شنبه 7 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کی‌روش: يا به جام‌ جهانی می‌رويم يا به هيچ‌چيز نمی‌رسيم، يک "تيم" جايگزين دژاگه می‌شود

سرمربی تيم ملی فوتبال ايران می‌گويد همدلی رمز صعود تيم ملی به جام جهانی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، کارلوس کی‌روش در اين نشست خبری گفت: در درجه اول خير مقدم خدمت همه حضار دارم و برای شما بهترين آرزوها را دارم و اميدوارم بتوانيم در خردادماه موفقيت لازمه را کسب کنيم. چهره‌های آشنايی را می‌بينم؛ چهره‌هايی که از همان روز اول در اينجا حاضر بودند. بعد از مدتی که به ايران آمدم تحقيقات اوليه را آغاز کردم و به بعضی‌ها يادآوری کردم که بايد هوشيار باشيم. سفر به جام جهانی از ۲۰۱۴ نيست بلکه ما بايد سفر را از ۲۰۱۲ شروع کنيم و مسير رو به جلويی داشته باشيم. همگی بايد هوشيار باشيم. متاسفانه ما زمان ارزشمندی را از دست داديم. اين از دست دادن زمان شايد از لحاظ تجربه تيم ملی هم بود. در درجه دوم همان طور که می‌دانيم ما بايد برای همه چيز بجنگيم. سه بازی مرگ و زندگی برابر ماست. يا می‌بريم و به هدف‌مان می‌رسيم يا به هيچ چيز نمی‌رسيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او در ادامه افزود:‌ به خاطر برخی اشتباه‌ها نشد تا از فرصت‌هايمان استفاده کنيم و اشتباه‌ها دو دسته هستند. ما به دنبال کار بهتر و نتيجه بهتر هستيم. يک سری اتفاقات خارج از تيم افتاد و نشد تا به موفقيت برسيم و يک سری اتفاقات در داخل تيم افتاد. من به عنوان سرمربی به اضافه کادر فنی و بازيکنان نمی‌خواهيم از زير بار مسئوليت فرار کنيم و هيچ شکی نيست به خاطر يک سری اشتباه‌ها نتايج خوبی را به دست نياورده‌ايم.

سرمربی تيم ملی در ادامه با تاکيد بر رمز همدلی برای صعود به جام جهانی تصريح کرد: اين مسئوليتی است که بر عهده داريم اگر همدل باشيم به هدف‌مان می‌رسيم. بايد اصحاب رسانه، کادر فنی و بازيکنان دست به دست هم بدهند تا به هدف‌مان برسيم. اگر محکم و همدل باشيم از اين چالش با موفقيت گذر می‌کنيم. ۱۰ تيم در آسيا برای چهار سهميه می‌جنگند و جز ژاپن، همه تيم‌ها از جمله عمان، اردن، قطر، ايران، کره همگی شانس قهرمانی دارند. پيغام ما اين است که برای رسيدن به هدف بايد همدل و محکم بود. بايد آماده جنگ باشيم و با محکم بودن و ايمان می‌توانيم به جام جهانی صعود کنيم.

کی‌روش در ادامه گفت: ما اعضای کادر فنی تيم ملی هم اين جا به اصحاب رسانه می‌گوييم که کاملا آماده هستيم و هدف‌گذاری‌های لازم را انجام داده‌ايم و فقط منتظر آغاز اردو هستيم. ما تک تک جزئيات لازم از جمله آناليز بازيکنان، رفت و آمدها، اردوهای پيش رو و تجهيزات مورد نياز را در يک سال گذشته بررسی کرده‌ايم و کاملا آماده‌ايم که اردو را آغاز کنيم و به سمت هدف پيش برويم.

سرمربی تيم ملی در ادامه به خبرنگاران گفت:‌ از شما عزيزان خواهش می‌کنم که راحت باشيد و هر سوالی که داريد بپرسيد. ما هيچ محدوديت زمانی نداريم و اميدوارم پس از اين جلسه هيچ شک و شبهه‌ای برای شما باقی نماند.

اولين سوال را خبرنگاری از کی‌روش درباره غيبتش در بازی با قطر پرسيد. وی در پاسخ گفت: من راجع به اين مسئله هيچ دغدغه و نگرانی ندارم چون دستياران خوبی در کنارم دارم. من سيموئز را دارم که بيش از ۴۰ سال سابقه کار دارد و همچنين اميد نمازی و دن گاسپار که در مدت همکاری با آن‌ها مشکلی نداشتم. البته طبيعی است که آرزو داشتم در آن بازی روی نيمکت می‌بودم اما به شما می‌گويم که هيچ مشکلی وجود ندارد.

