميته‌ جوانان فدراسيون جهانی فوتبال نيز گفت: دی ماه سال قبل فيفا ايميلی به من زد و اعلام کرد که بايد در تمام جلسه‌های کميته‌ شرکت کنم. آرسن ونگر، سرمربی آرسنال نيز در فيفا هست، اما همانند من که کار اجرايی می‌کند نمی‌تواند در تمام جلسات حضور داشته باشد، به همين دليل نام ما از اين کميته‌ خارج شد.

وی در پاسخ به اين سوال که آيا سودای رياست AFC را در سر دارد؟ گفت: فعلا تنها به کار فنی و مربيگری فکر می‌کنم، اما شايد در آينده ديدگاهم تغيير کند و وارد مديريت شوم.

دايی درباره تعداد تيم‌های ليگ برتر در فصل آينده نيز گفت: به خاطر بسياری از مسايل علاقه دارم که ليگ ۱۸ تيمی باشد، اما حالا که همه چيز مشخص شده می‌خواهم تصميم غلط يا درست گرفته شده انجام شود و ليگ ۱۶ تيمی باشد. در مجموع با ليگ ۱۸ تيمی موافقم، اما احتمال دارد در اين شرايط فشار از بيرون به فوتبال وارد شود.

دايی درباره اهداف راه‌آهن در فصل آينده نيز گفت: چشم انداز ما در يکی، دو سال آينده کسب قهرمانی ايران است و برای اين فصل نيز در انديشه حضور بين چهار تيم نخست ليگ و کسب سهميه آسيا هستيم. اولويت ما کسب سهميه است، اما قهرمانی نيز دور از دسترس نخواهد بود.

سرمربی راه‌آهن درباره تبانی در فوتبال نيز، گفت: اين مسايل در فوتبال کشور وجود دارد و نمی‌توانيم آن را منکر شويم. اما به اين دليل که اطلاعات دقيقی ندارم نبايد اظهار نظر کنم. خيلی از اتفاقات رخ می‌دهد که نمی‌توان آنها را ثابت کرد. اما توجه کنيم که اين شرايط در تمام فوتبال دنيا وجود دارد ، اما مراجعی هستند که با شدت با آنها برخورد می‌کنند که ما تنها شعار دادن آنها را ياد گرفته‌ايم.

سرمربی پيشين تيم ملی فوتبال ايران در پاسخ به اين سوال که آيا علاقه دارد دوباره هدايت تيم ملی را بر عهده بگيرد؟ بيان کرد: هم اکنون به تيم ملی فکر نمی‌کنم، اما آرزويم است که دوباره هدايت تيم ملی کشورم را بر عهده بگيرم، اما در آن زمان تجربه‌ام زياد است و قراردادم را آنقدر محکم می‌بندم که با ۱۰ شکست نيز برکنار نشوم.

دايی در پايان افزود: فوتبال بزرگ‌ترين دلخوشی مردم ايران است و اميدوارم که قوی باشيم و بتوانيم مردم را خوشحال کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016