سه شنبه 21 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صدهزار سفيدپوش و يک برد پرگل

روزنامه بهارـ «ما نمی‌توانيم هيچ مقاومتی جلوی ايران داشته باشيم. می‌دانيم وضعيتمان چقدر نابسامان است. تنها می‌دانيم که ايران بازی را می‌برد و سه امتياز را از ما می‌گيرد. شرايط تيم ما مثل همان زمانی است که پنج گل از ايران خورديم! نسبت به بازی اولی که داشتيم فقط دو بازيکن را داريم و نسبت به بازی قبلی سه نفر مانده‌اند. ۹نفر از بازيکنان تيم جديد هستند؛ حتی مجبور شديم تيم دوم و سوم خود را بياوريم. ۸۰درصد تيم تغيير کرده است.»

تئو بوکر، سرمربی آلمانی تيم‌ملی لبنان، جنگ روانی خطرناکی را که از چند روز قبل شروع کرده بود، ديروز در نشست خبری پيش از بازی با ايران نيز ادامه داد. بوکر اصرار دارد لبنان را ضعيف و از پيش بازنده نشان دهد. اين در حالی‌ است که گفته های او با واکنش سرمربی ايران مواجه شده است: «نبايد اظهارنظری درباره صحبت‌های سرمربی لبنان داشته باشيم؛ زيرا سمت‌وسوی صحبت‌های او با ما نيست، بلکه با فدراسيون لبنان است؛ بنابراين بايد روی کار خودمان تمرکز کنيم. اگر ايشان احتياج به توجيه‌کردن و توضيح‌دادن درباره هر مسئله‌ای دارد بايد در خانه اين کار را انجام دهد و ما نبايد جزيی از اين کار باشيم. وقتی ما مقابل لبنان بازی کرديم، ايران هفت بازيکن اصلی خود را نداشت. من به‌خاطر ندارم که در آن بازی هيچ اشاره‌ای کرده باشم به اين‌که ما هفت بازيکن اصلی خود را نداريم؛ بنابراين چرا بايد اين فرصت را به ايشان دهيم که بخواهد اين صحبت‌ها را مطرح کند. يادم می‌آيد او بعد از آن بازی گفت که ما توانستيم تيم بزرگ ايران را شکست دهيم. من بار ديگر تکرار می‌کنم که وارد اين‌گونه مسائل و اين‌گونه دام‌ها نمی‌شويم. کاپيتان و ساير بازيکنان تيم گفته‌اند که با تمرکز کامل وارد بازی خواهيم شد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نکونام: لبنان در بيرون از خانه ضعيف است

نکته جالب توجه اين است که لبنان با همين بازيکنان و در غياب ۹بازيکن مورد نظر بوکر، هفته گذشته کره‌جنوبی را تساوی يک بر يک متوقف کرد. ترکيب لبنان نسبت به آن بازی تغييری نخواهد کرد و لبنان در بازی امشب ضعيف‌تر از آن چيزی نخواهد بود که آمار می‌گويد. تيمی که در هر سه بازی خارج از خانه خود در مرحله انتخابی جام‌جهانی، شکست خورده و هيچ گلی نزده است؛ يک بر صفر مقابل قطر و ازبکستان و سه بر صفر در خانه کره. «در فوتبال بازی راحت نداريم هيچ تيمی از قبل برنده نيست لبنان دو شکل نتيجه داشته است. آن‌ها در خانه خوب نتيجه می‌گيرند، اما خارج از خانه عملکرد خوبی ندارند. ما بازی قبل را فراموش کرديم و فقط به بازی پيش‌رو فکر می‌کنيم. هيچ به ديدارهای گذشته توجهی نداريم فقط برای هدفمان که برد به جام‌جهانی است می‌جنگيم تا با تمرکزی خوب لبنان را شکست دهيم.»

تيمی که هميشه در تهران باخته

لبنان چهارماه قبل نيز برای بازی در مرحله انتخابی جام‌ملت‌های‌آسيا به تهران آمد و با شکست پرگل پنج بر صفر بدرقه شد. ايران و لبنان تا به حال هشت بار با هم بازی کرده‌اند. در اين هشت بازی تيم‌ملی شش‌بار برنده شده در يک بازی دوستانه در سال ۱۹۹۶ مساوی کرده و يک بازی را هم باخته است. لبنان فقط يک‌بار دروازه تيم‌ملی را باز کرده است، اما بازيکنان ايرانی ۱۹بار دروازه اين تيم را بازکرده‌اند. بيشترين سهم را در اين گل‌ها دايی با شش گل و نکونام با چهار گل داشته‌اند. جالب است که هر دو بازيکن مقابل لبنان هت‌تريک هم کرده‌اند. رضا قوچان‌نژاد هم در يک بازی دوبار دروازه اين تيم را باز کرده است و اميد اول گلزنی کی‌روش در بازی امروز محسوب می‌شود.

چه می‌خواهيم؟

يک پيروزی پرگل. بازی ايران و لبنان که ساعت ۲۰:۰۰ امروز در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود دومين قدم تيم‌ملی برای رسيدن به برزيل است. ايران سه امتياز اين بازی را با تفاضل گل بالا می‌خواهد و لبنان برخلاف ما نه احتياجی به امتياز بازی دارد، نه انگيزه‌ای برای بردن.

ترکيب احتمالی ايران

مسعود شجاعی که گفته می‌شد مصدوم است با نظر پزشکان مشکلی برای اين بازی ندارد و اگر کی‌روش بخواهد می‌تواند در ترکيب اصلی قرار بگيرد. با توجه به اين‌که ترکيب تيم‌ملی در بازی با قطر نتيجه‌بخش بود بعيد به‌نظر می‌رسد تغييرات چندانی در اين تيم به وجود بياورد و فقط سيستم کمی هجومی‌تر می‌شود. نيمکت‌نشينی خلعتبری و حاج‌صفی در بازی قبلی همه را غافلگير کرد و شايد در اين بازی که ايران برد پرگل می‌خواهد اين دو بازيکن در ترکيب اصلی قرار بگيرند. پيش‌بينی می‌شود ايران با ترکيب زير پا به بازی امروز بگذارد:
رحمان احمدی، خسرو حيدری، پژمان منتظری، جلال حسينی، احسان حاج‌صفی، جواد نکونام، آندرانيک تيموريان، مجتبی جباری، مسعود شجاعی، محمدرضا خلعتبری و رضا قوچان‌نژاد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016