همان طور که انتظار می‌رفت يکی از سوالات مهم خبرنگاران مصدوميت اشکان دژاگه و غيبتش در بازی‌های مهم تيم ملی بود. کی‌روش در اين رابطه گفت: همان طور که اطلاع داريد مصدوميت اشکان در زمان بدی شکل گرفت ولی مسئله‌ای که خيلی بايد به آن توجه کنيم اين است که نبايد با حساب کردن روی يک بازيکن به ميدان برويم. اگر راجع به بازيکنی که قرار است جايگزين اشکان شود بپرسيد، بی‌درنگ به شما پاسخ خواهم داد که نام آن بازيکن "تيم" است. تيم جايگزين خوبی برای دژاگه خواهد بود.

وی ادامه داد: بازيکنانی داشته‌ايم که پيش از اين عملکرد بسيار خوبی در پست مهاجم داشته‌اند. بازيکنانی نظير رضايی، خلعتبری، انصاری فرد، اولادی و ديگرانی که از آن‌ها اسم نمی‌برم در گذشته عملکرد خوبی داشتند اما باز هم تاکيد می‌کنم که مهم‌ترين فاکتوری که رويش حساب می‌کنيم تيم است. ضمن اينکه ما می‌توانيم برای آينده برنامه‌ريزی کنيم اما مصدوميت يک بازيکن از کنترل ما خارج است.

خبرنگار ديگری از کی‌روش درباره دروازه‌بان تيم ملی پرسيد و داوری را به نوعی جايگزينی برای رحمتی خواند. کی‌روش در واکنش به اين صحبت گفت: وقتی از دانيل داوری برای حضور در تيم ملی دعوت کرديم، اين کار ما به معنی جايگزين کردن او با فرد ديگری نبوده است. هر بازيکنی که به تيم ملی دعوت می‌شود مانند سايرين در سبدی از بازيکنان قرار می‌گيرد که ما بعدها از بين آن‌ها بهترين انتخاب را خواهيم داشت. ربط دادن حضور داوری با خداحافظی رحمتی از تيم ملی کار اشتباهی است. ما اکنون دروازه‌بانان آماده‌ای مانند رحمان احمدی، عليرضا حقيقی، دانيل داوری و دروازه‌بان‌های آماده ديگری در اختيار داريم.

سرمربی تيم ملی درباره تفاوت انتقاد و پيشنهاد سازنده گفت: با شما موافقم. بعد از ۳۳ سال مربی‌گری به شما اطمينان می‌دهم که اگر آماده انتقاد نبودم مدت‌ها قبل مرده بودم. همان طور که اشاره کرديد ما از انتقادها، مسائل زيادی ياد می‌گيريم و من با ذهنی باز آماده اين مسئله هستم ولی تفاوتی ميان انتقاد و حرف‌های عده‌ای که با ذهنيت خاص انجام می‌دهند وجود دارد. بعد از ۳۳ سال بعضی اوقات متوجه افرادی خاص که دارای پيش ذهنيت هستند می‌شويد که به منافع ملی ضربه می‌زنند. شما بايد هشدار دهيد به هواداران تيم ملی که اين افراد به منافع ملی ضربه می‌زنند. بسياری از انتقادها مثمر ثمر نيست و اهداف شخصی است. انتقادهای مثبت را از اين پيش‌ذهنيت‌ها بايد جدا کرد. به خاطر همين مسئله است که عکس‌العمل‌هايی را برای منافع فوتبال ايران و بازيکنان ايران انجام می‌دهيم. الان زمانی نيست که به صورت شخصی اين مسائل را بگويم.

او افزود: فقط به يک نمونه که در تلويزيون مطرح شد اشاره می‌کنم. مسئله‌ای که به صورت سفارشی در يک برنامه تلويزيونی مطرح شد راجع به مرخصی‌های من بود. بعد از ۳۳ سال نياز نيست که برای اينکه ببينم باد می‌آيد به خيابان بروم بلکه با ديدن درختان از پشت پنجره هم می‌توانم متوجه شوم که آيا باد می‌وزد يا خير. آن برنامه مشخصا برای لطمه به من و تيم ملی مطرح شده بود. حضور دژاگه، داوری و قوچان نژاد در تيم ملی به خاطر همين کارها و فعاليت‌های پشت پرده من است. اشاره می‌کنم به کارهای انجام شده. ما کارها و فعاليت‌هايی را کرديم تا آن‌ها به تيم ملی و ايران آمدند.

کی‌روش در ادامه به همزمان نبودن بازی‌های تيم ملی در رقابت‌های قبلی اشاره کرد و اظهار کرد: شما در دو جام اخير به جام جهانی نرفته‌ايد چرا که بازی آخر همزمان نبوده است. مثلا عربستان می‌دانست که چه می‌خواهد چرا که از نتايج تيم شما آگاه بود. فيفا دوباره اين مسئله را تکرار کرد و ما پشت پرده در حال جنگ بوديم تا اين مسئله دوباره تکرار نشود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016