چهارشنبه 11 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دو سوال معینی از کی‌روش

کارشناس فوتبال می‌گوید کی‌روش باید بپذیرد که هیچ چیز به فوتبال ایران نداده است.

مسعود معینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نسبت به صحبت‌های اخیر کی‌روش در نشست خبری واکنش نشان داد. مشروح این گفت‌وگو به شرح زیر است.

* آقای معینی ابتدا درباره آقای کی‌روش نظرتان را بگویید تا در ادامه سوالات خود را مطرح کنیم.

واقعیت این است که من نظر خوبی درباره کی‌روش ندارم. او در هر مرحله‌ای به دنبال بهانه‌جویی است. فدراسیون تمام امکانات را در اختیار او قرار داد و برنامه‌ریزی لیگ را با نظر او انجام دادند. خودش می‌گفت لیگ پشتیبان تیم ملی است اما می‌بینید اکثر بازیکنان خط میانی و خط حمله از لیگ برتر نیستند. هر مربی که به یک تیم می‌آید حداقل چند بازیکن پدیده را در خطوطی مثل خط حمله معرفی می‌کند. کریم انصاری فرد مراحل رشد خوبی را طی می‌کرد اما به او فرصتی داده نشد و انگیزه‌اش کشته شد.

* آقای کی‌روش میان انتقاد منفی و مثبت تفکیکی انجام داده شما با این تفکیک موافق هستید؟

ببینید نتایجی که کی‌روش به دست آورده را هیچ کس قبول ندارد مثل شکست برابر لبنان که بی‌سابقه بود. خیلی از این صحبت‌ها بهانه است. ما فراموش نکرده‌ایم تساوی برابر قطر در تهران و حتی پیروزی برابر کره‌ای که در همان نیمه اول می‌توانست برنده باشد. من اعتقاد دارم هیچ ایرانی‌ای درباره تیم ملی مغرضانه انتقاد نمی‌کند. رزومه کی‌روش چیست؟ او در منچستر بود ولی آیا قرار بود که در منچستر سرمربی شود؟ در پرتغال هم نتایج ضعیفی گرفت و دیدیم نفرات بعدی او عملکرد بهتری داشتند. حتی نحوه آمدن کی‌روش به ایران هم بحث برانگیز است. متاسفانه با کی‌روش امتیازهای بدی را از دست دادیم در حالی که می‌شد خیلی راحت صعود کنیم و از الان برای جام جهانی برنامه‌ریزی کنیم.

* آقای کی‌روش گفته‌اند که حتما تیم به پلی‌آف راه خواهد یافت. این صحبت را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

باید با آمار صحبت کرد. باید ببینیم در چه شرایط و چه حساب و کتابی به پلی‌آف می‌رویم. این صحبت‌ها عقب‌نشینی است. امیر قلعه‌نویی تیمش برابر الهلال باخت و اینقدر ناراحت شد که انعکاسش موجب پیروزی 3 بر صفر تیمش برابر الریان شد. شاید این صحبت کی‌روش از حیث احتیاط باشد ولی شاید او فراموش کرده که در پلی‌آف کار سخت‌تر است. ما می‌ترسیم انتقاد بکنیم و بر شرایط روحی تیم در قطر تاثیر بگذاریم ولی کی‌روش باید قبول کند که چیزی به ما نداده، بر عکس گاس هیدینگ در کره جنوبی که یک تیم متحول شده از کره را ساخت.

* آقای معینی نظرتان درباره این صحبت آقای کی‌روش که گفته‌اند من به دنبال بازیکنی که از تیم ملی خداحافظی کرده نمی‌رود چون این توهین به سایر بازیکنان آمده است، چیست؟

به نظرم باید به دنبال انگیزه کنار کشیدن این بازیکنان می‌رفت. مهدی رحمتی یک وزنه در تیم ملی است. کی‌روش باید می‌دید که چرا رحمتی از تیم ملی کنار کشیده، به قلعه‌نویی انتقادات زیادی دارم اما اینقدر در آسیا و لیگ خوب نتیجه گرفته که تیمش اعتماد به نفس دارد. او با تغییراتش اعتماد به نفس را حفظ می‌کند اما کی‌روش چه؟ ما بعد از باخت برابر لبنان چه کرده‌ایم؟

* به نظر می‌رسد خیلی به کی‌روش انتقاد دارید. احتمالا این صحبت آقای کی‌روش را هم قبول ندارید که ایشان درباره پیراهن بازیکنان تیم ملی برابر قطر صحبت کرده و درخواست پیراهنی کرده که با هوای شرجی سازگاری بیشتری دارد.

اگر به این حرف‌ها باشد ما یک بازی با عمان باید در آن کشور انجام دهیم یا حداقل در شهری مثل بندرعباس اردو بزنیم. از طرفی مگر تیم‌های عربی زمستان به ایران نمی‌آیند و بازی خوبی را از خود به نمایش نمی‌گذارند؟ آیا پیراهن آن‌ها در این بازی‌ها جنسش متفاوت است؟! مسئله سوم هم این است که کشورهای عربی بازی را در شب و در هوایی مناسب برگزار می‌کنند. به همین دلیل بعید می‌دانم مشکلی وجود داشته باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


* آقای معینی اشاره کردید که کی‌روش تا حدی اعتماد به نفس تیم را پایین آورده، آیا این صحبت ایشان مبنی بر اینکه یک تیم جایگزین دژاگه است ناقض حرف شما نیست؟

ببینید ما جایگزین خوبی تربیت نکرده‌ایم. یک تیم خوب نیمکت خوب دارد اما نیمکت تیم ملی انگیزه‌ای ندارد. من به امیر قلعه‌نویی انتقادهای زیادی داشتم اما او کاریزمایی در تیمش ساخته که نتیجه‌اش را می‌بینید. اما کی‌روش این کاریزما را نساخته. او نتوانسته بر بازیکنان ما تاثیر بگذارد. چه کسی باعث افت انصاری فرد شد؟ او را حتی در بازی‌های تدارکاتی ملی هم بازی نمی‌دادند. اینکه بگوییم به پلی‌آف می‌خواهیم برویم درست نیست. باید می‌گفت از سه بازی 9 امتیاز می‌گیریم و مستقیما به جام جهانی می‌رویم. او باید در این زمینه پاسخگو باشد. ما مغرضانه برخورد نمی‌کنیم. با دلیل و منطق صحبت‌هایمان را انجام می‌دهیم.


* اگر صحبتی مانده بفرمایید.

من فقط دو سوال دارم و امیدوارم روزی به جواب آن‌ها برسم. اول آنکه منتظرم ببینم کی‌روش بعد از ایران کجا سرمربی می‌شود دوم آنکه او چگونه سرمربی رئال مادرید شده است؟


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016